Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

326

Re: the best rider

http://img239.imageshack.us/img239/328/assentz8.jpg
Wusa, abys nebyl moc uřícenej, tak jsou to JM a GR. Teď už to půjde, ne?

327

Re: the best rider

Poslední nápověda už byla konečně dostatečná na to, abych je poznal i já :-)
Jack Middelburg a Graziano Rossi, wow

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

328

Re: the best rider

Jo jo wusa, jsou to opravdu Middelburg a  Rossi. Ták a "za odměnu" za vyřešenou hádanku si můžeš přečíst medajlónek Joeye Dunlopa, tak jak jsem ho připravil pro svou knihu.  No snad se to alespoň trošku bude líbit i ostatním.

Joey DUNLOP
Účast na TT:    1976 ? 2000
Počet vítězství:    26
?King of the Road?, ?Yer Maun? nebo prostě ?Joey?, tak ho znala celá světová motocyklová veřejnost. William Joseph Dunlop je neúspěšnějším závodníkem v celé dosavadní historii TT a jeho jméno se stalo pro většinu motocyklových fanoušků i odborníků doslova synonymem pro Tourist Trophy. Narodil se v severoirské městě Ballymoney a k motocyklovým závodům ho přivedl Mervyn Robinson,  kamarád z nedaleké Moary. Spolu s Frankem Kennedym a Joeyovým mladším bratrem Jimem vytvořili ?squadru? známou jako Armoy Armada a křižovali svou domovinou od závodu k závodu. Prvním Dunlopovým závodem byl start na okruhu v Maghaberry v r.1969 na motocyklu Triumph Tiger Cub, který si pořídil za 50 těžce uspořených liber ze svého platu zaměstnance dopravní firmy. Onen rok to byl jeho jediný závod, neboť na další prostě neměl peníze. Postupně se účastnil více závodů a na Mid Antrim 150 v r.1973 získal i svoji první trofej, sotva dva palce velký (nebo spíše malý) pohár za páté místo. Jeho závodnického potenciálu si všiml místní velkodopravce Johnny Rea a pro sezonu 1974 zakoupil pro Dunlopa Yamahu 350. Ten s ní skončil v domácím šampionátu na 7. místě, přestože v té době stále pracoval na plný úvazek a nemohl startovat ve všech závodech. Následný rok byl motor jeho stroje převrtán na 351 kubíků, aby mohl jezdit třídu 500cc a zde také na Temple 100 přišlo jeho vůbec první vítězství. Dnes se tomu snad ani nechce věřit, ale Joey tehdy příliš netoužil po závodech na Tourist Trophy, jeho mecenáš Rea však ano, a tak se Joe s Yamanou v jeho barvách v roce 1976 poprvé objevil na Isle of Man. Za 16.místo ve Juniorech a 18. v Seniorech si hned napoprvé odvezl dvě bronzové repliky. Rok nato už Dunlop svůj první závod na TT vyhrál. V r.1979 začal tragický konec Armoy Armady. Na North West 200 vážně havaroval Frank Kennedy a po několika měsících nakonec svým zraněním podlehl. O rok později na NW200 zahynul Mervin Robinson, jenž byl v té době již Dunlopovým švagrem, neboť Joey si při těch všech cestách po závodech namluvil jeho sestru. V reakci na smrt svých kolegů skončil se závodění Jim Dunlop. Joey ale dokázal těžkou dobu překonat a snad i duch jeho kamarádů ho vedl k mnoha triumfům. Ten další přišel vlastně hned několik týdnů po tragickém North Westu, když na TT 1980 vyhrál závod Classic 1000cc. Ukázal se zde nejen jako rychlý, ale i jako přemýšlivý jezdec. Svou Yamahu opatřil velkou nádrží a mohl tak tankovat jen jednou v průběhu závodu, oproti dvěma nutným zastávkám největších favoritů Granta a Haslama z týmu Honda. V posledním kole zajel i nový rekord okruhu. Jeho výkon tak zaujal vedení továrního týmu Suzuki GB, že mu pro zbytek sezóny nabídlo jejich motocykl s tím, že  bude krýt záda Graeme Crosbymu v jeho cestě k získání titulu mistra světa F-1.  Joey byl na ?Suzině? okamžitě jako doma, což předvedl hned v prvním seznamovacím závodě britského šampionátu F-1 v Silverstone. Hlavní byla ale Ulster GP, kde měl za úkol dojet před Mickem Grantem na Hondě. Celý světový šampionát Formule-1 se totiž skládal jen ze dvou závodů, TT a UGP, a na TT vyhrál Grant před Crosbym. Joey byl jasně ze všech nejrychlejší, ale v souladu s týmovou režií vyhrál Crosby před Dunlopem a Grantem, což Crosbymu a Suzuki zajistilo kýžený titul. Přestože Joey opět všechny přesvědčil o svých výjimečných jezdeckých schopnostech, Suzuki s nabídkou nové smlouvy váhala. Tak ji nakonec předběhla Honda a zrodilo se jedno z nejdelších a nejúspěšnějších spojení jezdce a stroje v celé závodní historii, když Joey vyhrával na Hondách celých dalších dvacet let. Od roku 1983 až do 1988 vyhrál na TT v nepřetržitém sledu 6x za sebou závod TT Formule-1, k tomu ještě 3x Senior a 2x Junior. V letech 1985 a 1988 dokázal  dosáhnou hattricku  - tedy třech vítězství v rámci jedné Tourist Trophy.  