Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

1

Téma: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Pojďme se poohlédnout po minulosti hořických 300 zatáček...

..závodní motocykly poprvé zaburácely v Hořicích již v roce 1936.. prvními vítězi se stali Lucák na Ogaru 250, Vitvar na Jawě 350 a třídu 600 pak vyhrál Schwarz na Arielu.Závody se pak opakovaly ještě v roce 1937 a 1938.Pak bohužel přišla válka a ta zničila všechno možné.

V roce 1961, přesně 25. června, se jel první poválečný ročník 300 zatáček.K tomuto ročníku se váže jedna skutečnost a to, že první závod tohoto prvního ročníku,byl závod třídy do 175cc. A víte kdo ji vyhrál? No ano, náš Venoušek Parusů.A tento malý velký muž, jezdí na závody do Hořic až dodnes. Samozřejmě jako aktivní jezdec! Na startu prvního ročníku také nechyběl František Mrázek, dnes žijící v Kanadě.I Frankie jezdí aktivně závodit do Hořic i nyní.Dalším slavným jezdcem byl Franta Šťastný.Ten zrovna neměl v Hořicích na růžích ustláno. Má z Hořic pouze jeden zlatý věnec a to za vítězství tř.250cc v roce 1962.O rok později Franta na startu chyběl, protože se dával do kupy po jeho velkém bouráku na Ceně Prachovských skal v nedalekém Jičíně. V tomto roce mezi sebou sváděli tuhý boj ve 350cc další dva naši velikáni.Jmenovitě Havel a Slavíček.Závod pro sebe získal populární Gusta, když Slavíček souboj neustál a spadl.

http://img72.imageshack.us/img72/7071/gustanh0.jpg

V roce 1965 se na startu poprvé objevil mladíček Bohouš Staša.Bohouš se hned ve svým prvním vystoupení uvedl jak se patří. Ve "dvackách" s ním měl zkušený František Boček plné ruce a nohy práce, aby mladého drzého Stašu pozávodil.Perličkou tohoto ročníku byl start vozů formule 3, které vyhrál věhlasný jezdec Vladimír Hubáček.V této době držel traťový rekord Gustav Havel, který se svou Jawou zajel čas 2:53,4min, což odpovídá průměrné rychlosti 107 km/h.

Rok 1968 , byl významným mezníkem hořických "Zatáček".Na startu se totiž poprvé objevili i jezdci ze zahraničí.Prvním z nich, který si odvezl z Hořic zlatý věnec, byl Ingo Koppe na tovární MZ. Ve třídě 250cc, pak vyhrál hořický rodák Zdeněk Bíma.

Po tragickém úmrtí Gustava Havla při cestě do zaměstnání, je v názvu závodů i jeho jméno. Čili 300 zatáček Gustava Havla.Proč právě 300 zatáček?


..tak proč 300 zatáček ??

No protože jeden okruh má na hořické trati 26 zatáček. Když se jezdilo 12 kol, je to 312 zatáček, čili zaokrouhleně 300. Jinak technická data okruhu najdete na jednom z našich odkazů.

Při devátém ročníku v roce 1969, se předvedli také veteráni. Byla jen taková ukázková jízda. I k tomuto závodu se váže jedna rarita. Anglický jezdec Peter Ward přijel na závody po vlastní ose na motocyklu Edwell, kterému bylo 54 roků...Závody rychlých motorek, byly na knop. Němec Kohlar vyhrál nad svým krajanem Bartuschem třídu 125cc o pouhých 0,1s. A ve dvěpade prohrál domácí Bíma s Bočkem o 0,2s.

O rok později, došlo ve dvěstěpadesátkách k hromadnému pádu v posledním kole v poslední zatáčce před cílem.Této zatáčce se říká Kudrnáčova zatáčka. Tam ulehl vedoucí Schmidt ze Švýcarska, s ním šel k zemi Kroon z Dánska a naši Špak a Šťastný. Vítězem se stal později veleúspěšný jezdec mistrovství světa Teuvo Lansiovuori z Finska.

Ve dvaasedmdesátém přiváděl početnou diváckou kulisu k šílenství Bjorn Carlsson ze Švédska. Ve dvackách sice dobře odstartoval, ale pak upadl a začínal na 12 místě. Jel takovou palbu, že si dojel pro zelený věnec.V roce 1973, se jel už 13.ročník.Bylo azurové nebe, startovní pole nadupané kvalitní konkurencí.Padl jeden z diváckých rekordů, na závody přišlo více jak 18.000 diváků.Jelo se tak rychle, že byl překonán vousatý rekord Havla. Novým držitelem byl playboy z Dánska Borje Nielsen. Zajel čas 2:46,3min, což odpovídalo rychlostnímu průměru více jak 111 km/h.O rok později chyběl na startu František Srna, bývalý tovární jezdce Jawy, který tragicky zahynul na závodech v Bratislavě.

