Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

26

Re: REAL ROAD RACING 2009

Pravdou je, že jsem v Dymokurech byl na závodech jenom jednou. Bylo to v roce 1992, tedy v roce, kdy se Zatáčky nejely. Lidí jako sra***k, skoro samí Hořičáci. Okruh je ale nudnej, krom toho protahováku před benzínkou to není nic moc. Letos v létě jsem se tam byl projet na svém gixeru a musím říct, že silnice kolem rybníka je K.O. Když vidím ty velikánský auta, který parkují v Hořickém depu, tak nevím, kam by se tam nacpaly.

Samozřejmě jsem rád, že se vám tohle vlákno líbí. Díky za pochvalná slova.

Naposledy upravil: wusa (02.12.2008 18:59:37)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

27

Re: REAL ROAD RACING 2009

1. MISTROVSTVÍ SVĚTA V ROAD RACINGU
Nějakou dobu už si pohrávám s otázkou, kdo je v současnosti nejlepším světovým jezdcem na přírodních okruzích. Je to vítěz některé z tříd na bájné TT Isle of Man nebo MacauGP? Je to vítěz irského šampionátu nebo snad vítěz hořických Zatáček?

Pravděpodobně není reálné v blízké budoucnosti uspořádat seriál mistrovství světa na přírodních okruzích, ale protože se takových závodů každoročně pořádá velká spousta, není tedy problém odstartovat imaginární mistrovství světa. Rozhodl jsem se zařadit některé ze závodů do pomyslného seriálu mistrovství světa na přírodních okruzích. V průběhu sezóny pak budeme moci sledovat, jak si jezdci vedli v jednotlivých třídách a v celkové klasifikaci.

Aby bylo možné do seriálu zahrnout co možná největší počet jezdců z celé Evropy, ze všech závodů, které připadaly v úvahu, jsem vybral následující :

    NorthWest 200 (Severní Irsko)
    300 Zatáček Gustava Havla v Hořicích
    UlsterGP (Severní Irsko)
    Zlatý kahanec Těrlicko
    Frohburg (Německo)

Záměrně nepřidávám další významné podniky na ostrovech (TT, Southern100, Scarborough a mnoho dalších), protože se jich nezúčastňuje větší počet kontinentálních jezdců.
Systém bodování bude stejný jako při klasickém mistrovství světa (25-20-16-14-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1). Do mistrovství jsem zařadil následující kubatury ? 125GP, 250GP, 600ccm, nad 600ccm.

1. MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY V ROAD RACINGU
Ve stejném duchu budeme společně sledovat i ?český mistrák?, který se pojede na okruzích v Hořicích, Radvancích, Těrlicku, Kyjově a ve Sterém Městě a je ?vypsán? pro třídy 125cc sportproduction, 125GP, 250GP, 600, nad 600cc a supermono.

Na konci roku 2009 tedy budeme znát první mistry světa a zároveň i první ?mistry republiky?.


1st WORLD ROAD RACE CHAMIPONSHIP 2009
Some time I´m asking myself - who is the best real road race rider in the world. Is this winner  of TT or winner of MacauGP? Is this irish road race champion or winner 300 Zatacek road race in Horice?   

Probably isn´t real to organize official Road Race World Championship in the near future but every year there are many events on roads. So I think there is no problem to start our imaginary World championship. During whole season 2009 we can follow positions of riders in races and their positions in championship.  I decided to file five races to our new game which calls  1st WORLD REAL ROAD RACE CHAMPIONSHIP :

    NorthWest 200
    300 Zatacek Gustava Havla Horice, Czech republic
    UlsterGP
    Zlaty kahanec Terlicko, Czech republic
    Frohburg, Germany

I didn´t file TT, Scarborough, Southern100 and many others purposely. I had to find races where is possible to compare quality of riders from all Europe.
The Real Road Race Championship 2009 is ?announced? for classes : 125GP, 250GP, 600cc, over 600cc. I will give points for position in individual races in the same way like in GP world championship (25-20-16-14-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1).

In the end of year 2009 we will know first real road race world champions !

Naposledy upravil: wusa (02.12.2008 20:34:55)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

28

Re: REAL ROAD RACING 2009

Dal jsem si s tím trochu práce a obodoval jsem letošní České příroďáky a vyšlo mi následující pořadí v "nultém" ročníku naší soutěže :

125 sportproduction
1    HRUBÝ Lukáš
2    VOCHOČ Aleš
    ZIMA Marek
3    JANČÍK Roman
4    LAMICH Radek
5    SVOBODA David
6    SALAČ Michal ml
7    SAVINKOV Michal
8    ŠLEZAR Michal
    PLUHAŘ Štěpán
9    VONDROUŠ Martin
    VÍTŮ Zdeněk
10    ČERVINKA Petr
11    VOJTÍŠEK Jakub
    POSPÍŠIL Jan
12    KOREJS Michal
13    TURNA Michal
14    VALENTA Leoš

125GP
1    KOLÁŘ Patrik
2    NOVOSÁD Dušan
3    LOHSE Rene  GER
4    PODLIPNÝ Oldřich
5    FRENCL David
6    LOICHT Martin  AUT
7    MELOUN Miroslav
8    SEDLO Miroslav
9    FIKKER Lukáš
10    ROHÁČ Pavel
11    MOOSLEITNER Franz  AUT
12    GRAMMER Stefan  AUT
    STEEGE Werner  GER
13    HRUBÝ Lukáš
14    VOJTÍŠEK Jakub
15    PLUHAŘ Štěpán
16    TURNA Michal
17    VOCHOČ Aleš
18    SVOBODOVÁ Anežka
19    POSPÍŠIL Jan
20    SAVINKOV Michal
21    JANČÍK Roman
22    SVOBODA David

250GP
1    MATÚŠ Karel
2    JEŽEK Michal
3    ELSASSER Jens  GER
    LUCAS Erik  GER
4    NAVRÁTIL Pavel
5    HAVRDA Jaroslav
    SZLACHTA Jaroslav
6    JEŽOVICA Jozef

SUPERMONO
1    LOICHT Martin  AUT
2    KAMENICKÝ Libor
3    KUČINSKÝ Marcel
4    KALINA Karel
5    KEHRER Johannes  GER
6    LOUČKA František
    DUCHAN Josef
7    DUFEK Lubomír
8    SCHMIDT Ingolf  GER
9    JAROŠ Boris
10    ŠOBÁŇ Milan jun
11    MATUŠ Pavel
12    HEJZLAR Pavel
13    VYSLOUŽIL Alexander
    ZOERNWEG Daniel  GER
14    DREŠER Richard
15    KUBALÍK Petr
16    VESELÝ Martin
17    MEDEK Miroslav
18    SVOBODA Josef
19    HEMERLE Tomáš
20    HOLAS Radek
21    ŠLEZAR Michal
    ŠULC Petr
22    BLAŽEK Marián
    KŘEN Jaroslav jun
    BASLÍK Michal
23    KOŇAŘÍK Radek

600cc
1    DOKOUPIL Michal
2    LOUČKA František
3    VOLÁK Jan
4    SCHULZ Petr
5    JOSEFÍK Radek
6    PENZKOFER Rico  GER
7    JANČÍK Pavel
8    BROŽ Jiří
9    SAVINKOV Michal
10    DUCHAN Josef
    REICHMANN Udo  GER
11    SEDLÁK Zdeněk
12    PAVLÍČEK Jan
13    BRANDT Andy  GER
    CHALUPA Michal
14    HOLZ Stefan  GER
15    KOPAL Jiří
16    GOETSCHI Jonnathan  FRA
17    BICAN Vítězslav
    JANČÍK Michal
18    MICHEL Alex  GER
19    NAVRÁTIL Pavel
20    DOMKE Klaus-Peter  GER
21    NOVÁK Jiří
22    LEFAN Jiří
23    LOICHT Martin  AUT
24    KAŠPAR Petr
25    JIROŠ Michal
26    ŠUBR Jiří
27    FLORIÁN Luděk
28    BAŘÁK Miroslav
    STRUMINSKÝ David
29    BĚLIČ Lukáš

over 600cc
1    DOKOUPIL Michal
2    BROŽ Jiří
3    JIROŠ Michal
4    BUŠ Ivan
5    GLINZ Přemek
    ZRZAVÝ Petr
6    VOLÁK Jan
    VICHERA Luděk
7    BIČIŠTĚ Petr
8    KOHÚT Rudolf
9    STRUMINSKÝ David
10    POSLUŠNÝ Pavel
11    ČABUK Jiří
12    ŘEZNÍČEK Martin
13    SEDLÁK Zdeněk
14    BLAŽEK Marián

