Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

51

Re: REAL ROAD RACING 2009

Slíbil jsem, že si tady postupně budeme představovat Road Racingové tratě. Aby nebyla žádná trať upřednostňována, budu je brát postupně podle abecedy.
Prvním okruhem je tedy okruh, začínající písmenem "A"

ABERDARE PARK Road Race 

http://img220.imageshack.us/img220/6928/aberdarelc7.jpg
http://img224.imageshack.us/img224/4426/circuit2005chrispalmerjd9.png

Poloha :
Aberdare Park je unikátní v tom, že to je jediný závodní okruh v Británii, který je situovaný méně než ? míle daleko od centra města. Malebný a náročný okruh dlouhý 0,9 míle vyráží dech tím, že jeho trať vede mezi stromy místního parku, který je vzdálený 30 mil severozápadně od Cardiffu.

Historie :
První závody se tady jely 30.09. 1950 zásluhou místních jezdců M.L.Thomase z Aberdare a Erica Phillipse z Aberamanu. Přes velmi špatné počasí jej sledovalo neuvěřitelných 15.000 diváků. Prvním vítězem v hlavním závodu se stal Dave Bennett z Birminghamu na Nortonu, který zajel zároveň i nejrychlejší kolo průměrnou rychlostí 49mph.
12. května 1951 se jel druhý ročník, který byl pořádaný Aberman MCC, jehož prezident Herbie Davis startoval na třistapadesátce Royal Enfield. Herbi pokračoval se závoděním až do roku 1954. To už ale jezdil na BSA 350cc. Až do roku 2004 pracoval jako startmarshal.
V červnu 1951 se jel drzhý závod v témže roce.
Od roku 1952 se všechno změnilo. Květnové závody se jely jako normální meeting, ale ty srpnové už měly status národního šampionátu. Výraznou postavou tohoto závodu se stal osmnáctiletý mladík ? John Surtees.
Až do roku 1964 byly pořádány dva závody v jednom roce, kterých se zúčastňovali takoví jezdci, jakými byli Mike Hailwood, John Surtees, Bob McIntyre, Phil Read, John Cooper, Syd Barnett, Dan Shorey, Malcom Uphill, Ray Cowles, Ivor Lloyd a Selwyn Griffiths
V roce 1982 překonal rekord Johna Coopera z roku 1964 Andy Hawkins časem 45 sec. V roce 1988 stanovil nový rekord legendární Carl Fogarty časem 42,5 sec.
Od roku 1992 jsou závody pořádány jako dvoudenní podnik. Nejnovější traťový rekord je z roku 2000. Vytvořil jej Barrie Midleton na stroji Yamaha 600. Závodů v Aberdare Parku se zúčastňovali slavní britští jezdci Bob Heath, Neil Tuxworth, Gavin Lee, Neil Hodgeson, Carl Fogarty, Jason Griffiths a Ian Lougher nebo třeba Irové Robert Dunlop, Gary Jess, Alan Patterson a Ryan Farqhar. 
V roce 2005 vytvořil Ian Lougher rekord v počtu čtyř vítězství v jedné řadě, což se nepodařilo ani skvělému Carlu Fogartymu.


Popis tratě :

http://img220.imageshack.us/img220/3982/aberdare1aw9.png
Startovní a cílová rovinka

[/img]http://img67.imageshack.us/img67/5437/aberdare2az7.png[img]The Rosaries

http://img216.imageshack.us/img216/5161/aberdare3ro4.png
Pohled směrem na Chappel Bend

http://img220.imageshack.us/img220/7185/aberdare4ca8.png
Chappel Bend

http://img224.imageshack.us/img224/9797/aberdare5cr1.png
Začátek stoupání

http://img224.imageshack.us/img224/4822/aberdare7eb0.png
První levá v Lake Esses

http://img220.imageshack.us/img220/9200/aberdare8hy0.png
Pravá v Lake Esses

http://img216.imageshack.us/img216/1500/aberdare9wi0.png
Levá směrem k The Fountain

http://img224.imageshack.us/img224/981/aberdare10ob8.png
The Fountain

http://img224.imageshack.us/img224/8845/aberdare11hp2.png
The Monument je závěrečná zatáčka okruhu

Video je sice y PC hry, ale pro představu snad bude stačit
http://www.youtube.com/watch?v=sK5KrDr-SBw

Naposledy upravil: wusa (10.12.2008 22:08:12)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

52

Re: REAL ROAD RACING 2009

Hodně pěkná trať a dost zajimavá......ještě se chci zeptat proč letos nepřijeli na Závody sourozenci Schusterovi z Německa někdo psal že je to tutovka že přijedou..to samé Bebiolka Jens a Schmidt Ingo....?A taky doufám že se přístí rok v Hořicích ukáže Thomas Walther....čáu

53

Re: REAL ROAD RACING 2009

Tak jsem hledal něco okolo chorvatských závodů a zjistil jsem následovné. Stephen psal o okruzích v Bjelovaru a v Križevci. V Bjelovaru ukončili asi činnost, dodnes jezdí závody v Križevci a v Koprivnici. Jak jsem tak prohlížel výsledky, tak jezdí třídy 125SP, 600 a 1000. Ale ve výsledkových listinách figuruje maximálně 12 jezdců.

I found some information about Road Races at Croatia. Road Race at Bjelovar was probably cancelled and Križevac Road Race and Koprivnica Road Race are still running. I saw some final results but there are only a few riders who started in classes 125 sportproduction, 600cc and 1000cc (max 12).

Bjelovar Road Race
www.mkbjelovar.com
Click on "Brzinske utrke" it means Road Race
Klikni na "Brzinske utrke" to je odkaz na silniční závody

Križevci Road Race and Koprivnica Road Race 2006
http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=1477

Križevci Road Race 2008
http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=2463

Video :
Bjelovar 2007
http://www.youtube.com/watch?v=5U1jzNjO … xt_from=PL
http://www.youtube.com/watch?v=pf9ZOmet … mp;index=3
http://www.youtube.com/watch?v=ztq3xyv0 … mp;index=7
http://www.youtube.com/watch?v=1DxWV37n … mp;index=8
http://www.youtube.com/watch?v=xBKPY1m9 … mp;index=9
http://www.youtube.com/watch?v=XJ6NuHZP … re=related

Križevci 2007
http://www.youtube.com/watch?v=Le7LbjaR … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=QsiELcAg … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2xmDZd-Q … re=related


http://img216.imageshack.us/img216/7053/1satnicaletakya2.jpg

Naposledy upravil: wusa (10.12.2008 19:45:58)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

54

Re: REAL ROAD RACING 2009

Ještě mě tak napadlo - kdybyste měli problém s chorvatštinou, zkuste překladač (někdy je to docela srandovní)
http://translate.google.com/translate_t#

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

55

Re: REAL ROAD RACING 2009

John McGuinness
Tohohle chlapíka můžete potkat na Morecambských plážích, jak vyškrabuje ve vodě, spíš teda v bahně, po odlivu slávky (mušle), scedí je, pak je shromažďuje do velké bedny, aby je pak mohl prodat. Není to ten druh práce, který by se dal očekávat od třináctinásobného vítěze TT.
Svoji první závodní motorku si koupil v roce 1992 a byla to Yamaha 250 TZ. Peníze na její zakoupení našetřil sběrem a prodejem slávek, poctivou denní prací.
Narodil se ve městě Cumbrian v roce 1972 a pracoval jako zedník do doby, než se plně projevil jeho talent na dvou kolech.
Začátek svého závodění prožil na britských okruzích (pozn. : tady tomu říkají short circuit a jsou to vlastně motodromy, kterých je po celé Británii velká spousta), kde škemral o pneumatiky u Steva Hislopa, prohrabával se použitými dunlopkami, které by ještě byly použitelné pro jeho závodění. To bylo na začátku roku 1990. Ale byly to přírodní okruhy, které mu doslova učarovaly, což trvá dodnes.
Horský okruh na ostrově Man si objel poprvé v roce 1987, bylo to však na horském kole. V roce 1988 se dostal do garáže Joeyho Dunlop a řekl mu : ?Jednoho dne budu stát na pódiu vedle tebe.?