Chyběl také Karl-Heinz Ewig, který smrtelně havaroval na Těrlickém okruhu. Staša vyhrál dvěpade na Jawě a třipade na Yamaze. Startoval i Walter Rungg ze Švýcar, který se pyšnil titulem mistra Evropy v jízdě do vrchu.V roce 1975 počasí nepřálo.Pršelo a byla zima.To ale vůbec nevadilo Rolandu Nilssonovi ze Švédska, který byl králem na mokru a odvezl si domů dva zlaté věnce za vítězství ve tř.250cc a 350cc.Na startu se objevil Charlie Dobson z Anglie.

http://img72.imageshack.us/img72/1766/nillsonlj2.jpg

?při sedmnáctém ročníku v roce 1977, se double podařilo švýcarskýmu rychlíku, který se jmenoval Franz Kunz.Vyhrál dvěpade a třipade.Na Kunze nestačil ani maďarský rychlík Janos Drapál.Ano, ten Drapál, který pak vyhrával Velký ceny mistrovství světa.Další do party byl třetí ve dvěpade a tím byl Fin Eero Hyvarinen a za ní skončila vycházející hvězda a tou byl Edi Stollinger z Rakouska. I tito jezdci byli velice úspěšní v MS a ME.

Rok na to Kunz v Hořicích chyběl.Zabil se ve francouzském Le Castellet na okruhu Paul Ricard. Stollingerova hvězda začala zářit a Edi vyhrál v neděli 250cc a 350cc.Ve dvackách byl na startu další vynikající fára z Rakouska a tím byl August Auinger. I Gusti pak sbíral vavříny v seriálech ME a MS.

http://img263.imageshack.us/img263/4153/kunzdrapal76ue3.jpg

Při 19.ročníku v roce 1979 se v Hořicích objevila superhvězda a tou byl Rolf Blatter ze Švýcarska. Rolf měl v tomto roce skvěle rozjetou třídu 50cc v mistrovství světa a přesto si našel čas do Hořic přijet.U nás vyhrál, ale titul mistra světa mu pak utekl o vlásek...Rolf se pak stal na dlouhá léta naším pravidelným hostem.V památným závodě třipade, pobil český Honza Bartůněk na český Jawě všechny cizáky na Yamahách a vyhrál..

Hned o rok později, ukázal Rolf Blatter, jakej že to je boreček a vyhrál obě malolitrážní třídy.Tedy komáry do 50cc a dvacky do 125cc.Bohouš Staša stále dokazoval, že je dost rychlej a držel českou vlajku hodně vysoko. Třetí flek ve třipade toho byl důkazem..Pátý pak skončil Petec Hlavatka.

Při jedenadvacátým ročníku byla řezba o vítězství ve tř.350cc. Dávali si to mezi sebou Franz Lederer z Německa a Dieter Heinen z Belgie. Lederer hrůzostrašně havaroval v Kudrnáčce. Byl jsem u toho a Lederera jsem tenkrát odklízel ze silnice.Jeho pád viděl i Heinen, který jel za ním.Byl z toho pádu tak šokovaný, že dojel do boxů, motorku odhodil a už nejel. Lederer se oklepal a do depa odešel po svých.Vítězství tak spadlo do klína jeho krajanovi Detlefu Karthinovi.

O rok později opět super závody a opět v tom byl namočenej Lederer. Tentokrát mu cestu za vítězstvím znepříjemňovali Staša a Bessendorfer. Lederer opět neuspěl. Ve třipade si to rozdali Němci Harald Layher a Gerold Fischer, Staša dojel za nimi jako třetí.Velkého vítězství se dočkal hořický ŠAFR, tedy Jirka Šafránek ve tř. 50cc.

Při 23. ročníku, jsme postrádali na startu mladého Zbyňka Havrdu, který tragicky zahynul na cestě do práce poblíž Hradce Králové?chyběl taky hořický Pepík Bareš, který jel svůj poslední závod v Chomutově?na startu byl ale opět Lederer a opět šel za vítězství jako blázen, ale opět ulehnul?dlouhovlasý hippies s náušničkou v uchu se tedy v Hořicích triumfu nedočkal.Tvrdý souboj pak byl mezi Fischerem a Strzemskim v 250cc. Novinkou byl start čistokrevných pětistovek. Historicky prvním vítězem byl Willi Rosnick z Německa.

V dalším roce už nebyly na startu padesátky, ale osmdesátky. Tady byl prvním vítězem náš Sedlák.Nezapomenutelným byl pak výkon Herberta Zwickla z Rakouska ve dvěpade. Stál v první řadě? start? zatímco hejno jezdců vrčelo už někdo dole ve městě, tak nešťastný Herbert běhal s tou potvorou Yamahou kolem věže a ne a ne?pak si dala říct a začala honička, kterou svět neviděl.Lidi šíleli, Yamaha jela jako ďas a hrdinou byl Herbert Zwickl. Víte jak to dopadlo? Jo, přesně tak on to dokázal, on nakonec opravdu vyhrál?!


V roce 1985 se jel jubilejní 25.ročník a poprvé se projevil budoucí miláček hořických fans a tím byl Ruedi Gachter.Tento pilot v křiklavě zelených barvách ještě nestačil na Zwickla, ale druhej flek ve 250cc, byl přímo skvělej.V pětikilech si to dali mezi sebou naši známí Fischer a Zwickl. Vyhrál Fischer, protože Zwickl byl na jeho čistokrevnou pětikilovou Suzuku krátký.