Do "šampionátu" jsem zahrnul výsledky ze závodů v Hořicích, Radvanicích, Těrlicku, Kyjově a Starém Městě

There are czech road racing champions 2008.
Points are from events - Horice, Radvanice, Terlicko, Kyjov and Stare Mesto

Naposledy upravil: wusa (03.12.2008 09:22:30)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

29

Re: REAL ROAD RACING 2009

wusa: Reichmann je Udo ;-) A ještě mám prosbu, šlo by sem hodit výsledky všech tříd (ne, historiky) všech těch závodů? To by bylo super a kdyby to bylo od vítěze až po posledního + i Ti co nedojeli. Díky moc předem ;-)


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

30

Re: REAL ROAD RACING 2009

Ondřej napsal:

wusa: Reichmann je Udo ;-) A ještě mám prosbu, šlo by sem hodit výsledky všech tříd (ne, historiky) všech těch závodů? To by bylo super a kdyby to bylo od vítěze až po posledního + i Ti co nedojeli. Díky moc předem ;-)

Už jsem to opravil :-)

Kompletní výsledky z Hořic, Radvanic, Kyjova a Starého Města najdeš tady : http://www.autoklub.cz/show.php?page=ac … amp;asoc=3
Těrlicko je tady http://www.amkterlicko.webgarden.cz/probehlo

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

31

Re: REAL ROAD RACING 2009

Gary Jamison je dalším z enklávy severoirských jezdců, který mi potvrdil svůj start v Hořicích. Tentokrát nejde o jezdce ?rychlých? kubatur, ale o klasika. Nějaký čas si spolu dopisujeme, tak jsem ho požádal o malé interwiev, aby se představil roadracingovým fanouškům v Česku (dole je přiloženo v originále, trochu jsem to učesal a doplnil o další informace z naší vzájemné pošty). Nejedná se o žádné ořezávátko, ale o pilota par-exellance, který po mnoho let patří k absolutní irské špičce mezi klasiky. V roce 2007 byl celkově pátý a letos se stal irským mistrem ve třídě do 500cc. 

Takže Gary, nejdříve nám prozraď něco o sobě.  
Jmenuji se Gary Jamison a pocházím z Belfastu v Severním Irsku, kde jsem se narodil a taky tady žiji. Jsem ženatý a mám dvě děti. V civilu jsem mechanik v jedné olejářské firmě.

Jak dlouho závodíš?  
V roce 2009 to bude už moje třicátá závodní sezóna. Začínal jsem s Yamahou 200c, pak jsem postupně jezdil Yamahy TZ125 a TZ350. Závodil jsem taky na Suzuki GSXR750, GSXR1100 a na Hondě RC30. Když jsem přešel mezi klasiky, startoval jsem s Hondami 350 a 500cc. Ve své kariéře jsem závodil na všem od stopětadvacítek až po TT Formula 1 Superbike.

Pěkná kariéra! Jaké jsou tvoje největší úspěchy?  
V roce 2008 jsem vyhrál čtyři závody šampionátu klasiků ve třídě 500cc a stal jsem celkovým vítězem. V roce 2002 jsem vyhrál v posledním závodu klasiků, který se kdy jel na Ulster Grand Prix, v závodu který sleduje sto tisíc diváků. Celkově jsem zvítězil taky v Thundersprint v letech 2006 a 2007.       

Jaké máš plány pro rok 2009?  
Plánuji odjed všechny závody klasiků v Irsku a taky pojedu do Scarborough v Anglii. A zlatým hřebem sezóny bude cesta do Hořic.

Gary, co bys chtěl vzkázat Hořickým fanouškům?  
Do Hořic si přivezu Hondy CB450 (1966) a CB350 (1972). S mými novými přáteli budu v Hořicích slavit své padesátiny (narozeniny má týden před tím ? 9.května). Těším se na setkání se spoustou českých fanoušků. Přijďte mě pozdravit 

Dík za rozhovor 

Faugheen 2008
http://img395.imageshack.us/img395/4694/gj1yc2.jpg

Athea 2008
http://img355.imageshack.us/img355/2231/gjatheabs7.jpg

Tandragee 2008
http://img300.imageshack.us/img300/6913/gjtandrageevu3.jpg


Gary Jamison, irish champion 2009 in Classic Bike Chapionship 500cc class, is coming to Horice 2009. He will start in classic races in May. I asked him about small interwiev.

Gary can you introduce yourself to Czech fans?
Hello. I´m Gary Jamison 49 years old, married with 2 children, I work as a fitter in the oil services industry
I live and was born in Belfast, Northern Ireland
 

How long have you raced? What bikes did you ride?
I´m starting my 30th season in 2009, starting on a 200cc yamaha, then tz125, tz 350, gsxr750, gsxr1100, honda rc30, then 350 and 500 classic hondas   

What is your the best result?
In 2008 I´ve just won my 4th irish championship, in 2002 I won the last ever classic race at the UGP, I was overall winner at the thundersprint in 2006 and 2007, and won 500cc classic in 2008, this is a meeting with 100,000 spectators   

What are you planning for new season?
I´m planning a full road race season for 2009, a trip to Scarborough, and of course the highlight - a trip to Horice
I will be celebrating my 50th birthday (9th may) with my new friends at Horice, I´ve raced everything from 125s to TT Formula 1 Superbikes, and would love to meet lots of Czech race fans, please come and say hello
 

Thanx for chat

Faugheen 2008
http://img300.imageshack.us/img300/6541/gjcb7.jpg

Tandragee 2008
http://img300.imageshack.us/img300/9702/gj3tb0.jpg

Ulster Grand Prix
http://img300.imageshack.us/img300/1386/gjugpvm9.jpg

Naposledy upravil: wusa (15.12.2008 18:48:04)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

32

Re: REAL ROAD RACING 2009

Asi fajn chlapík....určitě mu budu fandit.....a Wuso jak to vidíš s účastí irských jezdců když se jede NorthWest...??A co Frantíci dorazej....??Čáu


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

33

Re: REAL ROAD RACING 2009

Jindra napsal:

Asi fajn chlapík....určitě mu budu fandit.....a Wuso jak to vidíš s účastí irských jezdců když se jede NorthWest...??A co Frantíci dorazej....??Čáu

Já bych to zatím nechal v klidu, přece jenom je na to ještě dost času. Znalci místních poměrů mě uklidňují, protože, jak jsem už jednou psal, na NW200 mají šanci uspět jenom jezdci velkých a bohatých týmů. Z toho plyne, že určitě neuvidíme McGuinnesse, Ruttera, Amora, Farquhara a třeba Williama a Michaela Dunlopy... wink

Oni si hoši dávají dost času na odpověď, tak musíme počkat. Kontaktoval jsem taky dva Holanďany a jednoho Švéda.

ALE je dost pravděpodobné, že uvidíme jeden britský tým, jehož jezdci patří do top10 resp top20 na TT tongue tongue  ! Oba by se měli objevit v 600cc a v 1000cc. Slíbil jsem jim, že zatím nebudu nic bližšího zveřejňovat, ale když to upečeme, určitě se to včas dovíte.

Jistotou je, že nepřijede Emlyn Hughes z Irska. Zatím nesehnal dostatečné množství peněz, aby mohl jezdit doma, takže Hořice jsou pro něho jaksi mimo mísu. Dokonce založil na jednom fóru sbírku na své závodění... Škoda, letos byl třeba ve Frohburgu a nebylo to nejhorší.