http://img75.imageshack.us/img75/3782/image06oo9.jpg

V roce 1999 začal plnit svoje sliby, když dokončil TT na třetím místě ve třídě Lightweigh (250cc) a na pódiu stál spolu s Dunlopem a Ianem Lougherem a John tak splnil své mladické předsevzetí ? ten muž Ballymoney (Joey Dunlop) po něm teď stříká šampaňské !
V nejbližších letech měla Johnova kariéra na TT podobný průběh jako u jeho dobrého přítele, kterým byl David Jefferies. Oba debutovali v roce 1996, oba ochutnali významné úspěchy na TT, to vše až do smutné události z roku 2003, kdy pilot z anglického Yorkshire na TT smrtelně havaroval. V tu chvíli jel John jenom pár vteřin za svým nejlepším kamarádem a pak projížděl troskami po Davidově havárii. Když tam viděl Davida ležet, bylo to nejhorší, co ho až dosud v životě potkalo. Už se mu dál nechtělo závodit, ale jak sám říkal : ?Jsou tady některé věci, které tě zase přivedou zpátky. Nebo tady je spíš něco, co ti nedovolí přestat.?
Přes tento zážitek si během následujících let vydobyl stejně impozantní oblibu na nejtěžším motocyklovém podniku světa, jakou měl DJ.
?Není to nerespektování nebo pohrdání, ale nemůžeš dovolit, aby se nebezpečí a pády dostaly do tvé mysli. Nesmíš se na to ohlížet, pokud chceš jít dál, musíš se dívat jenom před sebe. Nejsem věřící, ale pokaždé když jdu na start TT modlím se za jezdce, kteří startují taky. Cítím s nimi a žádám je, aby mě ochraňovali také.?
Pár závodů bude vždycky mít vliv na nejhlubší myšlenky každého z jezdců. Velmi, velmi mnoho jezdců se vždycky dívá na jiné závodníky ? je jim to blízké, to nebezpečí. Možná je jednodušší říct, že oni nemyslí na risk dokonce to ani nemají v hlavě. Museli by připustit slabost a to by se jim časem mohlo zle vymstít.       

http://img81.imageshack.us/img81/2488/image03lk1.jpg

John McGuinness je ale muž, který si je vědom nebezpečí, které tento sport s sebou nese, ale je to především jeho volba. ?Dělal jsem hodně věcí a jezdil jsem s těmi nejlepšími jezdci světa. Startoval jsem v Britské Grand Prix s Doohanem nebo Rossim, před pár lety jsem byl britským superbikovým šampiónem a v roce 1999 jsem byl britským okruhovým šampiónem ve 250cc. Po mnoho let jsme s Becky žili s jejími rodiči a já jsem každou vydělanou penny dával zpět do závodění. Nedostal jsem nic zadarmo, motorky byly prostě můj život a i když mě stály všechno, co jsem měl, nikdy jsem toho nelitoval, protože jsem měl to, co jsem vždycky chtěl.?
Před pár lety sběrač mušlí, dnes sběrač úspěchů v TT, pokračuje v závodění na nejtěžším okruhu světa a risk balí do pověstného černého humoru. ?Jestliže se rozmáznu, budeš to muset dělat sama?, říká se smíchem Becky když dělá domácí práce, které ho nebaví. To je jeho způsob, jestli může něco odmítnout, udělá to se smíchem.
S neustálou možností risku a zranění, se slabou důvěrou v motocykl, by jenom totální blázen závodil pouze pro jedinou motivaci ? pro peníze. Finanční odměny za vítězství jsou chabé v porovnání s tím, co je v sázce. John McGuinness není žádný hlupák.
Žádný jezdec v celé historii Road Racingu obvykle nehovoří s pýchou o svých závodních úspěších, jak to někdy bývá v jiných disciplínách. Ale je to něco mnohem silnějšího a hlubšího, s čím se chlubí.
?Vidět tvář mého syna Ewana v oploceném prostranství u paddocku hned po mém vítězství v Formula One TT v roce 2004, bylo nejlepší věcí ze všeho, na kterou jsem byl v tu chvíli pyšný jako jeho otec. Nic mě neudělalo šťastnějším, než obava o mého syna.? 

http://img75.imageshack.us/img75/965/image12vu0.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/2703/image19zf8.jpg

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

56

Re: REAL ROAD RACING 2009

Road Racing "made in Spain"

Grand Premio La Baneza
http://www.youtube.com/watch?v=PGOwQuJSnxY
http://www.youtube.com/watch?v=T9LS7Jx95JM
www.motoclubbanezano.es

Naposledy upravil: wusa (12.12.2008 15:31:35)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

57

Re: REAL ROAD RACING 2009

NI napsal:

A few photos of Irish racing, not the best photos as I not a professional.
As usual for here, the first one the rain has just stopped and the second one the rain has just started.

http://i109.photobucket.com/albums/n50/ … 007100.jpg
Bush

http://i109.photobucket.com/albums/n50/ … 200650.jpg
Boyne

..liquid irish sunshine...  big_smile big_smile

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

58

Re: REAL ROAD RACING 2009

Road Racing je svět pro opravdu tvrdé chlapíky. Příběh jednoho z nejtvrdších :

Dean Cooper
Jednoho pozdního odpoledne 4.července 2000 se jel Mid Antrim 150. V prvním kole závodu třídy 600cc měl těžký pád jeden z velmi oblíbených jezdců ? Dean Cooper.

http://img218.imageshack.us/img218/1662/cooper008rt6.jpg
Dean má startovní číslo 88

http://img218.imageshack.us/img218/1294/cooper010go9.jpg

Tady je jeho příběh tak, jak jej sám podává :
Narazil jsem do zdi v rychlosti okolo 100mph, motorka ji přeletěla a dopadla někde na poli.
Já jsem se na vrcholku té zdi odrazil zase zpátky a skončil jsem na silnici. Všechno okolo mě bylo rozmlácené. Byl jsem stále při vědomí a když jsem tam tak ležel a cítil tu bolest, říkal jsem si ,Ty pitomče teď se pár závodů nesvezeš´.
Cítil jsem pichlavou bolest v levé noze, ale už jsem měl pár kostí zlomených z dřívějších pádů za těch deset let co závodím, tak jsem si myslel, že mám zase zlomený kotník. První ošetření jsem dostal na silnici od flying doctor. Ale zaslechl jsem, jak lidé, kteří byli okolo říkali, že to bude asi vážnější. Byl jsem v opravdovém šoku, když mě ošetřující doktor řekl, že jsem přišel o část nohy v oblasti nártu."