V roce 1986 se předvedl Janez Pintar z Krnaje, což je v Chorvatsku. Sympaťák vyhrál 80cc a nestyděl se ani vyhrát 125cc, když za sebou nechal i pana Blattera. Třídu 500cc vyhrál bombarďák zo Slovenska Pavol Dekánek.

Rok na to musel Gachter ustoupit rychlejšímu Arpadu Harmatimu z Maďarska.Další Hungar , Janos Szabo vyhrál 80cc. Hvězda z Balkánu, tedy Bogdan Nikolov sebral Blatterovi vítězství ve dvackách.V půllitrech to byl duel mezi Dekánkem a Hlavatkou. Lepší a klidnější Dekánek vyhrál. Hlavatkovi nestačila silnice a do cíle přijel bez předních brzdových destiček.

Petec Hlavatka se ale dočkal příští rok, tedy v roce 1988, kdy Dekoš chyběl.Triumf našich barev podtrhl třetím místem hořický Milan Pecen na Suzuki, kterou koupil od Dekánka. Opět se prosadili skvělí Maďaři.Szabo vyhrál 80cc, byl druhý ještě ve dvěpade a za ním skončil další Ungar Istvan Lovasi. Klukům z maďarskýho Honvédu to fakt jezdilo.


V roce 1989 se hrála naše hymna hned třikrát. Nejdříve Krmcovi, tedy Krmíčkovi za vítězství v osmdesátkách.Pak Ivo Hrstkovi za vítězství ve dvackách. No taky samozřejmě Pavolu Dekánkovi, který se po roční odmlce opět dostavil pro zlatý věnec. S tou hymnou pro Hrstku to byl tenkrát průšvih, protože Ivoš byl emigrant, žil v Německu, ale hymnu chtěl zahrát naši. Tak jsme mu ji zahráli a rádi. No a v devadesátem se jel jubilejní, už 30.ročník.Bylo v takový klasický termín, tedy 27.května. Dvěpade měla už svého krále v Ruedi Gachterovi, i když Lovasi dlouho zlobil.Pětikila opět vyzněly pro jedničku Pavola Dekoše Dekánka.. Druhej dorazil do cíle Rudi Zeller a třetí populární Harry Heutmekers z Nizozemí.

V roce 1991, jsme naposledy viděli třídu 80cc a vyhrál ji opět Krmíček..Naposledy se taky prohnaly po zdejší trati půllitry a ty vyhrál italský playboy Dario Marchetti. Pak bylo na hořické trati dva roky ticho a pusto. Závody se nejely, chyběly kačky a silnice nebyla v dobrým a tím v bezpečným stavu.

K veliké radosti v roce 1994, opět voněly a burácely mašiny, ochozy opět plný a my pořadatelé přešťastní.Na startu se objevily poprvé šestikila, nebo šestky a taky superbiky, nebo bejky, jak chcete.Thomas Lucas v barvách HB, vyhrál dvěpade. Věčný korunní princ Rudi Zeller se konečně dočkal a vyhrál bejky. Přál jsem mu to.Šoumen Karel Caesar se svou dukárnou , kterou přezdíval Šemík,dojel třetí. No a samostatnou kapitolou byl výkon Radka Urbance. To co on tam v sobotu při treninku a pak v neděli předváděl? to se nedá popsat. Bohužel banalita ho srazila z prvního místa na zem a nedojel. Po skončení závodu jsem Radka pozval ke stupňům vítězů a za velikého aplausu lidí jsme mu přece jenom pohár dali taky. Vítěz Zeller uznale vzal Radka vedle sebe na stupeň nejvyšší.

http://img141.imageshack.us/img141/9899/vincencpy7.jpg
I v dalším roce byla na startu super konkurence.Radek Urbanec zbláznil zbytek kluků a řekl jím, že si musejí Hořice zkusit.Kromě Urbance a Caesara přijel i Martin Veselý, Petr Šalé,Martin Kaminski,Rosťa Nečesánek, na startu stál Toni Berghammer, vynikající Franz Heller, nechyběl Rudi Zeller, Harry Heutmekers, Torsten Fritzsche?v závodě bejků došlo hned v prvním kole ke kolizi vedoucích jezdců Hellera a Urbance. Urbancova motorka skončila v lese rozlomená vejpůl a Heller se vyválel v příkopu.Bourák to byl opravdu hustej a tak trochu se podepsal na dalším programu dne.Závod byl přerušen a po novém startu vyhrál Berghammer.

V červnu 1996, se pořádal 34.ročník. Thomas Lucas převzal žezlo dvěpade po Gachterovi a vyhrál.Fritzsche vyhrál šestky a Zeller superbiky.Urbanec opět přijel.Ptal se mě, zda má jet. Řekl jsem ať jede, protože dnes přišli lidi jenom kvůli němu.Radek se ze známých důvodů přejmenoval na Lišku a jel. Ale pouze odtrénoval.Když zajížděl do depa po treninku, tak něj čekali? musel i s mašinou vypálit pryč do pole a ukrýt se. Ukrývá se dodnes?velká škoda pro českou silnici, byl to talent jako hrom?