Frantíci jdou mimo mě, to bude spíš vědět Larry

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

34

Re: REAL ROAD RACING 2009

pokud je mi známo Francouz - Jonathan Goetschy (doufám, že jsem to jméno nezkomolil) byl v Hořicích díky panu Kubíčkovi z K+L Intermota

35

Re: REAL ROAD RACING 2009

William Dunlop has been offered the chance to ride a Kawasaki Ninja ZX-6R provided by British championship team MSS Racing in 2009. Dunlop, from Ballymoney, will again ride in Chris Dowd's colours next season, competing on Yamahas in the Superstock and Superbike classes.
However, the 23-year-old, who joined CD Racing in June, yesterday told News Letter Sport that MSS team boss, Nick Morgan, has been in touch to sound out interest in a possible switch to Kawasaki for the highly competitive 600cc series.
Dunlop emerged as a serious Supersport contender on the roads this year, regularly challenging Ryan Farquhar and Scot Keith Amor, who finished first and second respectively in the Irish championship, with William third overall.

http://img65.imageshack.us/img65/9320/wilry4.jpg

He plans to test the MSS-supplied Kawasaki at the annual Easter short circuit meetings at Bishopscourt and Kirkistown before making a final decision ahead of the Cookstown 100 in April ? the first Irish road race on the 2009 calendar.

"Nick Morgan of MSS has been in touch and he's keen for us to ride the new 600cc Kawasaki next year," Dunlop said. "They would provide the bike in a race-ready condition and we'd have back-up support from MSS, but it would be Chris's bike and it'd be running in the CD Racing colours. Nick feels that the 2009 Kawasaki will be a big improvement on the previous model and he's always provided Chris with good bikes in the past, like when Rob Frost finished second on a Kawasaki for Chris at the North West 200 behind Ian Hutchinson in 2006," he added.

"I ran Yamahas this year, but we had no direct factory help from them and it would be a big help knowing that MSS would be supporting us. They'd do all the tuning work and would help us out with any set-up data we needed. I'll be racing at Daytona on Chris's 600cc Yamaha in February and then when I come back I'll take delivery of the Kawasaki and ride it at the Easter short circuit races. If it's better than the Yamaha then we'll go with Kawasaki next year and Chris will probably buy a second engine."

William, meanwhile, has decided against competing in the Superbike class at the North West 200 on May 16 and instead plans to concentrate his efforts on the Superstock race.

"The Superstock class is more competitive and the bikes handle better, so I've decided not to bother with the Superbike races. I'll do the Supersport and Superstock races and the 125cc and 250cc races, if they still run them at the North West next year," he explained. "I'll be riding Paddy Flynn's 250cc Honda again next season and Paddy has also given me my dad's 125cc Honda. It's the bike he won on in the 125cc race at the North West in 2006 and James Delaney is going to help us out with sponsorship for it. I've also got the option of riding in a couple of 125cc British championship rounds for Mark Keen in the KRP team whenever I feel I need to get away for a bit."

http://img71.imageshack.us/img71/6751/skerries2008220wf3.jpg

William Dunlop dostal nabídku startovat s Kawasaki Ninja ZX-6R, kterou bude provozovat tým MSS Racing, účastník Britského okruhového šampionátu. I nadále ale bude startovat v barvách týmu Chrise Dowda  ve třídách superstock a superbike, tak jako dosud s Yamahami.

Týmový šéf MSS Racing, Nick Morgan, včera řekl, že má o Williama zájem, že by to znamenalo zvýšení konkurenceschopnosti Kawasaki v 600cc. 

William Dunlop plánuje testovat Kawasaki na každoročních jarních podnicích v Bishopscourtu a Kirkistownu. Pak se teprve definitivně rozhodne ? to bude před prvním závodem  Irish Road Race Championship na konci dubna v Cookstownu.

Dunlop k tomu říká : ?Nick Morgan z MSS je nadšený, že budu jezdit novou Kawasaki 600 v příštím roce. Chtěl by, aby motorka byla připravená a my jsme rádi za podporu MSS, ale bude to Chrisova motorka a proto se pojede v barvách CD Racing. Nick cítí velké zlepšení oproti předchozímu modelu za předpokladu, že vše bude pod taktovkou Chrise, jehož stroj vedený Robem Frostem skončil v roce 2006 druhý na North West 200 za Ianem Hutchinsonem.
Letos jsem startoval s Yamahami, ale neměli jsme žádnou přímou tovární podporu, tak by to s MSS mělo být lepší. Oni by měli udělat veškeré úpravy a měli by nám poskytovat pomoc s nastavením. V únoru budu závodit na Chrisově 600 Yamaze v Daytoně. Až se vrátím bude tady Kawasaki, na které na jaře pojedu dvakrát na krátkých okruzích. Pokud to bude lepší než s Yamahou, pak zvolíme Kawasaki a Chris pravděpodobně koupí ještě druhý motor.?

http://img136.imageshack.us/img136/7971/willcu6.jpg

William se rozhodl, že v květnu na North West nepojede suoperbiky, ale soustředí se na závod superstocků.
?Superstocky jsou konkurenceschopnější motorky, taky se lépe vedou, tak jsem se rozhodl netrápit se v závodě superbiků. Pojedu supersporty, superstocky, 125cc a 250cc, pokud budou na programu NW200. Pojedu Hondu Paddyho Flynna (250cc) a Paddy mi taky dá tátovu 125cc. To je motorka, která vyhrála NW200 v roce 2006 a James Delaney nám pomůže se sponzoringem. Taky mám možnost jet pro Marka Keena několik závodů Britského šampionátu v týmu KRP ve 125cc pokaždé, když si budu chtít udělat trochu volno.?

http://img136.imageshack.us/img136/7669/skerries2008058xn8.jpg

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

36

Re: REAL ROAD RACING 2009

Postupně si tady spolu budeme představovat piloty, kteří pro Road Racing mnoho znamenají nebo znamenali. Začneme u letošního irského dvojnásobného šampióna, kterým je Ryan Farquhar.

Ryan Farquhar se v roce 2004 oženil a stal se z něho profesionální závodník, čemuž předcházelo vážné zranění jeho levé ruky, těžká operace a následná dlouhá rekonvalescence, muž, který zvítězil ve více než 30ti závodech včetně TT, podepsal kontrakt se svým zaměstnavatelem Kawasaki a stal se novopečeným otcem.

Dnes třicátník Ryan zažívá na Road Racingové scéně jeden úspěch za druhým. Další vítězství na TT přišlo v roce 2005, startoval na mnoha okruzích jak v samotném Irsku tak i v Británii, což mu zajišťuje jeho výjimečnou pozici.

Ale všechno nešlo pro tohoto drobného muže, pocházejícího z malé vesničky Killyman v hrabství Tyrone tak hladce, jak se na první pohled zdá. Svoji první sezónu mezi profesionály ukončil na operačním stole, když mu byl transplantován kousek kosti z pánve do zápěstí, které si poranil při tréninku před začátkem sezóny.

Ryan si musel vybrat ? buďto závodit s bolestmi po celý rok a čekat, kdy mu odumírající kosti v zápěstí definitivně vypoví službu, nebo se rozhodnout pro zmíněnou operaci. Naštěstí celá procedura proběhla úspěšně.

Rozhodování, zda závodit s bolestmi nebyl důsledek zbláznění se nebo hrdinství, ale Ryan neměl jiné stálé zaměstnání a jeho žena čekala dítě. Jediné peníze, které dosud závoděním vydělal, byly za vítězství v TT.

Tady je jedno staré závodnické pořekadlo ? když se staneš otcem, budeš okamžitě v každém kole o 2,5 vteřiny pomalejší, abys mohl znovu uvidět tu malou tvářičku, ubereš dřív. Ale Ryan je pravý opak. Jeho povinnost k ženě a rodině mu naopak dodala na ještě větší rychlosti, aby mohl dosáhnout skvělých vítězství a vydělal dostatek peněz na její zabezpečení.
Důležitá vítězství v roce 2005 jenom podpořila tuto jeho teorii. On je rozhodně miloval, což se projevuje tím, že ho rodina doprovází, tak jako mnoho dalších jezdců, při každém závodě.
Rodinná atmosféra je tak na závodech oprávněně vychvalovaná.