Do tohoto období patří vedle mnohých prvenství na Ulster GP, NW200 a TT    také zisk pěti titulů světového šampióna Formule-1 v letech 1982-86.   Do jeho kariéry ale negativně zasáhlo zranění v r.1989. V Brands Hatch vážně havaroval a velká část sezóny byla ztracena. Na TT byl jen jako divák a trochu smutně sledoval jak jeho Hondu sedlá Steve Hislop. Na scénu velkých závodů se vrátil až při Ulster Grand Prix, ale ještě ne zcela zdráv na své největší soupeře nestačil. Mnozí ?experti? ho hned odepisovali, jiní radili ať už alespoň nejezdí silné kubatury. Kam však s tímhle na Joeye. Pravidelným cvičením a plaváním dokázal následky zranění překonat a když se rok s rokem sešel, tak svoji oblíbenou třídu F-1 v Ulsteru vyhrál.  Tourist Trophy byla však trochu jiná písnička. U Hondy mezitím dostávali v těch nejprestižnějších třídách přednost jiní jezdci. Byli tu Hislop, McCallen, Fogarty a další.  Joey však i v této době sbíral na TT řadu vavřínů. S výjimkou r.1995, kdy vyhrál Senior 750cc,  to ale bylo jen v menších třídách. V rozmezí let 1992 ? 1998 vyhrál 4x 125cc, 4x 250cc a jednou Juniory, tedy 350cc. Jeho velkou touhou ale bylo ještě alespoň jednou vyhrát na Tourist Trophy Formuli-1. Honda mu k tomu přislíbila dodat nejlepší motocykl RC45 a Joey pro to udělal také vše. Zimu před sezónou 1998 strávil v Austrálii, jednak mělo tamní teplé počasí blahodárný vliv na jeho různá zranění, jednak zde mohl v klidu relaxovat při projížďkách tamními rozsáhlými končinami. O tom, že jeho věhlas dosáhl až k protinožcům, svědčí i tato pěkná příhoda. Na jedné ze svých projížděk si Joey samozřejmě nemohl odpustit trochu více potáhnout za plyn a poněkud překročil limit povolené rychlosti. Když ho policejní hlídka zastavila, obořil se na něj strážník slovy: ?Člověče co to má znamenat, kdo myslíte, že jste, Joey Dunlop, nebo co??  Po lakonické odpovědi ?No jistě, kdo jiný??, situace ještě zhoustla, ale vše se nakonec vysvětlilo a celá záležitost skončila velkou autogramiádou na četnické stanici. Pár týdnů před TT si však Joey zlomil klíční kost v závodě 125cc v Tandragee a to mu znemožnilo účast na TT v F-1, dvěstěpadesátky ovšem dokázal vyhrát! Pro rok 2000 přislíbila Honda dát svému nejvěrnějšímu a nejúspěšnějšímu jezdci nový stroj  Honda VTR SP1 Fireblade. Ještě pár týdnů před TT měl ale Joey pro závod North West 200 k dispozici jen standardní běžný kit a nijak výrazněji se neprosadil. Na přímou intervenci šéfa týmu Honda Great Britain rozhodla firemní centrála v Japonsku dodat Dunlopovi pro TT motor užívaný v MS Superbiků a na Isle of Man sním poslala i speciální skupinu techniků. Vyplatilo se. Přes počáteční problémy, dokázal Dunlop vyhrát jak závod Formule-1, tak následně i 250 a 125cc. Byl to celkově jeho třetí hattrick na TT a byla to sláva veliká. Ačkoliv mu bylo již 48 let,  nikoho vůbec ani na okamžik nenapadlo, že by to byla jeho poslední TT. Osud však určil jinak. Jen několik měsíců poté Joey startoval na poměrně bezvýznamném závodě v estonském Talinu. Jezdil zde již dříve a přijal pozvání i tentokrát ? bohužel. Ve třídě 125cc ještě na částečně mokré trati smrtelně havaroval. Svět rychlých kol opustil nejen fenomenální závodník, ale i neobyčejný člověk. Vyhrál 26x TT, 24x Ulster Grand Prix a 13x North West 200, což jsou tři největší závody na přírodních okruzích na světě. Dalších vítězství se snad ani nedopočítáme. Kdo by to byl řekl, že z tohoto vlasatého  kluka s rukama od šmíru a s nezbytnou cigaretou v puse, který přijel v r.1976 poprvé na Tourist Trophy, se stane nejlepší jezdec TT všech dob a dokonalý džentlmen, jehož jako jediného z motocyklových závodníků dvakrát přijme v Buckinghamském paláci sama královna.  Za své sportovní výkony byl odměněn řádem britského impéria MBE a  za svou humanitární činnost pak i vyšším řádem OBE. Pro Joeye neexistoval jen pouze závodní okruhy, ale velice citlivě vnímal i realitu celosvětového dění. Organizoval a sám osobně zajišťoval humanitární pomoc dětem Rumunska, Albánie či zemí  bývalé Jugoslávie. Ve své zemi v Severním Irsku dosáhla jeho popularita nevídaných rozměrů (aby nedával špatný příklad mládeži, tak mimo jiné přestal s kouřením), přesto zůstal nadevše skromný a přátelský. Nikdy jsem se nechtěl stát nějakou superhvězdou, říkával, chtěl jsem být jen sám sebou a přál bych si, aby si mě takto lidé také pamatovali. V mnohatisícovém pohřebním průvodu šli svorně bok po boku katolíci i protestanti a se slzami v očích  každý vzpomínal? a bude vzpomínat navždy. Celý motocyklový svět bude vzpomínat  navždy.