V roce 1997 vyhrál 250cc Lucas. Torsten Fritzsche si nenechal vzít vítězství v šestkách a Ruda Zeller v superbicích..Velká sláva v Hořicích, protože dvacky vyhrál domácí expert Olda Podlipný. Jinak pilný žák Jirky Šafránka, kterej by měl určitě z Oldy velkou radost.

Podlipák hned v příštím roce pro jistotu vyhrál zase a zase to byla sláva. Na startu ale stál další velikán a další postava našich závodů, byl to Roman Boček.. Sympaťák, výbornej kluk a taky dost rychlej fára. Roman vyhrál,volnou třídu od 250cc a začal tak své suverénní vítězné tažení, které trvá až do současnosti.V tomto roce se stala ještě jedna důležitá věc a to ta, že jsme jeli první ročník veteránů, nebo-li dědků. Závody se jmenují Česká Tourist Trophy.Na startu veteránů se objevil náš Ruedi Gachter a samozřejmě že vyhrál na své překrásně udržované Yamaze.

http://img263.imageshack.us/img263/9209/boek1ow8.jpg

30.5.1999, se konal 37. ročník ?Zatáček?.Na startu chyběl Jannes Ebeling, takový letitý inventář našich závodů.Svůj poslední závod se zákeřnou nemocí prohrál..

V šestkách se dlouho mleli Boček, Ouda a Červený. Roman ale vyhrál . Novinkou byl start třídy supermono.Tedy jednoválcových čtyřtaktů, kde má náš automotoklub hned dva borce. Jsou jimi bráškové Libor a Martin Kameničtí a budiž jim ke cti , že jezdí na Jawách.

http://img152.imageshack.us/img152/9193/joe066wh0.jpg

V roce 2000 Podlipák prohrál na cílový čáře o galusku a Jahodou.Maďaři měli v tý době dalšího zdatného koně a tím je hvězda Janos Végh. Janos porazil i Bočka, takže musel bejt zatraceně rychlej.Martin Kamenický získal pro svůj tým první zlatý věnec z Hořic.


O rok později dojel Podlipák zase ?jen? druhej. Tentokrát ho udělal jeho dobrej známej a hlavně dost rychlej René Knoflík Knofler.Je nutné taky vzpomenout na jméno Martin Loicht.Tento Šmudla, jak je mu přezdíváno, jezdí klidně v den hlavního závodu třeba hned čtyři závody. A jestli to jsou dvacky, nebo veteráni je mu to jedno. Leze z motorky na motorku a hlavně dojede snad pokaždé a skoro pokaždé vyhraje?neskutečnej borec!

http://img88.imageshack.us/img88/6328/30030ss1.jpg

No a v roce 2002, přesně 18.-19.5., byla velká sláva. Jeli jsme kulatý už čtyřicátý ?Zatáčky?. Podlipák zase pro změnu vymáchal Knoflera ve dvackách.Bohužel chyběl náš drahý Ruedi Gachter, který podlehl zákeřné nemoci.Peter Baláž si zavzpomínal na svý zlatý časy při veteránech.Bratři Kameničtí si splnili svůj sen a stáli vedle sebe nejenom v první řadě na startu supermon, ale hlavně pak na bedně a to na prvním a druhým místě.Boček byl opět suverénem obou nevyšších tříd. Z Lucase se stal smolař a jeho prokletí jej pronásledovalo i další roky. Přijeli totiž jeho krajani Henrik Voit a taky Andy Brandt a ty Thomasovi nic nedarovali.Věnec taky získal Mára Červeňák Červený.

Rok 2003, tedy přesně 43.ročník, byl významný pro bratry Kamenické, Ti obsadili prvá dvě místa ve třídě supermono, když vyhrál Martin před Liborem.Dvacky vyhrál Podlipák před Kolářem.Roman Boček vyhrál šestky před Voitem a třetí Franta Loučka nechtěl věřit vlastní  očím, že má z Hořic věnec.
Velká třída na vodě, to byla bitva mezi Pavlem Bittnerem a Márou Svobodou. Bíťas si ale nenechal vítězství vzít. Třetí pak skončil Jirka Dražďák na Aprilli. Ale jeho čas měl teprve přijít.

http://img88.imageshack.us/img88/5543/j05ms4.jpg


Příští rok na závody chumelilo. Jo, ač byl květen, tak bylo při slavnostním zahájení bílo.Ale diváků bylo, jako kdyby bylo teplo, pořadatelé se tvářili jako by nic....a jezdci se tepleji oblékli a přijeli na start.Dakšny vyhrál Mirek Sedlo, před domácím Šulim Fléglem.Dvacky zase už Podlipák, tentokrát před Lukášem Rážkem. Voit získal zlatý věnec v monech a šestky vyhrál jeho krajan Stefi Holz, Fanda Loučka byl opět třetí. A Roman Boček vyhrál velkou třídu před Bíťasem a Holzem.