V tak nebezpečném sportu, jakým Road Racing je, se musejí důležití muži umět vzájemně povzbudit. Někdy je povzbuzení potřebné k vítězství, jindy ke zmenšení špatné nálady po prohře. Ryan je osobou, která toho moc nenamluví a nikdy během své kariéry nebyl kontroverzní, vždycky ale pochválí lidi okolo sebe, mechaniky a sponzory za to, že mu umožňují věnovat se svému oblíbenému zaměstnání.

Ryan pečlivě provádí pravidelný psychický trénink a čas věnovaný takovému přísnému režimu byl jedním ze základních principů důležitých pro jeho rozhodnutí zda má zanechat pravidelného zaměstnání jako servisman bagrů a stavebních strojů a naplno se věnovat závodění. Je to oběť dychtivé touze po bitvách a úspěchu i bez finančního přínosu, není zas tak mnoho montérů, které někdo požádá o jejich autogram. To není nejapná poznámka ani výplod jeho domýšlivosti.

Motocyklové závody jsou dělnickým sportem ? závodníci jsou vyčerpaní z jejich každodenního zaměstnání mechaniků nebo stavitelů zrovna tak jako inženýrů anebo architektů. Po zaměstnání jim pak začíná druhá směna v garáži, kde mohou naplno uplatnit svoji zručnost.

Jestliže jsi dobrý, můžeš vydělat peníze a získat i jiné cenné zkušenosti, můžeš stříkat šampaňským z pódia na davy dole, tvoje fotografie budou v časopisech a novinách. Všichni touží po uznání a je úplně jedno jestli jsi instalatér nebo malíř. Pro ty, kteří mají talent a odvahu, může Road Racing znamenat cestu vzhůru. Samozřejmě je tady i mnoho dřiny při přípravě na závody.

Po mnoho večerů Ryan Farquhar pracoval ve své dřevěné boudě u jeho domu v malé vesničce Killyman na perfektní kondici svých motocyklů. To byla jeho životní cesta, na kterou nastoupil v roce 1993, když začínal se závoděním. O dva roky později, při jeho první kompletní sezóně na silnici, měl okamžitě od začátku velký úspěch. Hned při svém prvním startu získal pódium v Cookstown 100. Jak jeho úspěch stoupal, někteří čekali, že mu vleze do hlavy. Ale jeho sportovní duch mu to nedovolil, nestal se žádnou primadonou.
Je to naprostá absence snobského chování, co dělá radost pracovat s takovými lidmi, jakými jsou Road Racingoví piloti. Jezdci jako John McGuinness, Martin Finnegan nebo Ryan Farquhar vás klidně pozvou na šálek čaje, abyste s nimi probrali všemožné o závodech nebo s nimi můžete zajít do baru po skončení náročné sezóny. Měl jsem tu možnost se Ryanem osobně setkat ve Skerries a chvíli s ním promluvit. Úplně mě okouzlilo s jakým zaujetím poslouchal, když jsem mu představoval 300 Zatáček. Čišel z něho úžasný klid a pohoda. Megastar jakou bezesporu je, se chovala jako normální obyčejný kluk, který si po skočení našeho povídání šel zahrát badminton se svojí malou dcerkou. Pak jsem ho ještě několikrát zahlédl, jak si povídal v několika stanech svých soupeřů. Umíte si něco podobného představit ve světě MotoGP?

V roce 2004 byl Ryan poprvé na anglické trati ve Scarborough. Protože ji neznal, požádal Stephena Davisona, který tu už byl, aby mu jí popsal. Stephen toho ale nebyl schopen, protože, jak sám poznamenal, byl ve Scarborough před mnoha lety a trať si už detailně nepamatoval. Ryan jenom prohodil : ?Tak pojď? a oba dva se vydali na obchůzku kolem tohoto třímílového okruhu a fotili detailně každou zatáčku, aby se Ryan mohl v klidu ve svém karavanu trať naučit a zapamatovat si ji. Umíte si představit, že by Rooney nebo Beckham dělali něco podobného před zápasem na neznámém stadiónu?

http://img229.imageshack.us/img229/705/skerries2008315kl4.jpg
Podívejte se, co drží Ryan v ruce.....

http://img229.imageshack.us/img229/8813/ryok8.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/5559/ryahk1.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/2954/ryandx9.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/4855/skerries2008133gw9.jpg

Naposledy upravil: wusa (05.12.2008 22:47:31)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

37

Re: REAL ROAD RACING 2009

Byl předurčen k tomu, aby se stal mesiášem ? Martin Finnegan

Nebylo to tak slavné v 80. a 90. letech po odchodu jezdce Eddie Laycock z Dublinu s kvalitními jezdci z Irské republiky, kteří by dokázali konkurovat svým soupeřům ze Severního Irska ? Robertovi a Joey Dunlopovým, Brianu Reidovi, Samu McClementsovi nebo Philipovi McCallenovi. Před nedávnem se ale všechno změnilo s příchodem ?Létajícího Fina?. Narodil se a vyrůstal velmi blízko famózního okruhu ve Skerries v County Dublin a byl skutečně schopen se postavit hvězdám ze Severu a bojovat s takovými jezdci jako je Ryan Farquhar, Adrian Archibald nebo byl Richard Britton.

Finnegan strávil dětská léta jako motokrosař, když od svých devíti let závodil. To bylo hodně dávno před tím, než posadil na silniční motocykl a vydal se mezi irské ploty. Kombinace jeho zkušeností se smyky a skoky, ruku v ruce s jeho silně stavěným tělem, dodávala jeho plně akčnímu stylu na atraktivitě. Nikdo před ním nelétal dál nebo výš, nikdo před ním tak často negumoval zadním kolem svého sto osmdesáti koňového superbiku na konci úzkých rovinek, čímž přiváděl mnoho reportérů až k výbuchům v jejich komentování. To není všechno, co tenhle velký muž z Lusku na trati předváděl. Martin byl totálně otrávený ze své práce a zaměřoval se na jediné ? zvítězit v TT. ?Je to ultimativní výzva, kterou chci pokořit Isle of Man,? říkal. Aby tomu šel naproti, pracoval na sobě jako mnoho moderních jezdců dneška, včetně dodržování životosprávy a tréninků pod dohledem osobního trenéra. Uběhlo hodně vody od dob, kdy si zapínal nedobře padnoucí kombinézu a pak sedal na motocykl. Ale toto nadšení mu přineslo kýženého ovoce. Po vítězství v Irish Support Championship ve třídě začátečníků v roce 1999, Martin přestoupil do vyšší ligy ? Irish Open Championship, to bylo v roce 2004. Před tím ještě zvítězil na Manx Grand Prix (2000), když ve třídě Lightweight vytvořil se svojí dvěstěpadesátkou rekord, který už nebude nikdy překonán (250cc zmizely po tomto roce z programu Manx GP). V roce 2005 udělal veliký krok kupředu, směrem ke splnění své velké ambice, když při svém prvním startu na TT skončil na třetím místě ve třídě Superbike.

Přes nesporný úspěch, který tento výsledek znamenal, zůstal Martin stát nohama na zemi, což mu dávalo další inspiraci a motivaci k závodění. Jak to tak často bývá, byl to jeden místní fanoušek, který mu dal originální popud k tomu, aby se silnicí začal. Tony Carton s ním závodil v dobách motokrosových začátků a Martin mu umýval dodávku, kterou vozili motorky na závody, aby si přivydělal na pneumatiky, benzín?. Jednoho dne mu Tony zapůjčil svůj silniční motocykl a bylo rozhodnuto. Carton se stal Martinovým sponzorem a zaměstnavatelem. Každou zimu u něho Finnbar pracoval na opravách stavebních strojů, buldozerů a bagrů, aby pak v letních měsících mohl závodit. Muži, jako Carton, jsou skutečnými hrdiny, kteří pomáhají mnoha jezdcům, aby se mohli závodům věnovat.