http://img216.imageshack.us/img216/3659/coopercrashrs7.jpg

"Po tomto rozhovoru jsem si telefonoval s tátou a řekl jsem mu, co se mi stalo, abych si byl jistý, že u mě bude stát, až budu usínat na operační sále, aby mě neuřízli nohu. Nechtěl jsem o ni přijít. Možná to byl ostnatý drát nebo nějaký trnový keř na zdi, který mě rozpáral nohu a způsobil moje zranění. Prostě, můj nárt byl skalpovaný. Doktoři se rozhodli, že mě nohu hned amputovat nebudou a dali mi čas, abych si všechno rozmyslel. Aby toho nebylo dost, zkolabovala mi plíce, měl jsem zlomenou klíční kost, vykloubené rameno a rozdrcené žebro. Opravdu jsem se necítil zrovna nejpohodlněji. Do rány se mi pak dostala infekce, která způsobila otravu krve, už jsem si myslel, že jsem v posledním tažení. Doktor ode mě vyžadoval souhlas s amputací, protože za čas bych mohl být v komatu.
Velmi rychle po operaci jsem začal cítit o mnoho lépe a chtěl jsem něco začít dělat. Vkrádaly se mě myšlenky, že opět začnu závodit. Ten den, kdy mě propustili z nemocnice, jsem volal doktorovi, který má na starosti jezdce a on mě odpověděl, že jestli se budu chtít vrátit zpátky na závodní tratě, že pro mě zorganizuje testy. Během příštích několika měsíců jsem si obstaral speciální protézu, upravili jsme můj motocykl ? řazení jsme přesunuli napravo a zadní brzdu na levé řidítko pod spojkovou páčku. Pak jsem potřeboval nějaký čas, abych se to naučil správně ovládat. Potom přišla na řadu zdravotní prohlídka a zmíněný test, po němž jsem byl prohlášen schopný znovu závodit.
O všem okolo závodů jsem hovořil se svým otcem. Souhlasil se mnou, že by to bylo skvělé, kdybych někoho dokázal na závodní dráze porazit. Nechtěl jsem se nechat ponížit, to byla moje největší víra.
Hned jak jsem znovu usedl na motorku, přemýšlel jsem naprosto stejně, jako před mým zraněním. Ale necítil jsem se dobře. Můj největší problém nebyla noha, ale ruka, ve které jsem si zlomil pár kostí. Chirurgové mi do ní zavedli čtrnáctipalcový drát, který mě omezoval v pohybu. To byla moje skutečná překážka.

http://img218.imageshack.us/img218/886/cooper006bo9.jpg
Na obrázku je vidět upravená bota a stupačka, aby se s tím dalo závodit....

Udělal jsem hodně práce, abych získal závodnickou licenci a v roce 2003 jsem se opět mohl postavit na start. Byl jsem mnohem, rychlejší, než před mým zraněním. V prvním závodu nové sezony v Cookstown, jsem byl v tréninku třetí nejrychlejší v šestistovkách. Přede mnou byli jenom Farquhar a Britton, za sebou jsem nechal třeba Archibalda, Lindsaye a mnoho dalších skvělých jezdců. Pořadatelé mě pak, kvůli mé noze, nechtěli pustit do hlavního závodu a přeřadili mě do třídy Support 600. Stejně jsem ten den vyhrál dva závody! Bylo to pro mě skvělé zadostiučinění, ale nejskvělejší na tom bylo to, že jsem byl konkurenceschopný. Měl jsem další výborné výsledky v Tandragee a v Dundrodu. Pak přišel Mid Antrim, trať na které jsem si v roce 2000 přivodil své zranění. V každém kole, když jsem byl v té zatáčce jenom několik palců od zdi, jsem se do přilby smál a řval jsem : ?Nařežu ti!? Fakt jsem se u toho moc dobře cítil.

V současnosti jsem se závody přestal, ale možná se ještě vrátím, nejsem si jistý. Vzpomínám, jak jsem v Athea udělal pár kotrmelců a dopadl před jednu dámu a při tom mi ulétla moje náhradní noha. Zděšením řvala a nebyla k zastavení. Když přišel kraťák, byl celý zelený, tak jsem ho uklidnil, že je všechno OK, že ta noha je falešná a je připevněná ke stupačce mého motocyklu. Začal jsem se smát, protože to byla pravda. Nikdy před tím jsem nebyl v mém životě tak šťastný jako teď.

http://img216.imageshack.us/img216/3791/cooper004lv3.jpg

Možná je to proto, že cítím ,že jsem dostal druhou šanci, necítím žádnou zahořklost z toho, co se stalo. Někteří lidé říkají, že Road Racing je bláznovství, ano je, je to nějaké bláznovství, které si nosíme v sobě. Určitě je to sobecké, ale pamatuji si moc dobře, když má žena seděla vedle mého lůžka v nemocnici a plakala a já už přemýšlel o tom, jak se na vrátím zpátky na silnice. Závodění mě stálo hrozně moc, a přes všechno co se stalo, tenhle sport nadevše miluji.

Nerad poslouchám, když na Road Racing lidé útočí, to mě opravdu rozčiluje. Kdyby bylo možné vrátit čas, udělal bych znovu to samé a ničeho bych nelitoval.       

http://img218.imageshack.us/img218/6276/cooper011ry1.jpg

Naposledy upravil: wusa (14.12.2008 20:13:20)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

59

Re: REAL ROAD RACING 2009

Ahoj,
Dne 31. kvetna az 01. cervna 2009,se 52 zavody v rybolovne pristavu Bremerhaven.
Es je nejvetsi silnicni zavodni udalost v Nemecku s priblizne 300 ridicu a 20.000
divaku.
V techto tridach se ne start:
1. Superbike
2. Twins a Triples
3. Super Sport
4. Sound of Classic do 500ccm
5. Sound of Classic na 500ccm
6. Classic Superbike
7. Classic Sidecars
8. Supermoto und Supermono

Vice info : www.fischereihafen-rennen.de

Doufam ze se nekteri z vas tu vitam,ja se v tomto roce opet na
zacatku Horice.

Kenny Hinck
German Road Racing

60

Re: REAL ROAD RACING 2009

Thanks for news, Kenny.

Everyone is looking forward to see you at Horice next year. Many of us are still remember to you as "black man".

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

61

Re: REAL ROAD RACING 2009

Michael Dunlop a jeho zpověď

Na konci tohoto, pro Irský Road Racing, traumatického roku odpovídal Michael Dunlop na otázky Leslieho Moora, které se týkaly dopadů tragické smrti jeho otce Roberta, úspěchů v letošní sezóně, bitev na i mimo silnice, které spolu s bratrem Williamem letos svedli, finančního a koneckonců i psychického boje, kterým letos musel projít a přání a předsevzetí do roku 2009. 

http://img216.imageshack.us/img216/4926/skerries2008307jh7.jpg

Leslie Moore :
?Před šesti měsíci jsem hovořil s mladým Michaelem Dunlopem krátce po smrti jeho otce o jeho rozhodnutí pokračovat v závodění a o úspěšném vystoupení na TT. Jak se přiblížily Vánoce odchytil jsem jej znovu, abychom zjistil, jestli začíná být jeho život přece jenom snesitelnější.?

Michael říká :
?Po TT to vypadalo, že budu pro lidi šampiónem a novým Dunlopem ? hrdinou. Přál jsem si, abych na TT závodil jak nejlépe dovedu, aby to pro mě bylo příjemné a nebyl pod tlakem. Moje maminka byla moc ráda, že jsem si vzal tyhle věci do hlavy a moc jí potěšilo, že jsem se vrátil zpět na silnici.
Objevilo se několik věcí na webových stránkách, kde se psalo, že jsem jel jako smyslů zbavený, že jsem se cpal až na obrubníky a tak podobně. Žádná matka nepotřebuje slyšet takové věci.  Byl jsem pyšný, že jsem udělal ta správná rozhodnutí a neposlal jméno Dunlopů k ledu. Objevil jsem taky, že můžu přežít i bez táty i když je to hodně těžké.

