logo Fuchs
logo Autoklub CR
logo HK kraj
logo Hořice
logo duke video
Seco Group
X-Comp
logo
logo
Hátle s.r.o.
logo
logo
logo FGR
logo Mileta
logo Strix
logo

Přejít na navigaci

Michal Salač Jr. — Monza 2010

Publikováno: 14. 5. 2010

Michal Salač Jr. na okruhu v Monze obsadil v seriálu FIM Superstock 1000 dvacáté místo.

 

   Jako nováček na tomto okruhu neměl Michal lehkou pozici. Trať o délce 5777 m. se vyznačuje dlouhými rovinkami či rychlými táhlými zatáčkami, na které navazují více či méně zavřené zpomalující esíčka. Najít si ve velké rychlosti správný brzdný bod není problém, ale trefit se do něj už ano. Každá chyba je vykoupena značnou časovou ztrátou.

 

   První trénink je tak akorát na rozkoukání a odjet co možná největší počet kol nutností. Michal to zvládl 13 krát a nejlepší zajetý čas 1:55,451 jej zařadil na 28 místo. Následující první kvalifikace byla poznamenána deštěm a tomu odpovídali i dosahované časy všech jezdců. Pro Michala čas 2:13,436 znamenal 19 místo, ale především nebylo možné odzkoušet jiné nastavení stroje pro porovnání času z prvního trénink.

 

   Sobotní druhý volný trénink opět poznamenal déšť a spousta jezdů raděj nestartovala. Čas Michala 2:09,828 opět neměl reálný podklad pro jakákoli srovnání s dosavadními jízdami a tak 19 místo bylo bráno s rezervou.

 

   Do druhé kvalifikace se počasí konečně umoudřilo a všichni museli jet, co to šlo, aby si zajistili co možná nejlepší výchozí pozici pro start závodu. Mechanici měli plno práce a starostí s předěláním nastavení motocyklů na suchý povrch. Michal si sice zajel osobní rekord na této trati 1:52,208, ale protože zrychlilo celé startovní pole, stačilo to jen na 27 místo startovního roštu. 

 

   Ve čtyřkolovém nedělním warm-upu Michal jezdil shodné časy z druhé kvalifikace a tak bylo jasné, že nemá smysl dále s nastavením stroje více laborovat.

 

   Tentokrát Michal nemohl využít ani svého tradičně dobrého startu. Odhadnout precizní dobrždění do první šikany chce zkušenost a tu na této trati nezískáte po odjetí pěti desítek okruhů. Přesto se Michal o několik míst posunul vpřed a od čtvrtého okruhu se usadil na 23 místě. Toto si o jednu pozici vylepšil v osmém okruhu a udržel jej až do cíle závodu. Dodatečně byli dva jezdci diskvalifikováni, čímž se Michal posunul na konec druhé desítky jezdců.

 

   Pozitivní je, že i v závodě Michal zlepšoval svůj osobní čas, od pátého okruhu se dostal pod hranici času 1:52 sec. a ve druhé polovině závodu se jeho časy pohybovali již stabilně okolo 1:51,5 sec. s osobním rekordem 1:51,238 sec.

 

   Nyní mají jezdci týmu MS Racing pauzu, ve které se technici a mechanici týmu soustředí na vývoj motoru Aprilie, který v některých parametrech za konkurencí zaostává a tím jezdcům neumožňuje využít jejich celý jezdecký potenciál.

Autor : Dušan Ocelík

 

Nahoru

logo
logo
STK Sovětice s.r.o.
logo
logo Gregor
Volvo Trucks
logo hochtief
ORT Nový Bydžov
logo rádio Černá hora
logo laf
logo Kubišovy trubičky
NIMS Hořice
IVACAR
Pivovar Nová Paka
Radioking