Jenom několik mil daleko od domu, kde se narodil, se každoročně koná jeden z nejlepších závodů v Irsku ? Skerries100.  Jenom díky místní znalosti byl schopný doslova proletět vlásenkou v Duke´s Bend s ramenem přilepeným na kamenné zdi. Martin zde zvítězil celkem čtyřikrát. Sám k tomu dodával : ?Nic mě nemůže připravit o vítězství před mými domácími fanoušky?. Pro ně to byla skvělá podívaná, jak jejich místní hrdina poráží nejlepší irské jezdce, ať už byli ze Severu nebo z Jihu.

http://img74.imageshack.us/img74/2111/finit1.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/6807/finbarqy3.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/9979/finegb3.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/9687/finnks3.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/6269/finnegandv6.jpg

Bohužel, jak už to tak v životě bývá, cestu k nejvyšším metám Martina Finnegana zastavila tragická havárie, která se stala 5. května 2008 při závodech v Severoirském Tandragee. Ve druhém kole závodu třídy 600cc v zatáčce zvané Marlacco Corner, což je pravoúhlá pravotočivá zatáčka (křižovatka), které předchází dlouhá rovinka. Právě v místě začátku brzdění před nájezdem do zatáčky Finnbar zjistil, že mu nebrzdí přední brzdy. Snažil se svůj stroj zpomalit pomocí zadní brzdy a v samém konci se ještě snažil zatočit vlevo, což se mu už nepodařilo??.   
Organizátoři závodu v Tandragee dlouho zvažovali, zda pokračovat v již padesátileté historii tohoto slavného podniku. V roce 2007 zde smrtelně havaroval John Donnan, v roce 2008 Martin Finnegan. Všem pochybám nakonec udělalo rázný konec osobní setkání organizátorů a rodiny Martina, které sama rodina iniciovala ? v zájmu zachování památky na Finnbara požádali členové rodiny organizátory, aby svůj závod pořádali i nadále. Tím bude Martinova památka uctěna nejlépe.

http://img220.imageshack.us/img220/6994/irishbarna5.jpg

Naposledy upravil: wusa (06.12.2008 22:24:32)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

38

Re: REAL ROAD RACING 2009

NI napsal:

It is a pity that the ZGH300 is on the same weekend as the Northwest 200,this year again. I was at Horice last year and much perferred it to the NW200 which is race for the teams with most money and speed, not the best riders.
Riders must go where their sponsors want them to ride, it also helps to get sponsors if they say they will race at the Ulster Grand Prix, Isle of Man and the NW200. The NW200 has 100,000 spectators and highlights are on worldwide television, so it is plenty of publicity for the sponsors.
I think a lot of riders would like to go to Horice, look at the number of British and Irish riders that went to Frobhurg.
Hopefully next year your motorcycle federation can see to make the ZGH a different date to attract Northern Ireland riders and spectators,
Best of luck with race and weather this year,
I am still hoping to go this year again.

Stephen, thanx for your words smile smile

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

39

Re: REAL ROAD RACING 2009

wusa: Spíš bych tam dal smutný smajlíky.


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

40

Re: REAL ROAD RACING 2009

Ondřej napsal:

wusa: Spíš bych tam dal smutný smajlíky.

Jak se to veme

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

41

Re: REAL ROAD RACING 2009

Stephen Davison ? vyznání k Road Racingu

Můj první motocyklový závod začal jednoho červnového slunného rána v roce 1974. Několik mých bratranců a já jsme absolvovali nervózní jízdu rezavým Fordem na závod Killinchy 150 spolu s naším strýcem Sandym. (Kolik z nás bylo vrženo do světa Road Racing podobným způsobem?) Ostatní kluci už na závodech někdy před tím byli a vypadalo to, že mají v úmyslu zvolit si své místo na bariérách, kde se mínili mačkat s ostatními, zatímco já byl naprosto ohromený zvukem motocyklů, které najížděly na startovní rošt na druhé straně kopce.

To nekonečné bručení a bzučení, které doprovázelo motocykly, postupovalo dopředu dolů k ?Flying Kilo? a krátce se ztišilo při průjezdu zatáčkou ?Leathermstown Corner?, aby opět nabralo na síle a nemilosrdně se blížilo k děsivému ?Deer´s Leap?. ?Teď to přijde?, řval můj strýc. Bylo to jako výbuch, když jsem celé to stádo zahlédl mezi stromy u Cochranstown. Jezdci letěli přímo na nás v bláznivě se tetelícím balíku. Přepadávala mě čím dál větší hrůza a děs, když byl ten řev blíž a blíž. A v tu chvíli jsem viděl motocykly z blízka. Byl jsem z toho totálně vykolejený. Stál jsem na zdi mezi staršími kluky a děsně se mi třásla kolena. Byl jsem si jistý, že ti maniaci vylétnou až k nám nahoru a smetou nás. Všechno se to seběhlo tak rychle, že jsem nevěděl kdo je kdo. Nemohl jsem pak uvěřit tomu, jak můj strýc mohl zaznamenat startovní čísla prvních pěti jezdců do svého programu !
Ten teror samozřejmě pokračoval i v následujících kolech, ale vždycky jsem měl tak čtyři pět minut času, než přiletěli znovu, abych stačil popadnout dech a připravil se na následují kolo. S přibývajícími koly jsem si pomalu na tu rychlost začal zvykat, závod od závodu to bylo ten den lepší. Druhý den jsem se definitivně rozhodl ? musím vidět všechny irské závody !
Pak jsme jezdili na ty ?velké? závody, jakými je North West a Ulster Grand Prix, ale i na ty ?malé?, jako třeba Mid Antrim nebo Cookstown na začátku sezóny.

http://img228.imageshack.us/img228/7647/raggededgewu4.jpg

Od sedmdesátých let se toho mnoho v irském Road Racingu změnilo. Mnozí lamentují, že skončily takové podniky jako Carrowdore 100, Killinchy 150 nebo oblíbený Temple 100, nejstarší závod světa. Důvodem nebyla jenom bezpečnost, ale zejména neochota místních úřadů povolit uzávěru veřejných silnic pro pořádání závodů. Některé z nich byly přemístěny jinam, některé nové naopak vznikly. Místa jako Athea, Dundalk, Kells, Faugheen, Glaslough nebo Walderstown se natrvalo zařadily do irského kalendáře.
Obchody a hotely profitovaly z přílivu návštěvníků, kteří neustávali v jejich každoročních příjezdech. V těchto dobách probíhaly tréninky i závody v jediný den. Dnes jsou všechny podniky pořádány ve dvou dnech, tedy v pátek v podvečer trénink a v sobotu závody. Je to tak v celém Irsku, jak na Severu, tak i na Jihu.
I přes rozdílnou kulturní a náboženskou minulost na opačných stranách hranice, i přes to, že jsou závody pořádány dvěma jurisdikcemi, v paddocku nic takového nezpozorujete. Tam je vždycky prostor pro humor a kamarádství jak mezi jezdci, tak i mezi fanoušky.

Závody jsou organizované neplacenými nadšenci, ať už jde o velké mezinárodní podniky typu NW nebo UGP, nebo o ty menší, národní, třeba Tandragee nebo Killalane. Traťoví komisaři, doktoři a spousta dalších zručných a ochotných lidiček pomáhá za jakéhokoliv počasí, připravuje závody po mnoho a mnoho hodin v zimních měsících. Vstupné je na mnoha podnicích stále zdarma (na Severu), skoro všichni jezdci závodí za své vlastní peníze a to jsou ty věci, které dělají Road Racing skutečným sportem.
Mnohokrát se střetává amatérský přístup pořadatelů (v dobrém slova smyslu) se stále profesionálnějším aspektem tohoto sportu, ale i ty největší  a nejbohatší týmy jsou v pohodě, když svoje hi-tech závodní náčiní parkují mezi traktory a cisternami v přeplněných paddocích, které bezplatně zapůjčují místní farmáři a za normálních okolností slouží tyto prostory jako pastviny.
Skutečně je to sport bez výrazných finančních benefitů i pro ty nejúspěšnější protagonisty, všechno drží pohromadě díky neuvěřitelné lásce k tomuto sportu, navzdory tomu, že se to někomu může zdát ve 21. století anachronické?? 

http://img228.imageshack.us/img228/7725/tuxworthsp8.jpg
Jednou z věcí, kterou si pamatuji z mého prvního závodu, byl vítěz Neil Tuxworth. Byl to tvrdý a rychlý jezdec, tak jako mnoho dalších ve startovním poli v těch dobách. Dnes je šéfem Honda Racing v Británii.