Návrat domů, na Irské silnice, byl krásný i v tom, že lidi začali uznávat můj jezdecký styl a já to rád poslouchal. Někteří jezdci mě k tomu v paddocku gratulovali. Bylo to skvělé být zase zpátky u úplných kořenů závodů, jakým Irish Road Racing je.

http://img227.imageshack.us/img227/3303/skerries2008086fg4.jpg

Ve Skerries se taky vrátil můj brácha William. Bylo to po tom, co řekl, že už nebude pokračovat v závodní kariéře. Využil příležitosti změnit své plány a teď je zpátky s CD Racing. V té době tady bylo mezi námi trochu napětí s řadou hloupých věcí.
Mluvil jsem o garáži, ve které jsme s tátou pracovali, jako ?o mé garáži?. William bral jako poskvrnu památky na tátu, že jsem cítil, že by to měla být moje garáž. Pak některé z tátových speciálních kousků zmizely, které jsem bral jako součást dědictví.
William nerozuměl tomu, že jsem nebyl proti němu. Chtěl jsem mu pomoct s motocykly, ale on si myslel, že o nich nic nevím. Pak tady byli taky někteří z venku, kteří se snažili Williama postavit proti mně. On si myslel, že bych ohrozil přípravu jeho motorek.     
Pak na konci sezóny, na mítinku v Bishopscourt, mě definitivně požádal, jestli bych mu nepomohl s přípravou jeho motorek, z čehož jsem měl velikánskou radost. Opravdu jsme spolu dobře spolupracovali a já jsem na jeho motocyklu dělal tak, jako by byl můj. William pak všechno hodil za hlavu a soustředil se na závody.  Věděl jsem, z jeho kvalifikačních časů, že pětkrát překonal traťový rekord pro třídu 250cc, bylu vidět, že je uvnitř šťastný. Měl jsem z toho báječnou náladu a pociťoval jsem hrdost.
Teď ví, že máme stejné motocykly a já jsem jedním z jeho hlavních vyzývatelů. Brával jsem ho jako každého jiného jezdce, ale teď o něm vím mnohem víc a on mě taky říká víc věcí o našem závodění.

http://img71.imageshack.us/img71/6761/skerries2008084qa1.jpg

Před tím ale události až do Killalane, kdy jsem vedl v závodě 125cc. V závěrečném kole mě motorka začala vynechávat. William se smál a předjel mě. Když pak zase naskočila, začal jsem ho pronásledovat
Jak jsme tak jeli v posledním kole, oba jsme si uvědomovali, že je lepší jet na úzké trati včele. William šel v první zatáčce tvrdě na brzdy a tvrdě mě tlačil do prachu na kraji silnice, což mělo za následek, že se moje přední kolo zabořilo a pak udělal to samé, co já. Myslel jsem si, že se bude smát, ale nebyl z toho zrovna šťastný když jsem se na něj podíval, viděl jsem o čem přemýšlí. Naskočil jsem zpátky na motorku a rychle pryč, jako jen to bylo možné.

Lidi pak začali říkat, že jsem ho srazil a to bylo to, co nás rozdělilo. Myslel jsem, že William je nešťastný, ale naše babička na tom byla hůř. Někdo jí řekl, že jsem Williama poslal k zemi. Vypadalo to, že mě ta pětasedmdesátiletá žena bude chtít namlátit.
William teď připouští, že věděl, že jsem pomalejší, tak do toho šel. Závodili jsme tvrdě ale nikdy jsme se nestrkali a já ho rozhodně neposlal k zemi. William ví co se stalo, že tady není žádná nevraživost.  V podstatě jsme na tom líp po té události, ale máme na všechno rozdílné názory, což je mezi bratry přirozené.
Stále je mým velkým bratrem, proti kterému nic nemám a respektuji jej.

Můj další bratr, Daniel, je taky skvělý, pomáhá mamince s nějakými finančními těžkostmi. Denně sází svůj život a vidí mnoho utrpení okolo sebe. Stále je se svými kamarády v armádě.

http://img71.imageshack.us/img71/9825/skerries2008130ca6.jpg

Lidi si myslí, že jsem zámožní, když táta před pár lety dědil.  Musíte si ale vzpomenout, že táta měl těžké roky po jeho zranění a chtěl nám poskytnout domov. Byl to jeho sen a my v tom nechceme přestat, stále je to pro nás velký závazek.
Mám moc rád vánoce, ale bez táty už nebudou jako před tím. Ten velký den tady zase bude s námi, ale budu šťastnější až to budeme mít všichni za sebou. Chceme udržet všechny naše tradice pro uchování památky na něj. Teď už rozumím, co pociťují podobné rodiny v tenhle čas.
 
Asi jsem se té době taky trochu změnil k horšímu. Byl jsem vznětlivější a zatraceně pitomý. Máma mě sekýrovala a já chtěl, aby to zastavila, tak jsem na ni řval. Bylo mě líto, že nemám tátu. Všichni jsme tu tragickou noc ve čtvrtek (pozn.: na North West) něco ztratili. Už nikdy nebudu tím samým Michaelem. Vím, že nejsem jediným strádajícím a musím se dívat dopředu a zapomenout na ty ošklivé věci.

Zpátky k závodům. Po Skerries mě Adrian Faga z Crossan Motorcycle nabídl jeho Suzuki superbike. Byl to standardní stroj s laděným výfukem, power commanderem a rychloražením. S potěšením jsem nabídku akceptoval, protože mě to dávalo možnost vydělat si nějaké peníze. Brzy jsem se umístil na pódiových místech, mezi Keithem Amorem a Ryanem Farquharem, jako třeba v Kells nebo Faugheenu v hlavních závodech (pozn.: těm tady říkají Grand final).

http://img227.imageshack.us/img227/9544/skerries2008297wp8.jpg

Pak jsme jeli do Scarborough, kde jsem málem ztratil svůj zápal, ale podařilo se mi dostat do první řady za Guye Martina a Adriana Archibald. Pak jsem spustil docela dobrou show a dojel jsem na druhém místě, když jsem si své osobní maximum na jedno kolo oproti tréninku vylepšil o pět vteřin.
Když pak přišel Gold Cup Race (pozn.: ve Scarborough), umístili mě do první skupiny, což nepotěšilo Iana Hutchinsona, kterého poslali do skupiny druhé. On to odmítnul a já jsem byl rád, že organizátor Peter Hillaby dokázal změnit jeho názor. 
Když jsem se na startu díval okolo sebe, říkal jsem si, že bude skvělé, když budu v první šestce. V prvním vracáku po startu jsme byli všichni společně. Jel jsem vedle Guye za vedoucím Ryanem. Na vrcholku kopce, právě když Ryanův stroj vzlétl na zadní, jsem Guyovi signalizoval rukou, že se za ním pustíme, ale v tu chvíli se kolem prohnal Ian Lougher a bylo po plánu. Když jsem dopadli na zpátky silnici, byl jsem najednou čtvrtý s Williamem po pravé ruce.
John, Martinův mechanik, mě povzbuzoval z depa, abych Iana znovu dojel, čímž jsem mu případně mohl udělal radost, kterou bych znásobil jeho opětovným předjetím.
V nájezdu do posledního kola jsem byl rozhodnutý, že do toho půjdu, ale Iana jsem nemohl dojet. Na skocích už jsem z toho byl málem šílený, ale když jsem dojel do Farm Bends, viděl jsem, jak davy mávají svými programy jako blázni. Byl to můj den a když jsem vystoupil na pódium vedle Guye a Ryana, zahlédl jsem Hutchinsona, jak tlačí svůj stroj do depa. Cítil jsem se dobře, byl jsem mezi nejlepšími na světě ve svém posledním závodě sezóny.
Pak mě dlouho nikdo nekontaktoval, neměl jsem žádné pozitivní zprávy. Byla to dlouhá a hrozná doba. Nikdo mě nevolal, nikdo mě nechtěl. Všechny ty drby okolo, že jsem mluvka a tak, mě taky moc nepomohly.. Někteří lidé, jako Norman Rank, neposlouchali ty fámy. Norman mě dal šanci být v květnu zase zpět, abychom společně zvítězili na North West. Považoval jsem každou motorku jako by byla moje a nemám rád lidi, když někomu rozbiju motorku, jako třeba Yamahu  Garyho Ryana v Mondellu.   

http://img71.imageshack.us/img71/2773/skerries2008085ui6.jpg

Rok 2009 by mohl znamenat velký zlom v mé kariéře. Potřebuji dobré motorky a podporu, abych se mohl soustředit opravdu jenom na závody a ukázat všem, že jsem opravdovým uchazečem o nejvyšší post. Cítím, že budu brzo schopný zvítězit v supersportech na North West, TT a UlsterGP.
Mám velkou osobní podporu ve třídě supersportů, tam jsou nejlepší kluci, kteří znají svoji práci. Gary Ryan, Gepard Rice a Martin Marlow jsou jedněmi z nejlepších kluků na světě a ti mě nestresují z neúspěšných výsledků a vždycky se mě snaží pomoci.