http://img152.imageshack.us/img152/9690/salaloukaxq2.jpg

při 43.ročníku, který se jel 29.5.2005, jsme viděli na startu Jirku Dražďáka na Yamaze.Draždy zajel novej traťák a to časem 2:22,64min, což je průměr 130km/h...
Ve velký třídě za Draždym skončil Petr Čermák a třetí pak Martin Vondrouš.Šestky vyhrál Green Cowboy Jirka Brož, před Andi Brandtem a Márou Svobodou.
Mona vyhrál nestárnoucí Johannes Kehrer pře našimi Kamenickým a Halmem.Dvacky jako už tradičně Podlipák a šťastný Grammer byl konečně lepší než třetí.Nestárnoucí Zbyněk Soukup vyhrál dakšny.

http://img88.imageshack.us/img88/7900/30034co6.jpg


V roce 2006, se jel 44.ročník, bylo to 28.5.2007.
Draždy přivezl do Hořic Yamahu, kterou rok před tím pilotoval Nori Haga ve světovým šampionátu superbike.Draždy tedy vyhrál i tento rok, za ním pak Martin Vondrouš a Michal Salač. Pastvou pro oči byl výkon Rico Penzkofera na BMW. Právě Penz vyhrál šestky, ale na Yamaza, laďěnou Ešnerem. Druhý dojel Jirka Brož a třetí další Jirky, tentokrát Fejta, alias Fantomas. Mona vyhrál Kamenda Libor, před Duchaňem a Zornwegem. Kehrer svou MZ ztrestal a došel pěšky do depa...Podlipák po osmé první, Kolář druhý a třetí Lohse z Německa.Dakšny vyhrává Lamich, před Chlíbkem a hořickým Zimou.

http://img152.imageshack.us/img152/9288/mik25ov4.jpg

2

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

http://www.eggersdorfer.info/index.html

3

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Krátké ohlédnutí do historie motocyklových závodů pořádaných v Hořicích.

Vůbec první závody se jely 5.9.1926 na trati HOŘICE - MILOVICE -SADOVÁ - HOŘICE a vítězem se stal Josef BUŠEK z Hořic na stroji BSA v čase 19:46.

V roce 1928 se uskutečnily závody dva:
8.4.1928                                
HOŘICE - MILETÍN - HOŘICE                                                           
1.    ANDRLE        SAROLEA    12:15           
2.    RUBEŠ        OMEGA    12:45           
3.    PRÁŠIL        BSA    13:15           
4.    HRONEŠ        SAROLEA    14:24           
                   
           
16.9.1928                                
HOŘICE - BÍLSKO - OSTROMĚŘ - KONECCHLUMÍ - MLÁZOVICE - ŠÁROVCOVA LHOTA -LÁZNĚ BĚLOHRAD - MILETÍN - HOŘICE                                                               
350 ccm    1.    VILD        HARLEY - DAVIDSON        13:29:00   
    2.    Hynek LUKEŠ        MATCHLESS               
    3.    Antonín LELEK        HUMBER               
    4.    Antonín VOBOŘIL        BSA               
                               
nad    1.    Jaroslav DAŠEK        BMW        34:38:00   
350 ccm    2.    Bedřich SEIDL        GNOME RHONE    37:51:00   


V roce 1929 se jelo na další trati :
1.9.1929                            
HOŘICE - MILETÍN - LÁZNĚ BĚLOHRAD -ŠÁROVCOVA LHOTA - MLÁZOVICE - KONECCHLUMÍ - OSTROMĚŘ - HOŘICE                             
                           
I.kategorie                           
1.    Rudka RUBEŠ            MATCHLESS    31:04:00
II.kategorie                           
1.    Mojmír VĚCHET            DKW        26:20:00
2.    Antonín VITVAR            BSA        31:12:00
3.    Antonín PETR            JAMES        31:24:00
4.    Ladislav CHUML            MATCHLESS    31:33:00
5.    BRYCH                            RADCO        35:11:00
6.    Antonín CHUML            MATCHLESS    35:35:00
7.    Oldřich PRÁŠIL            BSA        47:32:00
III.kategorie                           
1.    M. VOMÁČKA            INDIAN        38:36:00


V roce 1933 už první motocykly burácely, alespoň částečně, na dnešním okruhu při závodech do vrchu. Taky se v Libonicích jela i plochá dráha :
28.5.1933                        
MOTOCYKLOVÝ ZÁVOD DO VRCHU                   
Palackého nám. - Sladkovského - Koruna - po trati 300 zatáček - Křížek                       
                       
175 ccm                       
1.    Miroslav KOTYK            03:43,8   
2.    Stanislav HOUŽVIČKA               
3.    Alois TŮMA               
350 ccm                       
1.    Miroslav KOTYK            03:40,1   
2.    František DOKTOR               
3.    Zdeněk JIRÁSEK               
4.    Stanislav HOUŽVIČKA               
nad                       
350 ccm   
1.    Bořivoj VÍTEK        BSA    03:26,6   
2.    Bohuslav HANČIL               
3.    Jaroslav GROH
               
                       
10.9.1933                        
I. PODKRKONOŠSKÁ PLOCHÁ DRÁHA                   
Vítkovo pole za vodárnou v Libonicích                       
                       
ve finále        TŮMA        JAWA 175       
        ROŠTEJNSKÝ    JAWA 175       
        VÁPENÍK        JAWA 175        vítěz
        GROH        INDIAN 750       
        KOČÍ        PRAGA 500


A konečně od roku 1936 už se jezdilo po dnešním okruhu, ovšem pasáž přes náměstí byla poněkud jiná, oni i Hořice v té době vypadaly poněkud jinak...