Fanoušci se vrací zpět na ta samá místa každým rokem, aby mohli sledovat nejnovější rychlé stroje. Jezdci se vracejí do paddocku i po tom, co své kombinézy pověsili na hřebík, aby pomohli dalším generacím závodníků. Mnoho z nás, kdo jsme mezi živými ploty a na kamenných zdech, mává jezdcům po závodě svými programy, mnoho z nás zachycuje svými kamerami a fotoaparáty fantastické akční situace. Nehledíme na hryzající a jinak nepříjemný hmyz, který se nás často snaží vyhnat z těchto míst.

Více než tři dekády jsem strávil v prostředí radosti, ale i bolesti, které Road Racing přináší, v prostředí, které se proplétá celým mým životem. Stále sdílím rozechvění a vzrušení, která jsem zažíval s mým otcem a strýcem, kteří už tu dlouho nejsou. Moje dcery nyní dychtivě sledují tenhle sport, když zdědily po svém otci onu posedlost.
Život se mění, ale jedna věc se nezměnila. Když jdu na závody, stále tam zažívám ten úžas a respekt z rychlosti, odvahy, hrdinství a obětavosti.
Když sedím jenom pár stop daleko od superbiků prolétávajících okolo mě ve 100mph a já je fotím, v tu chvíli vím, že jsem naživu.
Velmi, velmi naživu.   

http://img216.imageshack.us/img216/8320/raggededge2pi2.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/8448/raggededge1qz6.jpg

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

42

Re: REAL ROAD RACING 2009

NIKDY se nepovede, aby termín 300 ZGH nekolidoval s nějakým jiným závodem

jen zopakuji, že my jsme první, kdo si dá svůj termín
bylo tomu tak i letos, bohužel i letos nám přesto na to prskli termín MČR v Brně
takže jsme opět ustoupili a volil termín jiný

nakonec padlo rozhodnutí na 16. a 17.5.2008
a to i přesto že je kolize s IDM, nebo s North Westem
nakonec ta volba, která padla, je ta nejlepší možná v dané situaci

myslím, že nás zase až neohrožují IDM...a ani  North West
jsem přesvědčen už nyní, že v roce 2009, bude na startu víc borců, než pouze Goetschy a Gilmore

pokud budou Frantíci dva, i když jich je rozjednaných 5
a pokud budou irelandboys třeba v 10ti nebo v osmi...i když jich je rozjednaných asi 25
pak to bude super

třeba se nakonec přihlásí i někdo sám od sebe, o kom dnes ani nevíme

43

Re: REAL ROAD RACING 2009

Jo taky myslim že IDM neohrožuje závody letos se to taky kolidovalo a přijel supr jezdec Andy Brandt nebo Steve Mizera a myslím že to tak bude i přístí rok a někde jsem slyšel že Rico Penzkofer chce letos jed víc přírodní okruhy než IDM tak snad zase zavítá do Hořic....!

44

Re: REAL ROAD RACING 2009

NI: For date, but I know, that Horice must exchange racing weekend.
Larry: Já vím, ale tento rok tomu tak mohlo být, kdyby Brno bralo Hořice jako parťáka. Prostě mi ta kolize termínu přišla po jistém rozhovoru (kdy jsem byl hodně v šoku) jako schválnost, navíc ještě, že se jedná právě o Brno.

45

Re: REAL ROAD RACING 2009

Taky zkouším přilákat jednoho frantíka, co jezdí TT a Macao a letos byl ve Frohburgu, ...takže je jasný koho :-)

46

Re: REAL ROAD RACING 2009

Joey DUNLOP & Robert DUNLOP

Robert Dunlop a jeho starší bratr Joey sdíleli společnou touhu po rychlosti po celý svůj život.

Joey Dunlop ? největší postava motocyklových závodů ? byl hrdinou, jehož smrt po tragickém pádu v Estonsku v roce 2000 šokovala celý sportovní svět a v samotném Irsku dala podnět k diskuzi o možném ukončení tohoto druhu motocyklového závodění.

V červenci 2000 se více než 5000 lidí přišlo s Joeym rozloučit na jeho poslední cestě. Každý z nich doufal, že takovou ?podívanou? už nikdy neuvidí. Ale tragický odchod Roberta byl jakýmsi pokračováním děje z před osmi let. Fanoušci opět předvedli svůj veliký obdiv a respekt k nositeli slavného jména.

Robert a Joey Dunlopovi byli bratry, kteří cestovali po závodech, ale každý sám. To byla úžasná a pro mnoho lidí nepochopitelná věc. Joey byl vždycky doslova přilepený k motocyklu a neměl tolik času k diskuzím, zatímco Robert byl v rozhovorech k nezastavení. Robert byl skutečným snem každého novináře.

V kapitole nazvané ?Znal jsem Joeyho? Robert říká : ?Hodně lidí zbožňovalo Joeyho pro jeho brilantní jezdeckou techniku, ale pro mě to byl především brácha, nebyl jiný než Jim, ale  byl prostě jinou osobností. Joey a já jsme byli stejné krve, oba dva jsme sdíleli stejnou touhu po závodění. Ta touha mě taky velela, abych v závodění pokračoval i po bratrově odchodu. Jsem moc rád, že mě náš otec rozuměl a respektoval mé rozhodnutí.
Ten nešťastný den, 2.června 2000, kdy se Joey zabil, jsme spolu s Jimem přijeli do malého domku na Union Street, jak jsme nazývali domov v Ballymoney, a spolu s našimi čtyřmi sestrami jsme zaslechli tu hroznou novinu o Joeym. Maminka se právě vracela z procházky s jejím psíkem, když jsme se potkali přede dveřmi. Nemohl jsem říci ? jak se vede?. Řekl jsem ? mám špatnou zprávu. Maminka odpověděla ? copak se stalo? Bylo to pro mě drtivé, jakmile jsme vstoupili do obývacího pokoje, všechno vyčetla z tváří celé rodiny.

Nikdy nezapomenu na maminčin pláč, ze ztráty jejího syna. Joey byl opravdu hlubokomyslný člověk, ale taky šťastný, rád nosil starší oblečení, miloval smích a všechny bláznivce okolo. Když jsem byl teenager vyhledával jsem jeho společnost v domnění, že taky zapůsobím na své okolí. Joey to věděl a proto se odvážil mluvit vždycky jako první. Pak se vždycky rozesmál, když viděl, jak jsem zrudnul. Jeho příběhům a dobrodružstvím, která zažil na celém světě jsem moc nerozuměl. Neporozuměl jsem ani všem našim společným bitvám ze závodní dráhy i mimo ní, ale navždy jsem si je uchoval ve svých vzpomínkách. Už se nemůžu podívat vedle sebe při závodě, abych viděl Joeyho přilbu a jeho pronikavé oči uvnitř. Ale často k němu mluvím a jsem si jistý, že mě slyší?.

Louise Dunlop, vdova po Robertovi, vzpomíná, jak Robert upadl do smutné nálady a nepromluvil po celé tři týdny.
?Nikam nejel, nikam nešel, nic nedělal. Uzavřel se sám do sebe a do myšlenek na Joeyho. Když si na to vzpomenu, jakým způsobem zvládal bratrovu smrt, musím říct, že skutečně nebyl schopen závodit, tak jako jeho synové dva dny po Robertově smrti. Každý jsme jiný a Robert se potřeboval uzavřít do sebe a do svých myšlenek?.

Jedním z těch, kteří Robertovi velice pomohli v jeho závodnické kariéře byl dopravce Patsy O´Kane z Londonderry, se kterým se poprvé potkal v roce 1986 a tím začalo jeho dlouholeté sponzorství.
Právě Patsy si jako první všimnul Robertovi loajality k Joeymu.
Byl to Patsy O´Kane kdo zaplatil účet za operaci po tom, co si Robert ošklivě zranil ruce při jednom ze svých pádů.
?Z mnoha důvodů mě Robert nahrazoval syna, kterého jsem nikdy neměl. Na druhou stranu Robert nikdy nezapomněl, na dny, které jsme společně strávili, každé vánoce přinášel mé ženě Jean velkou kytici s přáníčkem. Neměli jsme rodinu a považovali jsme Roberta za našeho syna?.

