to wusa: Dík za pěkné foto Joeye Dunlopa. O té historce co uvádíš, píši já ve své knize "100 let TT" toto:
V závěrečném závodě Classic TT usiloval skvěle disponovaný Charlie Williams o své třetí letošní vítězství. Bohužel závod pro něho neměl dlouhého trvání a Charlie musel hned v 1. kole v Ballaugh odstoupit. Podobně také dopadli hned na úvod i Billy Guthrie či Stan Woods. Po prvním kole vedl Joey Dunlop na své Rea Racing Yamaze o 6 sec před Jeffem Saylem. Na dalších dvou místech za nimi byli Greame McGregor a Mick Grant (ten trochu ztratil na startu, když měl potíže uvést svou Hondu do chodu). McGregor ve druhém kole odpadl a ve třetím ho následoval i Jeff Sayle. V půlce závodu byl na čele stále Joey Dunlop 22 sec před Mickem Grantem, ale zastávky v depu přinesly dramatickou změnu. Zatímco Grant stál v boxech pouhých 12 sec (jen doplnění paliva za pomoci rychlotankovací zařízení ? proto mohly jet Hondy na dvě obvyklé zastávky), Dunlop měl stroj připravený k další jízdě až za 53 sec. Jeho stíhací jízda byla fascinující. Po čtyřech kolech ještě vedl o 1,2 sec Grant, ale v pátém kole překonal Dunlop stávající rekord a zůstával druhý už jen o 0,1 sec. Poslední kolo zajel Joey ještě rychleji a ustanovil nový absolutní rekord průměrnou rychlostí 115,22 mph! Takovému náporu nemohl Grant odolat. Na stupně vítězů tak vystoupili J.Dunlop, M.Grant a R.Haslam. Pro Dunlopa to nebylo vůbec lehké. V tréninku nebyl nikdy lepší než šestý a pořád se snažil na svém motocyklu něco upravovat. Na jeho stroj byla vůbec zvláštní podívaná. Čtyřválcový motor Yamaha byl vsazen do starého rámu Seeley, původně určeného pro dvoutakt Suzuki. K němu se noc před závodem navařila silná výztuha pro velkou nádrž na 8 galonů paliva, tak aby se vystačilo jen s jednou zastávkou na dotankování. K takovéto nádrži ale neměl úměrně velké přední plexi, za něž by mohl zcela zalehnout. Úplně nakonec ještě do půl třetí ráno měnil Joey klikovou hřídel motoru. No a s tím vším dohromady vyhrál a jako soukromník porazil všechny zúčastnění tovární jezdce. A to mu ještě ke všemu hned v prvním kole na Ballacraine praskly dva úchyty držící tu velkou nádrž. Dunlop se jí v průběhu závodu snažil všemožně přidržovat koleny i lokty v obavě, že by se při jejím posunu poškodil přívod paliva k motoru. Vítězství věnoval Joey svému velkému závodnímu příteli Mervinu Robinsonovi, který zahynul jen pár týdnů před tím na North West 200.