28.6.1936                        
300 ZATÁČEK PODKRKONOŠÍ               
Trať byla totožná jako dnešní, jenom nebyla pasáž od křižovatky pod Borkem u zámku po náměstí zatáčelo se hned pod hospodou Na Borku, výjezd byl v místech dnešní městské jídelny, start nad náměstím.                       
250 ccm                       
1.    Václav LUCÁK    OGAR    10 kol    48:31,5    min.
350 ccm                       
1.    Antonín VITVAR    JAWA    12 kol    55:10,0    min.
600 ccm                       
1.    František JUHAN    RUDGE    12 kol    53:19,8    min.
       

25.6.1937                        
300 ZATÁČEK PODKRKONOŠÍ               
Trať byla totožná jako dnešní, jenom nebylapasáž od křižovatky pod Borkem u zámku po náměstí zatáčelo se hned pod hospodou Na Borku, výjezd byl v místech dnešní městské jídelny, start nad náměstím.                       
250 ccm                       
1.    Jaroslav GROH    JAWA    10 kol    47:31,9    min.
350 ccm                       
1.    Antonín VITVAR    JAWA    12 kol    54:48,6    min.
600 ccm                       
1.    Rudolf SCHWARZ    ARIEL    12 kol    55:02,2    min.


24.6.1938                
300 ZATÁČEK PODKRKONOŠÍ       
Trať byla totožná jako dnešní, jenom nebyla pasáž od křižovatky pod Borkem u zámku po náměstí zatáčelo se hned pod hospodou Na Borku, výjezd byl v místech dnešní městské jídelny, start nad náměstím.               
250 ccm               
SENIOR    1.    Jan LUCÁK    OGAR   
    2.    Jaroslav GROH    JAWA   
    3.    BĚLÍK    DKW   
250 ccm               
JUNIOR    1.    STEINER    OGAR   
    2.    KNĚZ    JAWA   
350 ccm               
SENIOR    1.    DUSIL    JAWA   
    2.    BAYER    DKW   
    3.    BUBENÍČEK    NORTON   
350 ccm               
JUNIOR    1.    LOFELMAN    JAWA   
    2.    HAUPT    DKW   
    3.    STEINER    OGAR   
600 ccm               
SENIOR    1.    Jan LUCÁK    OGAR JAP   
    2.    TRNKA    RUDGE   
    3.    Antonín VITVAR    JAWA   
600 ccm               
JUNIOR    1.    STEINER    OGAR   
    2.    SKALSKÝ    JAWA   


Potom byl dlouho, dlouho klid. Až přišel rok 1951 a v Hořicích se pomalu, ale jistě začala obnovovat tradice pořádání motocyklových závodů.

5.8.1951                    
MOTOCYKLOVÝ ZÁVOD DO VRCHU               
Trať je totožná jako při předválečných ročnících                                   
150 ccm                   
1.    Václav KNĚZ        DKW
250 ccm                   
2.    Eduard KAREL        TRIUMPH
nad 250 ccm                   
3.    Karel NEHASIL        JAWA


V roce 1960 už definitivně začíná tradice okruhových závodů :

21.8.1960            
I. HOŘICKÝ OKRUH   
Start na náměstí - Husova - Na Špici - Barákova - Žižkova - kolem Daliborky - Erbenova - Doubravka - Riegrova           

175 ccm           
II. a III. v.t.   
1.    Jiří PĚNIČKA    ČZ
2.    Lubor ČÍŽA    ČZ
3.    František BEDNÁŘ    ČZ
250 ccm           
II. a III. v.t.
1.    Jiří SRKAL    RAVO
2.    Vladimír KOVÁŘ   
3.    Miroslav STRUŽKA   
350 ccm           
II. a III. v.t.
1.    Jiří SRKAL    RAVO
2.    Bohuslav PALIČKA   
3.    Bohumil VENCL   


Od roku 1961 se sice závodí na dnešní trati, ale v Hořicích byly pořádány i jiné závody. V Hořicích se traduje, že to byl tak trochu truc podnik "AMK Betlém", ale realita je přece jenom trochu jiná. Při těchto závodech už se začínají objevovat jména, která v historii motocyklového sportu něco znamenala

2.5.1965                
BETLÉMSKÝ TROJÚHELNÍK ( HABERSKÝ nebo MALÝ OKRUH )       
Start před Haberskou školkou - Sladkovského - od Koruny po Jabloňák po okruhu 300 zatáček - Jablonského                               
125 ccm               
II. a III. v.t.
1.    Josef SOKOL    ČZ   
2.    Václav ELIÁŠ    ČZ   
3.    Alois MRKVIČKA    ČZ   
175 ccm               
II. a III. v.t.
1.    František BEDNÁŘ    ČZ   
           
250 ccm               
II. a III. v.t.
1.    Vladimír REICHL    JAWA   
   
350 ccm           
II. a III. v.t.
1.    Josef TREJBAL    JAWA


3.9.1967            
BETLÉMSKÝ TROJÚHELNÍK ( HABERSKÝ nebo MALÝ OKRUH )   
Start před Haberskou školkou - Sladkovského - od Koruny po Jabloňák po okruhu 300 zatáček - Jablonského           
           
