Maruška Z.: Ono určitě někteří Češi dělají čest svému národu.. Já sice nejsem Loichtův kamarád, ale myslím, že on tady bezostyšně našel mnoho přátel jako devizový cizinec v době, kdy to ještě skoro něco znamenalo a zatímco někteří se smějí jeho ušmudlaným rukám, není myslím nikdo takový mezi jezdci, protože je schopný oprášit vpodstatě kohokoli a to se počítá, a to už vůbec nemluvím o tom, jak v Branné je schopný potírat všechny troufalce na junákovi.. Typické pro nás, lidi tě poplácají po zádech a vzápětí pomluví.
Zase na druhou stranu není myslím možné srovnávat 300zgh a TT na Manu. Jednak je přístup ke sportu a sportovcům jiný, jednak i sami sportovci jsou jiní. Jestli máš DVD, co bylo nedávno v Motocyklu, říká tam McGuiness něco jako: Nám se to s továtní podporou jezdí, ale obdivuji ty amatéry, kteří si hradí vše sami a je to pro ně těžké, ale bez nich by tento závod nebyl tím, čím je. Ono je to v lidech. Když byla Velká Pardubická asi před 5l tak sdělali rozhovor s Naším žokejem: Dneska budu rajtovat (já už nevím.. ) Perleťáka třeba a doufám, že trhnu nějaký dobrý umístění, protože tento rok se mi daří...blabla Pak rozhovor s angl nebo irským žokejem: Ano, jsme tu poprvé, víme že nás čeká náročný dostih a jsem rád, že mám tu čest být partnerem (už taky nevím..) třeba Rumcajzáka a doufám, že se mi podaří ho úspěšně dovést až do cíle.. V mnoha ohledech máme mnoho co dohánět. Ale myslím, že mnoha našim klukům taky není moc co vyčítat, když jsem jel na předstart, potkal jsem Indiho a taky se mi nesmál, co mám za plečku..
Nevím, kolik lidí v Čechách může potvrdit, jak náročný musí být jet TT, třeba šest kol na litru, v neuvěřitelným průměru a koncentraci, kde skoro každá chyba se platí víme čím. TT je a bude jenom jedna, ale myslím, že zatáčky se o budoucnost bát nemusí, aspoň pokud jde o prestiž, těžko u nás bude v dohledu něco lepšího.. Proto jsem rád, že jsem se letos mohl přihlásit, do Hořic jezdím od 1.TT v 92 a celou tu dobu jsem se těšil, že jednou se mi podaří postavit se na start. Jirku Virága jsem ke klasikům přitáhl pozděj a on už dávno jezdil a mě se nedařilo to dotáhnout do nějakýho konce. Letos jsem vzal mono a jel jsem první trenink a nedal jsem čas, abych se kvalifikoval, ale bylo to myslím o 4/10 s, prý. V druhým mi ve druhým kole shořela řídící jednotka a to mě mrzelo, ptž jsem cítil zlepšení, samozřejmě napoprvé nejedeš zdaleka ideálně. Druhou ŘJ jsem "v rámci úspor" stejně neměl. Na případný závod jsem se moc těšil, už proto že jenom nákup nové zadní+2 mokrých gum v době, kdy se dětem platí školné a blíží se dovolená, vyvolal těsně předrozvodový stav... Ale stálo to za všecky ty prachy a potíže, opravdu to považuju za čest, že se mi podařilo se do Hořic dostat, u nás nic lepšího neseženeš.. Jel bych rád i v dešti, kdybych mohl, ale je fakt, že se všecko dost zpozdilo.. Taky jsem nečekal, že pojedou ještě dvácy, myslel jsem, že to buď po 600 utnou nebo nechají dojet všechno. No a teď se těším do Branné, protože zase větší kolotoč u nás nenajdeš.
No a za Loichtem jsem vyjížděl do prvního treninku, viděl jsem ho vzdalovat se přede mnou asi půl kola, než mi zmizel z dohledu a i kdyby ho holub pokálel na čelo, rozhodně bych se MU nesmál. (Ale tomu holubovi jo:) )
To že ten závod má nějakou cenu a vítěství v něm hodnotu, to znamená, že to bude to mistrovství světa (obrazně) připomínat asi pořád víc, protože to přináší konkurence. Mezi vyrovnanými na špici už nevyhrává, kdo má čtyři roky starou motorku a nemá tým a bohatý zázemí.
Já bych pořadatelů asi nic nevytkl, už jenom zorganizovat to všecku je dílo. Ale je fakt, jak se čekalo na rozhodnutí, jestli se pojede nebo ne, to bylo zdlouhavý a komentátor svým nyní si pustíme několik písniček a počkáme na rozhodnutí jury připomínal servírku v Bohémě na náměstí, který když jsme si obědnali večeři, přišla ještě třikrát se zeptat, jestli si nedáme ještě něco k pítí, i když kvůli pití jsme tam vlastně vůbec nepřišli
:)
Samozřejmě každý kdo v těch podmínkách dojel zaslouží uznání, stejně jako každý pořadatel, takže není vlastně rozdílu mezi vítězem a posledním, mezi ředitelem a traťákem. Všecko má svoje a po bitvě se vše hodnotí jinak. Jedno je opravdu důležitý, že všichni co jeli letos, budou moc přijet zas příští r.
Protože jsem nesledoval všecko, ale Indiho jsem viděl, zaslouží obdiv za způsob, jakým na vodě jel, stejně jako překvapil Gilmore, když před přerušením přijel druhý myslím. Rozhodně je to chlapík, který umí.. i když se pak vymastil a to měl o trati nejlepší informace. NO možná se přemotivoval..
Píšeš: v osmdesátejch letech, kdy jsem měla ještě sopl u nosu byly ty závody jaksi lidštější.. No jo, máslo se jinak roztíralo a cukr víc sladil:):):) Co bylo bylo, už se nevrátí. Možná, až bude víc lidí, co budou jezdit, bude víc závodů, nějaká druhá liga a pak to bude zas takový "klubový". Ono i v Branné to třeba bude časem trochu jiný - až to bude Road race mistrovství Moravy:) a Slezska:):)
Jsi docela v ráži, tak před příp kritikou chci říct, že samozř nikdo nemůže čekat, že pojedeš a dojedeš s waltrem první, já jsem na tom s monem, který má Možná 50 koní a já s botama Určitě 120 kilo, stejně. Jedeme svůj závod a jedeme pro dobrej pocit a tak to berou i lidi okolo, co o tom něco ví. Je přece nesmysl říct MZ byla letos až 17tá.. (třeba), je potřeba říct bylo stejný počasí jako loni a byla o 3 sec rychlejší.. jenže tak daleko u nás ještě moc diváků nedospělo a ani komentátor nemá asi tyhle informace. Mimochodem statistikám by se mělo věnovat víc péče, i tadyna stránkách je prostě málo informací. Dnes i v hokeji fotbalu basketbale jsou bohatý statistiky a neměl by problém aspoň hodit všecky výsledky vč treninků a časů na kola na net, když už ty údaje v nějaký podobě k dispozici JSOU. Škoda nevyužít.
Na IOM TT mě sere jenom jedna věc: dycky když se objeví nějací dobří jezdci a nebo by člověk chtěl vidět nějakou legendu, obvykle si něco způsobí. Napřed Dunlop, pak Hislop, teď Finnegana R.Dunlop... A zítra to začíná! jak se říká v jejich hymně ne: Bůh ochraňuj... McGinise, Gaje Martina a spol.