Stále mluvíme s Crossans Motorcycle o novém superbiků. To jsou taky dobří hoši, ale mají svůj business, který je taky zajímá
Mám dohodu, že budu startovat na Nortonu na TT, který budu zjara zkoušet v Donningtonu. Je to dost rozdílný stroj, bez brzdného účinku motoru a dalších věcí.  Ale jsem v kontaktu s Ronem Haslamem a pracujeme na tom, aby to pro mě bylo co možná nejlepší. Je tady taky nabídka Hondy jet pro ně superstock Fireblade.

Taky vím, že potřebuji shodit nějaká kila. Něco už jsem shodil během sezóny, ale je to málo. Vstávám v sedm ráno, pak pracuji na místní farmě, spravuji ploty a jezdím s traktorem. Pomáhá mě to přinést domů nějaké peníze, abychom mohli splácet hypotéku, daně, účty za elektřinu a tak.
Nemám teď čas na přátele nebo si hledat nové, jejich sympatie jsem však neztratil. Říkají mi, že první půl rok je nejhorší, pak se věci začnou obracet k lepšímu.

Nakonec bych rád poděkoval všem opravdovým přátelům, kteří mě až dosud podporovali. Všechny vás zdravím. Doufám, že rok 2009 bude lepším rokem pro všechny, ale mezitím chci všem popřát hezké Vánoce.

Převzato z časopisu Road Racing Ireland 
Fotografie jsou z vlastního archívu

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

62

Re: REAL ROAD RACING 2009

CEMETARY CIRCUIT WANGANUI NOVÝ ZÉLAND
poslední Road Race v letošní sezóně 2008

Každoroční závody na Boxing Day (pozn. : takhle nazývají v Británii 26.prosinec) na okruhu Cemetery Circuit (pozn.: znamená to ?hřbitovní okruh?) se jezdí už od roku 1951. Do dnešních dnů se závodí stále ve stejných ulicích ve městě Wanganui.

Podnik je pořádaný Wanganui Sports Motorcycle Club. Vznik myšlenky pořádat závod má zajímavou historii. V období vánoc, kdy tady vrcholí léto, se každoročně koná karneval. Aby městská rada zatraktivnila program karnevalu, pověřila Výbor letního karnevalu, aby se zajímal i o možnost pořádání motocyklových závodů, to mělo dodat místní slavnosti na originalitě.  Obě skupiny, tedy výbor i městská rada, pracovaly velice tvrdě a výsledkem jejich snažení byl nakonec souhlas ministra dopravy, který sídlí ve Wellingtonu. Souhlas s pořádáním závodů na utźavřených veřejných komunikacích byl tomuto závodu udělen jako vůbec prvnímu na Novém Zélandu.

První závody tady byly uspořádány 27.prosince 1951 a jelo se před zraky 4500 nadšených diváků. Po všech stránkách to byl velice úspěšný podnik. V roce 1954 tady startoval třeba i Rod Coleman, první novozélandský vítěz bájné TT. V následujících letech se závody ve Wanganui staly největší městskou atrakcí. V šedesátých letech se změnily zákony a okruh (resp. správa komunikací) přešel pod úřad National Road Board a to znamenalo, že se v letech 1963 ? 65 závody nekonaly.  V roce 1966  se historie obnovila a s nástupem japonských strojů, zaznamenal závod ve Wanganui i první vítězství motocyklů ze země vycházejícího slunce. V letech 1973 ? 77 se závody staly součástí Marlboro série. Dnes mají závody přece jenom trochu jinou podobu. Už nejsou součástí žádného mistrovství ani podobné jiné série, přesto je o ně mezi jezdci mimořádný zájem a úspěch v nich se velice cení. Startuje se ve třídách Robert Holden Memorial  (superbike), Formula Wanganui (supersport), Formula3 (250cc ? 650cc, na startu jsou vedle sebe produkční 250 spolu se 400cc a třeba taky SV650), BEARS (ˇBritish Europian American Races, kde vedle sebe uvidíte třeba Superduke od KTM a ARSV Mille od Aprillie),  supermotard (S1 a S2), sidecar, klasiky a samozřejmě nechybějí ani auta. Nutno říct, že každá třída odjede čtyři závody po osmi kolech. Hvězdou posledních ročníků je Australan Gareth Jones a domácí Andrwe Stroud z  Hamiltonu. V letošním roce se na okruhu, po kratší odmlce, představí i závodní stroje z dílny pana Brittona, které jsou pověstné svoji originální stavbou.
Okruh je unikátní atrakcí, má proměnné převýšení, železniční nadjezd, a divácky zajímavá tři esíčka u starého městského hřbitova (pozn.: odtud je ten zvláštní název). Délka je jedna míle a podle dostupných materiálů, které jsem našel, je traťový rekord 100,35mph, takže nic pomalého.
V letošním roce, by se tenhle závod měl objevit LIVE na internetu na stránkách www.speedbox.tv
Pokud někdo si zaplatíte 9,95 novozélandského dolaru, určitě si krásně zpestříte vánočních svátky. Přenos bude 26.12.2008 od 10:30 místního času, což pro nás znamená 25.12. od 0:30.

Video z youtube : http://www.youtube.com/watch?v=2JGA2nkGmrc
Sestřih závodů z roku 2005 http://www.speedbox.tv/VideoView.aspx?vidid=84
Mapa okruhu http://www.cemeterycircuit.co.nz/pdf/track_map08.pdf

http://img391.imageshack.us/img391/9433/8964cm7.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/3773/9565pg4.jpg

CEMETERY CIRCUIT - WANGANUI NEW ZEALAND
LAST ROAD RACE IN SEASON 2009

The annual Boxing Day motorcycle races on the Cemetery Circuit first ran in 1951. Today the event still runs on exactly the same city streets. In the beginning the Wanganui Sports Motorcycle Club had a vision of staging "Continental Round-the-Houses" style motorcycle racing on the closed-off city streets of Wanganui. The Summer Carnival Committee, entrusted by the City Council to provide events of originality and variety, was excited by the concept.

Both groups worked closely with the council to ensure the demands of local body red-tape were met with as few impediments as possible. There were delays and when time finally did run out a delegation made a quick trip to Wellington to the office of the Minister of Transport to get the signature of approval for the closure of the city streets, the first ever in New Zealand.
Finally it all came together, and a four-race programme was successfully completed for the first time on Thursday December 27 1951 in front of 4,500 spectators. On every count, the event was a success despite many riders rating the one-mile long course the toughest in New Zealand.
In 1954, Wanganui's Rod Coleman returned home as the first New Zealander to win an Isle of Man TT. He outpaced all opposition in both feature races on his works AJS 7R and he set a new lap record. It was the perfect result for an event the local press that year had already accorded "annual fixture" status.

The Cemetery Circuit meeting had become in just four years a major sporting attraction for the city and a benchmark event for the sport in New Zealand.
And from there on, it seems, every year it just got better.
Law changes in the years 1963-65 meant a section of the track came under the authority of the National Roads Board and the circuit was not available. By the time racing resumed in 1966 Japanese bikes were the in-thing on the international scene and so too at the Cemetery Circuit with the first race win by a Japanese machine.
In the years 1973-77 the Cemetery Circuit became the thrilling centre-stage for all the international glitz and spectacle that was the Marlboro Series. The fields were star studded. The racing was showpiece. And the fans came to be part of it in their thousands.
And still they come. The circuit is an attraction in itself. It is unique. It has changes in elevation, a railway crossing, an overhead bridge, and a spectacular tree-shrouded esses section that tracks through the old town cemetery. And no two corners are the same. The action at the Cemetery Circuit is always high speed, arms-length and spectacular. It is a day-long adrenalin rush.