125 ccm           
II. a III. v.t.
1.    Jaromír TÁZLER    ČZ
2.    Mojmír MAREK    ČZ
3.    Rudolf MACÁK    ČZ
175 ccm           
II. a III. v.t.
1.    Jaromír TÁZLER    ČZ
2.    Roland RUSS    ČZ
3.    Josef LAŇAR    ČZ
250 ccm           
II. a III. v.t.
1.    Zdeněk BÍMA    JAWA
2.    Alois MRKVIČKA    JAWA
3.    Miroslav MOTYČKA    JAWA
4.    Josef BAREŠ    JAWA
350 ccm           
II. a III. v.t.
1.    Alois MRKVIČKA    JAWA
2.    Miroslav VALENTA    JAWA
3.    Josef BAREŠ    JAWA


28.9.1969            
DACHOVSKÝ TROJÚHELNÍK   
Start na Dachovech před hospodou - Červená Třemešná - Jahodná - Dachova   

125 ccm           
II. v.t.
1.    KOTÍNSKÝ    ČZ
2.    DAVID    ČZ
3.    TESAŘ    ČZ
250 ccm           
II. v.t.
1.    Jiří ŠAFRÁNEK    JAWA
2.    ČÍŽEK    JAWA
3.    KRÁL    JAWA

Naposledy upravil: wusa (19.11.2007 21:49:11)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

4

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

To bylo před více jak 30 lety a tak omluvte horší kvalitu fotek.
http://img107.imageshack.us/img107/3959/hoice75pd6.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/7545/hoice1975wq1.jpg

5

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Hezký obrázky z 15. ročníku, který se jel 25.05.1975.
První foto je ze startu 250ccm, závod se jel jako součást MR.
1 - Bohouš Staša (nedojel), 2 - Peter Baláž (vítěz), 3 - Jiří Král a ta jeho krásná zlatá helma (druhý v cíli)
Druhá fotka je taky z 250ccm, ale to už je závod mezinárodní. Plnej rošt, šest chlapů vedle sebe. To by bylo něco pro Ježoura.
51 - Franz Meier (SUI) - v cíli třetí, 57 - Roland Nilsson (SWE) - vítěz, 2 - Peter Baláž - dojel druhý,

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

6

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

No nádhera, chválím...

Já vím, že se to už nikdy nevrátí...

Myslim teda start v šesti...

7

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Jinak se určitě těším na to až všechny super sračky se začnou sypat jako 4T v motokrosu...
Až budou Produktion Racery 4T... A jak budou levný...
Pak budete vzpomínat na dvoutakty, jak to bylo jednoduchý...

8

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Z historie: dávná... http://img138.imageshack.us/img138/6982/fotka0018ws3.jpg

http://img409.imageshack.us/img409/4466/fotka0019gi2.jpg

a méně dávná..
http://img409.imageshack.us/img409/3433/foto007gc6.jpg

http://img409.imageshack.us/img409/5961/foto031nk9.jpg

9

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

jojo PETEC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a TOM byl velkej talent!

10

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Mám dotaz na rok 1966. Tehdy ve třídě 350ccm jel František Šťastný mimo soutěž na půllitru Jawa. Můj táta si pamatuje, že odstartoval jako poslední za celým závodním polem a během celého závodu se prodíral kupředu přes jednotlivé jezdce, až na jednoho na Gustava Havla. A to je podstata mého dotazu, zda si to pamatuje dobře a zkutečně se mu nepodařilo předjet jenom Gustava Havla?=)

11

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

ano táta si to pamatuje dobře
přece jenom si Gusta vyjel dostatečný náskok než se Franta prodral dopředu
pak už byl konec závodu
ale i tak, by třeba Gustu nepředjel

12

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Díky za info

13

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

ahoj, je to moc hezký že jste tyto závodníky připoměli.vždycky jsem si myslela že byl můj děda něco mnohem víc když mám po něm doma tolik ocenění.ale zas se tady o něm tolik nepíše..ale na tom nezáleží...zdravim yikes) :÷

14

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

http://img846.imageshack.us/img846/3033/dsc00766gm.jpg

http://img546.imageshack.us/img546/198/dsc00768f.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/1027/dsc00769n.jpg
návod jak jet Hořice

http://img33.imageshack.us/img33/2897/dsc00771tf.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/441/dsc00772iq.jpg

http://img818.imageshack.us/img818/9772/dsc00774b.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/7194/dsc00775hj.jpg

http://img255.imageshack.us/img255/9787/dsc00778f.jpg

http://img713.imageshack.us/img713/5449/dsc00779bl.jpg
Zeller, ten Napel, Harry, Ouda

http://img405.imageshack.us/img405/501/dsc00780e.jpg
Podlipák, Seifert, Červený.....první cena byla horský kolo...na tu dobu hit

http://img688.imageshack.us/img688/6739/dsc00781sb.jpg
Svoboda, Pecen, motorka Neuimaiera, Fritzsche