Patsy nesl Robertovu ztrátu velmi těžce, říká : ?V mé ?knize? vzpomínek je jedním z největších irských jezdců všech dob, který byl schopen vítězit jak na přírodních okruzích, tak i na motodromech.
Jsou tu někteří, kteří říkají, že Robert a Joey nespolupracovali, ale to je velký omyl. Vzpomínám si na jednu příhodu ? bylo to noc před NW200, kdy měl Joey velké problémy s motorem své Hondy. Bylo to ve tři hodiny ráno, když jsem řekl Robertovi, že Joey spolu se svými japonskými mechaniky stále pracuje na motocyklu a nemůžou najít problém. Robert mi řekl ? myslím, že vím, v čem je problém a chtěl bych mu to říct. Zeptal jsem se ho, proč se s tím chce obtěžovat. Robert ale nebyl spokojený a já vím, že vstal a šel Joeymu pomoci nastavit motorku. Vždycky byl připravený pomoci, když mohl.


Velmi blízkým přítelem obou bratrů, co se závodů týká, byl Angličan Barry Symmons, který žil v Belfastu. Symmonsova slova ve světě road racingu měla skutečně velkou váhu.

Symmons s Joey Dunlopem podepsal smlouvu pro tým Honda v roce 1980 a v následujících letech Joeyho dovedl k pěti titulům mistra světa F1TT.

Ve vzpomínkách na oba bratry jim vždy vzpomíná na jejich vzájemnou velkou rivalitu.
?Pamatuji si na první setkání s Robertem v době, kdy jsem se staral o Joeyho. Šel jsem do Robertova a Joeyho domu a viděl jsem oba bratry venku s vykasanými rukávy. To byl jejich společný trénink, který spolu v těchto dnech provozovali. Bylo to v malé vesničce, která se nachází ve středu Armoy Armada. Joey pracoval na nové Hondě 125cc a vyprávěl mi o Robertovi ? On je opravdu dobrý. Je lepší, než si myslíš. Jednoho dne mě začne porážet a připraví mě opravdu horké chvilky.

V roce 1990 pak Symmons Roberta přetáhl k týmu Norton.
?Myslím, že byl preciznější než Joey?, pokračuje Symmons. ?Čímž nás přesvědčil v roce 1992, když se stal britským šampiónem na okruzích (pozn. ? motodromům se tady říká short circuit). Joey v té době taky závodil na britských okruzích, ale nikdy nebyl schopen se v této sféře dostat až na samotný vrchol ? popravdě Joey zde byl hlavně kvůli TT. Robert byl z trochu jiného těsta a já jsem věřil, že se z něho časem stane světový šampión (což se nestalo z důvodu jeho těžkého zranění, které utrpěl v roce 1994 právě na TT Isle of Man)?.

Když se Robert upsal Nortonu, velmi často končil v nemocnici.
?Robert nám často říkával, abychom o něho neměli strach, že by nechtěl dopustit, aby Nortona ztratil. Podívaná na něj byla neuvěřitelná, když se za jízdy lepil na velký motocykl, jímž Norton byl. V roce 1990 pro nás získal Robert double na North West 200 a ukázal svoji obrovskou sílu. Tajemstvím jeho úspěchu bylo v úplném ovládání emocí a nervů. Někteří jezdci jej předjížděli, ale Robert měl trochu rozdílný názor na závodění, který jim pak předvedl. Byl inteligentním a zároveň velice statečným jezdcem?.

Vždycky se vynoří dohady, kdo byl lepší. Joey nebo Robert? Barry Simmons má celkem nezaujatý pohled na oba jezdce, ale dodnes se k tomuto tématu nechce vyslovit. Bratrská bitva na UlsterGP v roce 1990 byla v mnoha ohledech tichá a skeptická díky velké Joeyho havárii v Brands Hatch v roce 1989. Robert jel Norton, Joey Hondu. Byl to závod dvou es, jak byl později nazván.

Závod skončil ke spokojenosti tisíců přihlížejících vítězstvím Joeyho, který proťal cílovou pásku se zaťatou pěstí ve vzduchu s devatenáctisekundovým náskokem. Tenkrát se hodně dění odehrávalo při zastávkách v depu, kde vzhledem k délce závodu, bylo nutné dotankovat palivo. Tady se očekával rozhodující souboj mez oběma bratry.
V roce 2003 Robert zavzpomínal na tenhle závod a vystřihl svému bratrovi poklonu : ?Joey byl před závodem nervóznější než já. Road racing je těžký sport a vyžaduje pekelné soustředění. On příliš tahal, aby ukázal, kdo je nejlepším irským jezdcem. Myslím, že jsem s ním ani nemusel tolik honit. Předjel jsem ho v nájezdu do vlásenky a zůstal jsem včele do konce kola, kdy jsem musel tankovat. Nevěděl jsem, že chce rozdíl smáznout tím, že nebude zastavovat v depu a tankovat Jsem si jistý, že by se mě jinak neudržel, protože moje motorka byla rychlejší a on mě chtěl asi předjet v době, kdy budeme v Budore.  Vždycky jsem Joeyho pro tohle obdivoval. Lidé mi pak často říkali, že jsem ho mohl porazit, kdybych nemusel zastavit na tankování, ale nejsem si úplně jistý, jestli bych to dokázal.?

Jak je vidět, Robert dokázal mít radost i z bratrova úspěchu.

Liam Beckett, bývalá fotbalová hvězda z Ballymoney, později pak úspešný kouč, vyprávěl báječné příběhy o Robertovi z celých dvaceti let kdy Dunlop a Beckett válcovali co se dalo jak na road racing scéně, tak i na short circuit.
V roce 1989 získal jackpot, když Robert zvítězil v MacauGP. Beckett vzpomíná na závěrečný ceremoniál, při kterém se předávaly ceny vítězům a Robert mu pošeptal : ?Toto je jediný závod, který Joey nikdy nevyhrál. Teď jsem před ním?.

http://img231.imageshack.us/img231/8474/33091666uq9.jpghttp://img228.imageshack.us/img228/5123/75908392wx7.jpg

Robert Dunlop and his elder brother Joey shared a passion for speed that was to claim both their lives. In part two of our serialisation of JIMMY WALKER?s new book about the life of Robert Dunlop the author looks at the deep bonds and rivalry between the daredevil brothers
Joey Dunlop ? the biggest name in motorcycle racing ? was a hero whose death in a crash in Estonia in 2000 shocked the sporting world and brought motorcycling in Ireland shuddering to a halt.

More than 5,000 people were at Joey?s funeral in July 2000, and everyone secretly hoped we would never see its like again. But, tragically, Robert?s funeral followed eight years later, and again the fans turned out to pay their respects.

Robert and Joey Dunlop were two brothers who were set apart not just from the rest of the motorcycle travelling circus but from each other. That?s what made them great.

Joey was always glued to the bike and had little time for small talk, while at the other end of the spectrum Robert couldn?t talk enough.

Robert was an interviewer?s dream; but there were more than quips in his battery of one-liners. He had deep feelings, which he showed with this tribute to Joey he wrote after a trip to a remote place in the Republic where he took time to sort things out in his head and think about what his gifted brother had meant to him.

Entitled ?The Joey I Knew,? Robert said: ?Most people saw Joey for his brilliance on a motorcycle but to me he was just a brother, no different from my brother Jim but with a different personality and after all that?s what makes us what we are. Joey and I shared the same blood group but we always shared a similar passion for racing and this was what drove Joey on. I am grateful that he had this special passion and that is why he would never have stopped racing; it?s also the reason I can?t either. I am glad my father understands and recognises this, for it?s this passion that makes a man great. On that devastating day, Sunday 2 July when Joey was killed, Jim and I arrived at a small house in Union Street which we called home in the town of Ballymoney along with my four sisters to break the news about Joey. Mum was just coming home with her little dog after a walk when I met her just outside the front door. I couldn?t tell Mum?how could I? I just said, ?I?ve a bit of bad news,? and Mum replied heartily, ?What?s wrong with you now?? But it became devastatingly clear what was up as we entered the living room and she saw the looks on the faces of her family.