It is the biggest annual sports event in Wanganui and one of the longest-standing Boxing Day events in New Zealand. Its sheer nature, Its singularly unique name, and its traditional place in the holiday calendar combine to create an occasion of high public interest.
Former "Motocourse" editor Peter Clifford, in a live TV interview at trackside in 1987 dubbed the Cemetery Circuit "The greatest little race track in the World". And the thousands of fans that return every year would agree.

This year the race will be on TV. There are all information about it http://www.speedbox.tv/streaminfo.aspx?vidid=90

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

63

Re: REAL ROAD RACING 2009

Are there many other road races in Germany for modern bikes other than Bremerhaven and Frobhurg.

I´ve known only about Schleiz http://www.schleizer-dreieck.de/ but I´m not sure if the website is OK.

Naposledy upravil: wusa (16.12.2008 16:31:47)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

64

Re: REAL ROAD RACING 2009

North West 200 videos

Stephen Davison
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … davison512

Michael Rutter
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … ael_rutter

250cc race 2008 - Michael Dunlop
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … ?year=2008

History NW
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … history512

Robert Dunlop tribute
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … rt_tribute

350cc race 1976
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … earsago350

Phillip McCallen
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … allen5wins

On board 2007
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … 07_onboard

Action
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … ml?v=promo

The best on board
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw … onboard512

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

65

Re: REAL ROAD RACING 2009

Osudy všech milovníků motocyklových závodů, kteří je nedělají ne té nejvrcholovější úrovni jsou velmi podobné, ať už jde o naše piloty, či jezdce z jiných zemí. Příběh severoirského jezdce, který se jmenuje Kenny McCrea je toho jenom dokladem.

http://img393.imageshack.us/img393/9994/mccrea003gp9.jpg

Pracuje ve velké zaprášené a nedýchatelné slepičárně. Kenny McCrea chytí každý den tisíce kuřat, každé ráno a každý večer podojí čtyřiačtyřicet krav, které chová jeho rodina na farmě v Tyann v hrabství Armagh. S výjimkou víkendů. To zapomene svoji na denní práci, oblékne si svítivou žluto-modrou kombinézu, a vyrazí se svou R6 závodit na irské tratě, jakými jsou třeba Kells nebo Killalane.
Aby mohl závodit, musí dělat dvě zaměstnání. Za posledních deset let dal do závodění víc než 100 000 GBP. Na začátku každé sezóny si Kenny velmi obtížně půjčuje peníze, na které pak vydělává v celého průběhu léta, aby je na podzim mohl splatit i s úroky. Všechno jde celkem dobře až do doby, kdy třeba havaruje a motorky rozbije.
Má takový zápal a oddanost, až je neuvěřitelné, že ve svých třiatřiceti letech ještě nevyhrál žádný závod. ?Jsem šťastný, když si za rok přijdu závoděním tak na 1000 GBP?, říká se smíchem a dodává ?Ale stejně to za to stojí, za každou vynaloženou penny.?
Jak to tak často bývá, byly v rodině McCreaových motocykly už dříve. Motocykly vlastnil jeho otec když se nikdy nedal na dráhu závodníka. Hned potom, co dvanáctiletý Kenny uviděl svůj první závod v Cookstown, věděl, že by taky jednou chtěl závodit.
Pro uskutečňování svých snů toho musí být hodně obětováno, to platí pro jakoukoliv lidskou činnost. Pro mnoho lidí je farmaření plným zaměstnáním, ale Kennyho zápal pro závody je pro rodinu doslova šílenstvím. ?Kdybych upřel svoji pozornost a píli jenom na farmu, určitě bych si nežil špatně. Moji rodiče jsou ale frustrováni, že se nechci vydat touto cestou, protože chci závodit?, vysvětluje.
Čas od času jezdci popisují, že závody jsou jako drogy. Je to něco, co je stále přitahuje a nemohou přestat. Pro Kennyho je to něco jako nedokončená práce. Jeho velkým snem je zvítězit v Manx Grand Prix ještě než se závoděním definitivně skončí. V roce 2004 ztratil dobrého přítele, ale je plný odhodlání závodit dál, protoýe závodění mu dává to, co mu farmaření nikdy nemůže nabídnout ? fantastické prožitky a pocity z rychlé jízdy po úzkých irských silnicích.

http://img126.imageshack.us/img126/7556/mccrea012pl7.jpg

Jeho přítelkyně často hovoří o svatbě, ale pro Kennyho to momentálně není otázka, která by byla na pořadu dne. Leslie přistupuje ke Kennyho zábavě pragmaticky ? když je šťastný on, ona je taky šťastná, ale obavy má před každým závodem. ?Nejezdí se mě dobře, když je Leslie se mnou na závodech?, říká Kenny.   
Je tu takový jeden kuriózní paradox, který se farmářovi z hrabství Armagh už občas přihodil. Když má při závodech nehodu, jeho první myšlenky jsou u farmy, musí být přeci fit, aby mohl podojit své stádo. Ale život je přeci od toho, aby se žil a ne plánoval a závody poskytují zážitek jako nic jiného. ?Když letíš skrz Kerrowmoar a Glentramman a máš to pod kontrolou, těžko jinde zažiješ tak skvělý pocit?, zašklebí se.

http://img212.imageshack.us/img212/2935/mccrea013ax0.jpg
http://img212.imageshack.us/img212/3575/mccrea014kx1.jpg

Naposledy upravil: wusa (17.12.2008 13:26:29)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

66

Re: REAL ROAD RACING 2009

Když už tu máme tohle téma, mám také příběh jednoho chlapíka, co jezdí TT a přírodní okruhy v Irsku.
Jmenuje se Tim Maher a před letošní TT mi napsal o sobě následující řádky.
http://img65.imageshack.us/img65/6121/aislinn10thskerries076ua8.jpg
http://img65.imageshack.us/img65/aislinn10thskerries076ua8.jpg/1/w1280.png
Tim je ten v červeném klokoučku.

Je mi 37 let a se závoděním jsem začal v roce 2000. Mým prvním motocyklem byla Honda CBR 600 r.v. 1988. Byl dost starý a pomalý, takže na konci roku jsem zakoupil Yamahu FZR 600 za 500 Euro. Byla nepojízdná a motor byl rozložený v krabici, ale dal jsem ji dohromady a připravil k závodům na následující rok pro mistrovství motocyklů vyrobených před rokem 1990. Byla to velká legrace za málo peněz. Měl jsem pár dobrých výsledků a v konečném pořadí skončil pátý, ale žádný závod jsem nevyhrál, i když jsem někdy vedl, ale pak odstupoval.
V roce 2002 jsem koupil Yamahu R6 a jel s ní irský šampionát Clubman Supersport. Skvělý motocykl, ale bylo to hodně tvrdé závodění v silné konkurenci. Opět jsem měl nějaké dobré výsledky a mnohokrát končil v top 6, ale žádná výhra, nejlepším výsledkem bylo myslím třetí místo.
Další rok jsem pokračoval s tím samým motocyklem od půlky roku, můj první závod byl ve Skerries ve třídě do 750ccm, dokonce ani nevím kolikátý jsem dojel, protože to bylo pro mě hodně vzrušující. Jel jsem pak všechny následující závody (Kells, Walderstown, Mid-Antrim a Killalane).
Přišel rok 2004 a já jsem koupil novou Suzuki GSX-R 750 a absolvoval všechny závody. Na začátku sezóny jsem vyhrál dva závody v Mondellu a pak jsem byl 2x druhý na Kawasaki 600, kterou vlastnil můj sponzor Clark Hardware a já jsem byl velmi šťastný. Ten rok byl báječný, vždy jsem byl do pátého místa ve třídě 750 ccm. Měl jsem mnoho třetích míst, nějaká druhá místa a vítězství v Killalane.
V roce 2005 jsem se přihlásil do Manx Grand Prix. Byl jsem na dobré úrovni v irském mistrovství a i když 750-tka nedosahovala zdaleka rychlosti litrových strojů a doufal, že budu úspěšný. Handicapem slabšího motocyklu jsem se nezabýval, na ostrov Man jsem jel s očekáváním těžkého závodu.
Tento závod jsem vyhrál a dodnes je to vrchol mé dosavadní kariéry.
http://img98.imageshack.us/img98/5096/mgp05suiteshotelknowsleiw9.th.jpg