http://img717.imageshack.us/img717/525/dsc00782em.jpg
psal se rok 1937

http://img542.imageshack.us/img542/9196/dsc00783ty.jpg
Günther a Harmati

http://img29.imageshack.us/img29/4222/dsc00784qp.jpg
Heutmekersovi a Carey...(vzadu v saku to som ja :-)

http://img13.imageshack.us/img13/7282/dsc00786og.jpg
Larry...Mara Červený co by teenager....technikář Karlos
to nám tenkrát ještě rostly vlasy...:-)))


pár vzpomínek
http://img694.imageshack.us/img694/1017/dsc00733ef.jpg
začátky Zatáček

http://img59.imageshack.us/img59/1254/dsc00734bx.jpg
start na náměstí v Hořicích

http://img29.imageshack.us/img29/4697/dsc00735cd.jpg
start už nahoře U věže

http://img404.imageshack.us/img404/6311/dsc00736wx.jpg
Lojza Mrkvička

http://img171.imageshack.us/img171/5664/dsc00737nn.jpg
Staša má z Hořic skapl Länsiho, řetí Bíma

http://img217.imageshack.us/img217/7348/dsc00738i.jpg
Zdeněk Bíma z Hořic, tovární jezdec Jawy

http://img15.imageshack.us/img15/4932/dsc00739xc.jpg
pořadatelský vůz z roku 1961

http://img853.imageshack.us/img853/6174/dsc00740aud.jpg
slavnostní nástup

http://img255.imageshack.us/img255/3820/dsc00741r.jpg
60 Länsiovuori

http://img526.imageshack.us/img526/2851/dsc00744xd.jpg
příloha porgramu

http://img507.imageshack.us/img507/9859/dsc00745e.jpg
a ještě jedna

http://img515.imageshack.us/img515/8285/dsc00746vd.jpg
unknown...možná Krosmayr

http://img715.imageshack.us/img715/6414/dsc00747q.jpg
Fr. Srna

http://img99.imageshack.us/img99/3473/dsc00748ch.jpg
80cc na startu

http://img132.imageshack.us/img132/5193/dsc00749re.jpg
250cc na startu

http://img163.imageshack.us/img163/6349/dsc00750ri.jpg
plakát z roku 1937, moje relikvie

http://img708.imageshack.us/img708/4351/dsc00751wc.jpg
U Nálevků

http://img51.imageshack.us/img51/9210/dsc00752do.jpg
Staša

http://img818.imageshack.us/img818/6997/dsc00753e.jpg
malůvka z titulní strany programu ČTT

http://img811.imageshack.us/img811/6449/dsc00754ej.jpg
poutač na náměstí v Hořicích

http://img14.imageshack.us/img14/9475/dsc00756sn.jpg
vlaječky, dobová a současná

http://img96.imageshack.us/img96/5695/dsc00757fg.jpg
Pamětní list k 50.výročí

http://img84.imageshack.us/img84/5996/dsc00759lh.jpg
Zwickl jedna z velkých hvězd historie Zatáček

http://img40.imageshack.us/img40/7704/dsc00760xf.jpg
první barevný plakát s tematikou 300 ZGH

15

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

někde v polovině stránky je popiska: motorka Neuimaiera.
ten motocykl je Suzuki 500 Rakušana Hanse Wallnstrorfera z roku 1984  smile

16

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

@Larry

velice hezký průřez.  cool

17

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

Dobrý den,
nevíte,  kterého závodníka se jedná u té havárie U Nálevků?
Díky, RS

18

Re: HISTORIE 300 ZATÁČEK

http://img801.imageshack.us/img801/3421/02zd.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/2293/otgn.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/7773/fcr8.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/6460/29po.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/6885/e21y.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/2558/alm7.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/8117/98xo.JPG
http://img593.imageshack.us/img593/6923/7hhv.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/893/63sa.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/5072/djhb.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1410/ryqy.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/743/yyh1.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/9172/40w8.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/7571/uxkc.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2600/4lc4.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/5668/u4l2.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2369/ypei.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/9237/9nio.JPG
http://img46.imageshack.us/img46/2196/3ha0.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/2158/kfw3.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/9444/xytb.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/8663/fl41.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/9069/0end.jpg
Herbert Bessendörfer

http://img850.imageshack.us/img850/5429/7ncl.jpg
komár

http://img593.imageshack.us/img593/2020/aeum.jpg
Franta Šťastný

http://img30.imageshack.us/img30/7415/3ww5.JPG
Franta Juhan

http://img12.imageshack.us/img12/1886/kjiz.jpg
Antonín Vitvar

http://img440.imageshack.us/img440/9307/qx2d.jpg
Lehovec

http://img62.imageshack.us/img62/805/9xdo.jpg
Franz Kunz a Janos Drapál

http://img823.imageshack.us/img823/3144/tl0w.jpg
Ralf Waldmann

http://img31.imageshack.us/img31/3681/zj1.JPG
Bohouš Staša + Bernd Tüngenthal

http://img843.imageshack.us/img843/3061/t1m4.jpg
Palo Dekánek

http://img51.imageshack.us/img51/9508/bra6.jpg
F.Š.

http://img542.imageshack.us/img542/6343/rvro.jpg
Staša a Parus