?I will never forget my mother?s weeping at the loss of her son. I wept for my mother that day for I was chilled to the bone. Joey was a very deep person at times but also a happy-go-lucky old-fashioned type who loved to laugh and fool with people. When I was a teenager I looked up to him as my big brother and I suppose I tried hard to impress him. Joey knew this so he would dare me to do anything and talk me into going first. Then he would have a good laugh when I would fall on my face. I miss the fun and the craic. I miss his stories of his adventures all over the world. I miss the great battles we had on the track but I do have my memories and they will go on forever. I can no longer look beside me in a race and see Joey?s helmet and his piercing eyes inside. I just talk to him now and I am sure he can still hear me.?

Louise Dunlop, Robert?s widow, recalls that Robert went into a monastic mood of silence for three weeks.
?He didn?t want to go anywhere or do anything,? she said. ?He was just wrapped up in himself and thoughts of Joey. When I think back to those days and the way Robert handled Joey?s death I must say that he couldn?t have gone out and raced two days afterwards, as the case with his two sons following Robert?s death. But then everyone is made differently, and Robert especially would lose himself in deep thoughts.?

One of the people who helped Robert most in his racing career was Londonderry haulier Patsy O?Kane, who first met him in 1986 and became his long-time sponsor.

He saw first hand Robert?s loyalty to Joey.

It was Patsy O?Kane who paid for the famously accident prone Robert?s surgery bills and for the operations on his injured hands.

?In many ways he was a substitute for the son I never had. For his part, Robert never forgot what I had done and the good days we had together, and every Christmas he brought a bunch a flowers and a card for my wife, Jean. We have no family, and we regarded Robert as one of our own.?

Patsy, who misses him badly, said: ?In my book he was one of the biggest riders Ireland ever produced, for he was able to win on the roads as well as circuits, and this put him one up on Joey. There are some who would say that Joey and Robert didn?t get along, but this is nonsense. I remember one occasion?it was the night before the NW200?and Joey had problems starting the bike. The time was 3am, and I told Robert that as Joey had Japanese mechanics over here helping him it was up to them to sort out Joey?s problems. But Robert said to me, ?I think I?ve sussed out what?s wrong with Joey?s bike, and I?d like to tell him.? I asked why he would bother. Let him get on with it. But Robert wasn?t happy, and I know he went to Joey and helped get his bike sorted out for the big race. That was the sort of him. He was always going to do a good turn if he could do so.?

One of the Dunlop brothers? closest friends in racing was Englishman Barry Symmons, who made his home in Belfast and became of one of the racing world?s most influential figures.

Symmons signed Joey Dunlop for the Honda team in 1980 and guided him during the years when he won five Formula 1 World Championships.

He recalls Joey tipping him about off about his younger brother and forecasting he would become a rival.

Said Symmons: ?I remember first meeting Robert when we were looking after Joey. I went to Robert and Joey?s house and watched Joey and Robert ride up and down outside. This was common practice in those days at the little village which was the fulcrum of the Armoy Armada. Joey was working on a new 125cc Honda and he told me about Robert. Joey said, ?He?s good. You?d better believe it. He might even beat me and give me a hard time.??

After being headhunted by the Norton team Symmons signed up Robert Dunlop in 1990.

?I think he was greater than Joey,? said Symmons. ?What he did was come to terms with short-circuit racing when he won the British Championship in 1991. Joey also rode at times in the British title race, but he was never able to get on top of things in this sphere ? in fact Joey for us was simply there for the TT. Robert was a different kettle of fish, and I believe he could have gone on to be World GP Champion (had it not been for a terrible accident at the 1994 Isle of Man TT).

When Robert first signed for Norton he was seeing more of the inside of hospitals than he was of winners? enclosures.

?Robert, however, said to us not to worry and that he wouldn?t let the Norton get the better of him again, and he never did. Robert was an amazing sight clinging to the big Norton. He won the NW200 for us in 1990, when he had a double, and he went from strength to strength after that. His secret was his complete control of nerves. Some competitors override, but Robert preferred a laidback attitude, which showed him to be an intelligent rider as well as one who was very brave.?

There have always been arguments about who was the better, Joey or Robert. Barry Symmons has given his view impartially, but at the end of the day it comes down to opinion.

The battle of the brothers at the Ulster GP in 1990 in many ways silenced a lot of sceptics, who said that Joey was finished after his big accident at Brands Hatch in 1989. Robert was on the Norton and Joey on the Honda in the race of aces, as it was later called.

The race ended, to the delight of the thousands who lined Dundrod, with Joey crossing the line, clenched fist in the air, with 19 seconds to spare.

It all revolved around a pit stop. In those days a rider was likely to have to make a refuel at some stage, because of the length of the race, and, needless to say, everyone expected Joey and Robert to do the same. As it turned out, however, while Robert made his pit stop on the Norton, Joey blasted through on the Honda, to the intense excitement of the packed stands.

In 2003 Robert recalled the epic race and sang his elder brother?s praises. ?Joey was a bit emotional about that one,? he said. ?Road racing is hard to perfect, but Joey had it down to a fine art. He just pulled so much ground on me from Ireland?s to Wheelers. So I thought, I can?t have this. I passed him again going into the hairpin and stayed in front until the end of the lap, when I had to come in to refuel. I didn?t know he could do the distance without refuelling, and I?m sure I could have held him on the straight, because my bike was faster than his, but he would probably have passed me by the time we got to Budore.

?I always admired Joey for that one. People said to me afterwards I would have beaten him if I hadn?t had to refuel, but I don?t honestly believe I would.?

But Robert enjoyed getting one up on his brother too.

Liam Beckett, former Ballymoney soccer star and later coach, tells some wonderful stories about Dunlop during the 20 years when Dunlop and Beckett were high rollers on the road-racing and short-circuit scene.

In 1989 the pair hit the jackpot when Dunlop won the Macau Grand Prix.

Beckett recalls the the after-race presentation, when Robert had won and was so delighted he showed the trophy to everyone and said: ?This is the one race which Joey has never won. I?m one up on him now.?

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

47

Re: REAL ROAD RACING 2009

v Těrlicku jsem se bavil s Henrikem Voitem, který byl letos na Notrh Westu, a ten mi říkal, že příští rok určitě přijede do Hořic, tak snad ten svůj postoj nepřehodnotí

48

Re: REAL ROAD RACING 2009

no a jinak se o start v Hořicích zajímal další německý jezdec, jehož jméno si ale nepamatuji, a to v třídách 125 a 600
dále by měl také zájem o start bývalý jezdec mistrovství světa Johan ten Napel, který by chtěl přijet se svou suzuki 500, rok výroby 1988


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 684

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /mnt/data/accounts/a/amkhorice/data/www/www/forum/include/parser.php on line 738

49

Re: REAL ROAD RACING 2009

dj napsal:

no a jinak se o start v Hořicích zajímal další německý jezdec, jehož jméno si ale nepamatuji, a to v třídách 125 a 600
dále by měl také zájem o start bývalý jezdec mistrovství světa Johan ten Napel, který by chtěl přijet se svou suzuki 500, rok výroby 1988

...a v roce 1987 dokončil v Hořicích závod třídy 500cc na pátém místě na suzuki

Voit bude jistě skvělé oživení. Možná se objeví i další Němec Alfred Stark (pokud se mu podaří sehnat moto), který má zkušenosti z  NW, UGP a dalších irských závodů. V příštím roce startuje těsně před Hořicemi v Tandragee a neví jestli se mu podaří přepravit a připravit motorky do Hořic. Kdyby někdo věděl o pronájmu 600cc nebo 1000cc, dejte mi vědět :-)

Naposledy upravil: wusa (09.12.2008 10:48:22)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

50

Re: REAL ROAD RACING 2009

ten Napel v Hořicích už startoval
dobře si na něj pamatuju
a jeho syn jezdí svět stocků