329

Re: the best rider

Nádhera, děkuji za odměnu !

HRC mi napsal :
William Joseph "Joey" Dunlop, OBE MBE
(February 25, 1952 - July 2, 2000)

His achievements include three hat-tricks at the Isle of Man TT meeting (1985, 1988 and 2000), where he won 26 races in total. During his career he won the Ulster Grand Prix 24 times. In 1986 he won a fifth consecutive Formula One world title. His nickname was 'King of the Road'.

He was awarded the MBE in 1986 for his services to the sport and in 1996 he was awarded the OBE for his humanitarian work for children in Romanian orphanages. Dunlop would often load up his race transporter and deliver clothing and food to the trouble spots of Bosnia and Romania. His humanitarian work was often done without drawing attention, in keeping with his humble nature.

What do you think Wusa , the above record speaks for itself,

The man was a fucking LEGEND in his own lifetime, there will NEVER be another like him.

http://img518.imageshack.us/img518/9010/jd4xh8.jpg
http://img518.imageshack.us/img518/2633/jd5kq3.jpg
http://img518.imageshack.us/img518/9744/joey2028large29va9.jpg

Naposledy upravil: wusa (03.12.2007 20:59:43)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

330

Re: the best rider

Moc dík , hezky napsané, jeden si rád zavzpomíná.....téměř neuvěřitelné co dokázal !!

331

Re: the best rider

Mám tady do poznávačky pro vás jednoho z mých oblíbenců ze sedmdesátých let, kterému docela sedělo staré Brno :

http://img61.imageshack.us/img61/6838/ho500vc4.jpg

http://img99.imageshack.us/img99/9990/ch250pj3.jpg

http://img156.imageshack.us/img156/1507/charleyou5.jpg

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

332

Re: the best rider

Frantík Olivier Chevallier. Taky jsem ho měl dost rád.