Na konci roku jsem motocykl Suzuki GSX-R 750 prodal a koupil Suzuki GSX-R 1000 od TAS Racing a s ní jsem startoval v roce 2006. Výborný motocykl. Závodění bylo velmi náročné, ale stále jsem se zlepšoval. Jenomže pak jsem měl těžkou nehodu ve Walderstownu a poranil si rameno a to mě zpomalilo a hned na začátku roku 2007 jsem havaroval znovu a poranil si kotník a koleno, takže 2007 nebyl nebyl dobrý rok, kotník se hojil pomalu.
Ten motocykl jsem měl i letošní rok.

Jsem obyčejný kluk dělající obyčejnou práci. Vyrůstal jsem na farmě a staral se o živobytí jako stavební dělník. První motocykl jsem si koupil, když mi bylo 27 let, byla to Yamaha FZR 750 a několikrát jsem zpočátku upadl a pak krůček po krůčku se zrychloval, ale pak jsem si poranil při autonehodě paži a zatímco jsem se léčil a nepracoval, jel jsem se s kamarádem podívat na závod. Poprvé jsem viděl silniční závod a myslel si, že všichni ti jezdci bez vyjímky jsou absolutně šílení a vůbec jsem nepomyslel, že bych někdy dělal to samé. Jenže na silnici jsem měl víc nehod a myslel si, že možná bude bezpečnější jít závodit a tak jsem prodal cestovní motocykl a koupil závodní a zbytek jste už si přečetli.

Miluju závodění a utrácím za to všechny peníze a nestarám se o to.Nikdy jsem se neoženil, takže mě žádná žena nemůže zastavit. Nechci nic jiného než na co jsem zvyklý a tak se musím zastavit sám, jestli budu moct.
Doufám, že budu moct závodit mnoho let a mnohokrát pojedu TT, protože to je nejlepší závod na světě a jsem velmi šťastný, že jsem schopen tam závodit.

http://img99.imageshack.us/img99/3386/02102006072531pm2gy4.th.jpg

67

Re: REAL ROAD RACING 2009

http://img98.imageshack.us/img98/5096/mgp05suiteshotelknowsleiw9.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/mgp05suiteshotelknowsleiw9.jpg/1/w1046.png
http://img99.imageshack.us/img99/3386/02102006072531pm2gy4.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/02102006072531pm2gy4.jpg/1/w2056.png

68

Re: REAL ROAD RACING 2009

Moc hezký    wink

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

69

Re: REAL ROAD RACING 2009

wusa: Když vidím, co krásnýho tu pro nás děláš, je mi ctí, že můžu i já sem něco dát. Tohle fórum je bomba a je super, že to existuje. Tady se fanda dozví tolik zajímavých věcí a vidí tolik krásných fotografií z tohodle soudku silničních motocyklových závodů, že jsem neustále příjemně překvapený. Díky všem za tohle parádní fórum ;-)


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

70

Re: REAL ROAD RACING 2009

Ondřej napsal:

wusa: Když vidím, co krásnýho tu pro nás děláš, je mi ctí, že můžu i já sem něco dát. Tohle fórum je bomba a je super, že to existuje. Tady se fanda dozví tolik zajímavých věcí a vidí tolik krásných fotografií z tohodle soudku silničních motocyklových závodů, že jsem neustále příjemně překvapený. Díky všem za tohle parádní fórum ;-)

Hezky jsi to napsal, takhle jsem to totiž zamýšlel. A budu moc rád, když sem bude přispívat každý, kdo má k tématu co říct. Určitě dáme společně dohromady celou "světovou" mapu road racingu. Kolik lidí před nějakou dobou vědělo o tom velkým množství závodů na smaragdovým ostrově? Kdo znás před pár dny věděl o podobných bláznech v Chorvatsku nebo na Novém Zélandě? Každý koho to zajímá si tady určitě najde své.
Takže ještě jednou dík.

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

71

Re: REAL ROAD RACING 2009

Jenom tak pro pokochání..... (1.díl)

http://img68.imageshack.us/img68/3089/2577572690d3e0efbe32xq4.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/4544/2658272432e989e83e75hs7.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/1848/b105852ha9.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/3994/b105956be8.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/889/b111134zy4.jpg

Naposledy upravil: wusa (18.12.2008 12:26:12)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

72

Re: REAL ROAD RACING 2009

Aktualizoval jsem kalendář závodů pro rok 2009 (na straně 1), protože už jsou jasné některé další termíny, třeba Radvanice.

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

73

Re: REAL ROAD RACING 2009

Jenom tak pro pokochání..... (2.díl)

http://img67.imageshack.us/img67/7527/b111623by4.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/4308/b115824hl8.jpg

http://img255.imageshack.us/img255/418/b120252km6.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/161/b120434wg1.jpg

http://img67.imageshack.us/img67/8222/b115856pp8.jpg

http://img67.imageshack.us/img67/4686/b134148sc3.jpg

Naposledy upravil: wusa (18.12.2008 12:27:02)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

74

Re: REAL ROAD RACING 2009

I když je Road Racing nejspíš mužskou záležitostí, občas se ale vyskytne nějaká amazonka, která (nám) mužům dokáže pořádně zatopit. Jednou z nich je i CAROLLYN SELLS

Carolynn vyrůstala v prostředí motocyklových závodů od svých šesti let, kdy začala jezdit se svým tátou po závodech v celém Spojeném království. Ve dvanácti letech absolvovala svoji první pouť na ostrov Man, aby tady dva týdny sledovala tu neuvěřitelnou podívanou, které se aktivně účastili její otec. To pokračovalo i v následujících letech, kdy mu pomáhala.
Právě na Isle of Man v ní dozrála myšlenka na samostatnou závodnickou kariéru. Měsíc před svými sedmadvacátými narozeninami pak všechno začalo. To bylo v dubnu 2000. Protože si kopuila svůj první dům, peněz na závody moc nezbývalo. Půjčila si tedy Yamahu TZ250 od svého otce a odjela na ní několik podniků na letišti v Jurby (Isle of Man). Po získání zkušeností na závodní dráze se konečně mohla ucházet o získání národní licence, aby se mohla postavit na start Manx Grand Prix.
V roce 2001 dala dohromady se svým otcem Hondu VFR400 a připravili ji společně na závody. Závodila na ní ve dvou šampionátech v Jurby a New Era v Británii. V roce 2002 konečně získala národní licenci, která ji opravňovala postavit se v roce 2003 na start na TT Course.

