pro Jirklu a Jakuba
u nehody jsem nebyl,nejsem ani licencovaný činovník
nicméně, se pokusím reagovat na onu situaci
1. NIKDO z AMK Hořice není takový,aby nad nehodou a smrtí jezdce, se slovy, že se to prostě může stát,mávl jen tak rukou
tato tragedie se na nás všech hluboce podepsala
2. pokuste se uvěřit tomu,že pořadatelé přistupují ke všemu zodpovědně,tak jak to podmínky umožňují
bezpečnost je PRVOŘADÁ
nebudu zde psát detailně,že se rok od roku pro bezpečnost dělá více a více ...
nebo že 71 je prvním tragicky zahynulým jezdcem na této trati za 49 ročníků 300 zatáček
pak dojde ke smrtelné nehodě a všechno se hroutí jako domeček z karet
3. z obecného pohledu mohu říci...pokud dojde k nehodě, je ředitel závodu s hlavním sprotovním koímisařem IHNED vysílačkou vyrozuměn od vedoucího úseku, kde k nehodě došlo....je nutné si všechno vysvětlit,zhodnotit a rozhodnout....považme, že jezdci v šestkách jedou jedno kolo za 2.20-2.30minut...za tuto dobu se tak akorát vysílačkou vyhodnotí vážnost situace....pak je IHNED vyvěšen červený prapor a závod byl zastaven...dle mého to rychleji nebylo možné
zvažme,že v momentě nehody, bylo čelo celého pole někde na Dachovech....došlo k vysílačkovému spojení a popsání situace....v tu chvíli byli jezdci už někde ve městě....a za dašlích 40 vteřin jsou znovu na místě nehody...
4. výjezd sanitního vozu na trať....právě v tomto časovém období...tedy oněch 2:30 minut, kdy bylo celé pole na trati,nebylo možné tam poslal sanitku...představme si,že by v tom úseku stála sanitka...pobíhali by tam lidi....a přiletělo by tam celé pole jezdců.....
5. vyhodnocení situace ...traťový komisař....ředitel závodu...hlavní lékař....pokyny pro speciálně vybavenou sanitku...příjezd na místo.....pokud to všechno trvalo 7 minut, i to je dle mého ten nejkratší možný čas
mávání zelenou vlajkou... jak píše Jirka...asi nahoře U Křížku....nevím sice proč....ale možná proto, že onen praporkář viděl ze svého místa, že je trať volná...a on ze svého místa nemohl vědět vážnost situace...tolik vysvětlení alespoň pro mě
personál lidí na trati je každým rokem vyškolený
jak se chovat v takovýchto situacích
spojení mezi jednotlivými úseky a řídící věží, není nikde takové jako v Hořicích
ale ani tato slova, nejsou slova výmluv
snažím se tím sobě, a třeba i vám vysvětlit průbeh oněch okamžiků
Jakube a ještě k tomu, že ti pan Sodomek na místě nehody neprojevil soustrast....
v momentě, kdy tam on přijel probíhalo ještě oživování
tedy v těchto chvílích ani pan Sodomek netušul že je konec
sám za sebe
Ladislav Kočí