333

Re: the best rider

No 90.léta už asi nelze označit za období pro pamětníky, neboť to už pamatují téměř všichni. Přesto pro připomenutí alespoň pár fotek slavných jezdců oné doby: Sakata, Harada, Cadalora, Biaggi, Capirossi, Rossi, Rainey, Schwantz, Doohan a Criville.
http://img88.imageshack.us/img88/3295/sakataharadayq0.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/2765/cadalorabiaggibd5.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/4017/capirossikq3.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/6910/raineyschwantzzc1.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/757/doohancrivillese4.jpg

334

Re: the best rider

Wusa, ještě k tomu Chevallierovi, zde jsou dvě jeho fotky z Brna (ty balíky slámy to jsou  fakt nádherné vzpomínky) a jedna podepsané v mé sbírce autogramů. 
http://img137.imageshack.us/img137/1763/chevalliermk4.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/863/olivierfb7.jpg

335

Re: the best rider

Krátká vzpomínka na skvělé piloty, které jsme měli tu čest přivítat i v Hořicích :

http://img512.imageshack.us/img512/4060/andybrandtln0.jpg
Andy Brandt

http://img209.imageshack.us/img209/6889/besonderferzu9.jpg
Herbert Besendoerfer

http://img209.imageshack.us/img209/9045/augustauingerjk0.jpg
August Auinger

http://img209.imageshack.us/img209/5126/domketj6.jpg
Klaus Peter Domke

http://img209.imageshack.us/img209/954/layherhp8.jpg
Harald Layher

http://img98.imageshack.us/img98/2261/preiningae0.jpg
Andy Preining

http://img512.imageshack.us/img512/9344/zelleraw2.jpg
Rudy Zeller

http://img512.imageshack.us/img512/433/marktamx1.jpg
Markéta Janáková

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

336

Re: the best rider

Wusa mě trochu předběhl s tou galerií jezdců ze závodu v Hořicích, ale já mám stále něco v rezervě a tak tentokrát bych rád připomenul desítku legendárních jmen dnes již velmi opomíjené třídy sidecarů. Oliver, Noll, Schneider, Deubel, Fath, Enders, Steinhausen, Biland, Streuer, Webster. Vzpomene se někdo na tyto akrobaty na třech kolech? A což teprve ty jejich spolujezdci - to jsou borci! 
http://img159.imageshack.us/img159/639/ericoliversideqs5.jpg
http://img159.imageshack.us/img159/4991/nollschneidersx5.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/4923/deubelfathte9.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/3858/enderssteihausendy3.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/4238/bilandtr7.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/3276/streuerwebstergm9.jpg

337

Re: the best rider

King of the road

http://www.motorsportmad.com/flvplayer. … utton=true

A tohle je specialita z Frohburgu, ten borec, který měl kameru on board se chystá do Hořic (viz včerejší příspěvek v  "irish races2008")
http://www.aarmstrongphotos.com/index.p … Itemid=115

Naposledy upravil: wusa (19.12.2007 15:54:11)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

338

Re: the best rider

Tak vám všem přeji, abyste prožili pohodové a klidné vánoce, do nového roku hodně zdraví a pěknýho pokoukání, ať už na naše borce v MS, nebo při vrcholu domácí silnice - 300 Zatáček, hodně nápadů na příspěvky do fóra, pořadatelům klid a žádný oheň, jezdcům dostatek financí a silné soupeře. Všem ostatním AŤ TO PROSTĚ POŘÁD JEZDÍ.

http://img513.imageshack.us/img513/4070/ulsterwb5.jpghttp://img508.imageshack.us/img508/6108/ulster2td9.jpghttp://img98.imageshack.us/img98/1173/sunflower2dy9.jpghttp://img98.imageshack.us/img98/3002/bike1xv8.jpg

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

339

Re: the best rider

Zdar, dlouho se tady nic nedělo, tak to zklusím trochu oživit. Jestlipak poznáte tohoto jezdce (je to jeden a ten samý). Do začátku dám dvě malé nápovědy - 1. na prvním obrázku je zachycený z GP GER 1986 na 80cc, 2. už se tady vyskytuje na předchozích stránkách ....

http://img219.imageshack.us/img219/9767/49821095ck1.jpg http://img219.imageshack.us/img219/6335/218129542996eda76d20ll6.jpg

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

340

Re: the best rider

VENEMOTOS by mohlo být indicií pro J.A.C.