Od začátku své kariéry dosáhla mnoha úspěchů :
?    Stala se první ženou v historii motocyklových závodů na ostrově Man, která zvítězila v šampionátu
?    Stala se nejúspěšnější ženou ? nováčkem v historii sólo tříd na TT nebo Manx GP, když v roce 2003 dokončila závod nováčků na   čtvrtém místě
?    Ze všech žen, které kdy startovaly na Manx Grand Prix se umístila nejlépe ? na to čtvrtém místě (2003)
?    Stala se první ženou, která dokončila hlavní závod v top10 v celé historii Manx Grand Prix. Bylo to v roce 2004, když ve třídě Ultralightweigh MGP skončila osmá. To bylo teprve ve druhém roce, co se na této trati objevila (2004)
?    Stala se první ženou v historii, která zvítězila na okruhu v Billown (Isle of Man kde se jezdí Southern 100). To bylo v roce 2005
?    V roce 2005 se stala první ženou, která zvítězila v mezinárodních závodech Southern100
?    Třikrát získala trofej Anne Lesleyové za nejlepší výkon mezi ženami závodnicemi na Manx GP (2003, 2006, 2008)
?    Získala tři top10 umístění na Manx Grand Prix a své nejrychlejší kolo zajela průměrem 112,76mph (na CBR600)
?    Má sedm stříbrných replik z  Isle of Man Manx Grand Prix
__________________________________________________________________________________________________________________

Jméno:   Carolynn Jayne Sells
Nick:   Rik, Shortarse nebo Short-Wheelbase (= krátký rozvor)
Narozena:   6. května 1973
Znamení:   Taurus (býk)
Pochází z:   Prestonu, Lancashire. Anglie
Žije:   Patrick, Isle of Man
Zaměstnání:   Soft Furnishings Department Supervisor
Hobby:   Motocykly (samozřejmě), plavání, posilovna, vaření, cestování, kultura a vlastní restauraci
Oblíbené pití:   Heath & Heather Green Tea nebo sklenici dobrého červeného vína
Oblíbené jídlo:   dobrá nedělní pečeně se všemi přílohami a hodně šťávy!
První motorka:   bratrova Suzuki TS125, kterou brzy rozsekala o skleník na zahradě (to jí bylo 12)
Motorky, které vlastnila:   Yamaha RD50 (černočervená), Yamaha AR 80 (bílá), Kawasaki KH250 (růžovomodrá) Honda VFR400RR (červenomodrobílá), Honda VFR400RR Race bike (různobarevná)
První závod:   Jurby Airfield, IOM April 2000
První vítězství:   vítězství ve třídě 400 Champion (IOM) 2002, první vítězství v Real Road Race ve třídě Junior Support  na International Southern 100 road races 2005
Nejlepšíé závod:   2003 Manx Grand Prix Newcomers Race
Nejhorší závod:   těžce havarovala v Tandragee v roce 2005 a pád, který ji připravil o pódium ve třídě Ultralightweight Manx Grand Prix 2008
Současné motorky:   MBR CBR600RR, MBR RVF400RR, VFR400RR
Současný tým:   MBR
Přilba:   Arai
Kombinéza:   Celtic Leathers
Hrdinové:   Joey Dunlop, Steve Hislop a její otec, když byla malá

http://img134.imageshack.us/img134/158/bushfionaen3.jpghttp://img132.imageshack.us/img132/6825/carolynsells2zz9.jpg


Road Racing is hard sport for hard men. But sometime we can meet amazon who is able to beat men-racers. One of them is CAROLYNN SELLS

Carolynn grew up around Motorcycle racing from the age of six, following her father to circuits all over the UK and then, from the age of 12, the annual pilgrimage to the Manx Grand Prix in the Isle of Man for two weeks of the year, continuing to go over for the races every year to help and support her Dad, long after she had left home, travelling over on various road bikes.
The Isle of Man is where Carolynn caught the racing bug, but it wasn't until a month before her 27th birthday, that she began her racing career in April 2000. With money being tight, as she had just bought her first house, she borrowed her Dad's TZ250 and only competed in a couple of meetings at Jurby Airfield that year, with the sole intention of getting her National Licence so that she could compete in the Manx Grand Prix on the TT Course.
In 2001 Carolynn & her Dad got their hands on VFR400 for her to race and set about getting it race prepared, to compete in a further few meetings at Jurby.
She competed in two Championships at Jurby and also with New Era in the UK in 2002 and gained her National licence in time to compete on the TT Course for the first time in 2003.

Since starting her racing career, Carolynn has had many achievements, where she;
?    Became first woman to win a Championship in the history of motorcycle racing in the Isle of Man (2002)
?    Became the highest finishing female newcomer in the history of solo racing at the TT or Manx Grand Prix, with her 4th place in the MGP Newcomers race (2003)
?    Had the highest finish by a woman at the Manx Grand Prix to date with the 4th place in the Newcomers race (2003)
?    Became first woman ever to finish in the top 10 of of a main race in the history of the Manx Grand Prix, with an 8th place in the Ultralightweight MGP in only her second year on the TT Course (2004)
?    Became first woman to win a race outright on the Billown circuit in its history (2005)
?    Became First woman to win a race at the International Southern 100 (2005)
?    Held the female lap record at the Southern 100 (2006)
?    Won the Lesley Anne Trophy for the best performance by a female at the Manx Grand Prix 3 times (2003, 2006, 2008)
?    Had 3 top 10 finishes at The Manx Grand Prix and fastest lap of 112.76mph on her MBR CBR600.
?    Currently holds 7 Silver Replica's from the Isle of Man Manx Grand Prix.
Carolynn was lying in 3rd place this year in the Manx Grand Prix Ultralightweight race, but unfortunately crashed out at the Bungalow on lap two of the three lap race, having completed her pit-stop at the end of lap one and with the two boys ahead still needing to stop for theirs...
2009... Watch this space!
________________________________________________________________________________________________________________________

Name:   Carolynn Jayne Sells
Nickname:   Rik, Shortarse or Short-Wheelbase!
D.O.B:   6th May 1973
Starsign:   Taurus
Height:   5'4.5"
Origin:   Preston, Lancashire. England
Currntly Living:   Patrick, Isle of Man
Occupation:   Soft Furnishings Department Supervisor
Hobbies:   Motorcycles (Of course) Swimming, Gymn and training, cooking, travel, culture and property restoration
Fave Drink:   Heath & Heather Organic Green Tea or a nice glass of red wine
Fave food:   A good Sunday roast with all the trimmings and lots of gravy!
First Bike Ridden:   My brothers Suzuki TS125 which I nearly crashed into our greenhouse at the time (I was 12)
Bikes Owned:   Yamaha RD50 Black & Red, Yamaha AR 80 in White, Kawasaki KH250 in Pinky/Purple! Honda VFR400RR Red, White & Blue, Honda VFR400RR Race bike - various colours!
First Race:   Jurby Airfield, IOM April 2000
First Win:   Class win, 400 Champion of Champions (IOM) series 2002 and won that Championship, First outright win was also my first Real Road Race win in the Junior Support at The International Southern 100 road races 2005
Best Race:   2003 Manx Grand Prix Newcomers Race
Worst Race:   Crashing heavily at Tandragee in 2005 and crashing out of a podium position in the Ultralightweight Manx Grand Prix 2008
Current Bikes:   MBR CBR600RR, MBR RVF400RR, my own VFR400RR
Current Team:   MBR
Helmets:   Arai
Leathers:   Celtic Leathers (of course!)
Heroes:   Joey Dunlop, Steve Hislop and my Dad when I was little!

Naposledy upravil: wusa (18.12.2008 18:26:22)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

75

Re: REAL ROAD RACING 2009

Jenom tak pro pokochání..... (3.díl)

http://img362.imageshack.us/img362/8007/b165454gv5.jpg

http://img368.imageshack.us/img368/5681/b165527we0.jpg

http://img362.imageshack.us/img362/6646/b161038qf3.jpg

http://img168.imageshack.us/img168/1934/b190707us1.jpg

http://img168.imageshack.us/img168/1223/b190819yc1.jpg

http://img368.imageshack.us/img368/281/b221830kv5.jpg

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7