341

Re: the best rider

Já bych se přiklonil k A.B.
Honza

342

Re: the best rider

J.A.C. -byl docela správný směr (Jižní Amerika, Venemotos), ale JV se trefil. Je to opravdu A.B.  smile smile smile
(doufám, že se v těch kódech všichni vyznají)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

343

Re: the best rider

Hele, dám něco bez kódů...  Což takhle dát si Guye Martina... dost drsný ...
http://img444.imageshack.us/img444/6960/gmartinvq3.jpg
...a ještě drsnější...
http://img212.imageshack.us/img212/2738/july2007martinqc0.jpg

344

Re: the best rider

týýýýýýýýýý vole.............wow

345

Re: the best rider

Taky dobrej stylař, a docela dobrej je i ten co to tak stylově fotí přímo ze hřbitova
http://img90.imageshack.us/img90/7319/cumminssk1.jpg

A ještě jeden solidní kobercový nálet z NortWest200
http://img181.imageshack.us/img181/617/sspnw2007bm4.jpg

346

Re: the best rider

wusa]Tady jsou všichni naši jezdci, kteří bodovali v celé historii mistrovství světa :


1956
125ccm 19 BARTOŠ, František CZE CZ 1     
            19 PARUS, Václav CZE CZ 1
250ccm     BARTOŠ, František CZE 2
                KOŠTÍŘ, Jiří CZE 1 

1957
125ccm 9 BARTOŠ, František CZE CZ 3
250ccm 11 BARTOS, František CZE CZ 5     
            16 ŠŤASTNÝ, Franta CZE Jawa 2 
     
1960
350ccm 4 ŠŤASTNÝ, Franta CZE Jawa 12

1961
350ccm 2 ŠŤASTNÝ, Franta CZE Jawa 26     
            3 HAVEL, Gustav CZE Jawa 19
250ccm 10 ŠŤASTNÝ, Franta CZE Jawa, MZ 6
   
1962
125ccm 24 MALINA, Stanislav CZE CZ 1
500ccm 7 ŠŤASTNÝ, Franta CZE Jawa 7
350ccm 4 ŠŤASTNÝ, Franta CZE Jawa 16 
            7 HAVEL, Gustav CZE Jawa 7

1963
350ccm 4 ŠŤASTNÝ, Franta CZE Jawa 7     
            4 HAVEL, Gustav CZE Jawa 7
            17 ŠŤOVÍČEK, Pavel CZE Jawa 3
250ccm 13 MALINA, Stanislav CZE CZ 4   
125ccm 20 MALINA, Stanislav CZE CZ 1


Ten Šťovíček ve třídě 350 ccm je špatně! Správně je to Pavel Slavíček v roce 1962 - 1963 to byl spolu s G.Havlem a F.Šťastným továrním jezdcem Jawy.
                                                                                                                    Pavel 50

347

Re: the best rider

To Pavel 50: To jste doufám vydal první díl našich bodujících jezdců, jinak se to ale podezřele kryje s Vaší první návštěvou v Hořicích, hi, hi!!! Asi jste přestal sledovat svět a vrhl se na MR + MEZ bez bodů!!! Jinak nic ve zlém, ale napsat takto všichni bodující naši jezdci v MS mně osobně připadá trochu, ale jen trochu zvláštní???
Honza

348

Re: the best rider

To Pavel 50: Aby to nevyznělo tak kriticky! Proč jste 1.díl neudělal do roku 1979 a 2.díl od roku 1996???
Honza

349

Re: the best rider

To pavel50: To že jsou všichni naši jezdci, kteří bodovali v celé historii mistrovství světa? Tak to asi těžko...

350

Re: the best rider

Teď přesně nevím, kde Pavel50 posbíral jména z mého příspěvku, prže já tam uváděl bodující jezdce až do konce sezony 2007. To ale není podstatné. Důležitější je ta oprava jména. Je fakt, že jméno Šťovíček mi ve spojení s minulostí nic neříkalo, což se nedá říct o jméně Slavíček. Takže díky :-)
V ofic archivu motoGP se vyskytuje jméno STAVICEK, já ho opravil na ŠTOVÍČEK a Pavel50 upřesnil na SLVAVÍČEK. To je celá historie....

Naposledy upravil: wusa (19.06.2008 22:14:45)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7