1

Téma: REAL ROAD RACING 2009

Vítejte ve vlákně, které jsem nazval REAL ROAD RACING 2009. V tomto vlákně se budou v průběhu celé sezóny 2009 objevovat nejnovější informace z dění okolo světových přírodních okruhů, výsledky jednotlivých závodů, reportáže, fotografie nebo třeba jenom zákulisní drby. Určitě dojde i na profily některých jezdců nebo třeba na představení a popisy jednotlivých závodních okruhů. Pokud vás zajímá svět road racingu, budu velice rád, když budete toto vlákno navštěvovat a společně se mnou i dotvářet vkládáním vašich komentářů, informací a obrázků.
Rád bych toto vlákno věnoval nejen světovému, zejména tedy irskému, ale i českému road racingu.  Přeci jenom se nám počet závodů v Česku rozrostl, tak si určitě zaslouží naší pozornost.
Pokusím se vkládat některé informace i v angličtině, aby měli možnost se zapojit, nebo si třeba jenom přečíst nějaké novinky i fandové ze zahraničí.   


Welcome to the REAL ROAD RACING 2009 thread for all the latest in world motorcycle road racing. If you are interested in road racing whether it be Czech road racing, Irish road racing championships, TT IoM or whatever then Real Road Racing 2009 is the thread for you!
Here (in the forum) you will find top class photography, news, views, race results and much, much more relevant information to world motorcycle road racing. I also give some coverage to the Czech or Irish road race championships.
Your submissions you can put in English. Some of articles will be in English.

Naposledy upravil: wusa (28.11.2008 13:41:49)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

2

Re: REAL ROAD RACING 2009

A začneme hned jednou horkou novinkou.
Dnes bylo zveřejněno, že na příštím ročníku Tousit Trophy Isle of Man se po dlouhých 16ti letech objeví znovuzrozená legenda - NORTON, kterou při svém premiérovém startu ve třídě SeniorTT osedlá syn posledního vítěze pro tuto značku - Michael DUNLOP (21)

Sám Michael k tomu říká :
"Je to pro mě fantastická příležitost podílet se na historii slavné značky, která se vrací do nejprestižnějšího závodu světa. Hodně to pro mě znamená, že budu moci následovat svého otce, který na Nortonu skončil v roce 1992 třetí."

Stuart Garner, vysoký činitel společnosti Norton :
"Toto je od roku 1993 první oficiální účast našeho továrního týmu. Máme skvělý závodní rodokmen, který je více než sto let dlouhý. Budeme se ze všech sil snažit o navázání skvělé tradice, zejména ze 30., 40. a 50. let. Nový NORTON NRV 588 byl více než rok vyvíjen pod vedením Briana Crightona a společností Spondon, se kterou budeme v roce 2009 spolupracovat. Je to historický milník v historii firmy."

Továrna Nortonu se nachází v Donningtonu a plánuje postavit 200ks závodních motocyklů, rovněž bude stavět motocykly pro běžný provoz. První kusy by se měly objevit už na jaře příštího roku.

A jak ten nádherný kousek bude vypadat? Posuďte sami :

http://img227.imageshack.us/img227/6909/63656782gl1.png

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

3

Re: REAL ROAD RACING 2009

No mně se líbí...je rozhodně osobitá.
588 ccm Wankel a asi 170 koní.
A nezní rozhodně špatně... http://www.youtube.com/watch?v=Tjb7oNWXAfQ&NR=1

4

Re: REAL ROAD RACING 2009

krasavice.....mě se taky moooc líbí

5

Re: REAL ROAD RACING 2009

Nádherná mašina, přeji co nejméně problémů a hlavně ať se daří cool

Mimochodem, v Hořicích jezdí kategorii X na motocyklu Suzuki RE 5 Wankel jezdec Hans REUSSER (D) a zvuk Wankelova motoru je uchu lahodící.

Princip motoru: [url]http://cs.wikipedia.org/wiki/Wankel%C5% … ]Wankeklův motor[/url]

Naposledy upravil: Harlejíček (28.11.2008 17:54:28)

Ingredients of Motorcycle: Truth...Tradition...Rebellion...Blood...Sweat...Tears.

6

Re: REAL ROAD RACING 2009

Nový Norton v sedle s Michaelem Dunlopem by měl být k vidění na třech závodech : na North West 200, Tourist Trophy Isle of Man a Ulster Grand Prix
http://www.youtube.com/watch?v=SiUwBX6L … re=related

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

7

Re: REAL ROAD RACING 2009

Ještě pár obrázků:

http://img73.imageshack.us/img73/8493/nortonlogohw7.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/2907/norton7zy4.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/2240/norton6he3.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/5874/norton1kk5.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/654/norton4sn4.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/6907/norton3mq5.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/47/norton5xn1.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/5187/norton2kj1.jpg

Naposledy upravil: Harlejíček (28.11.2008 18:18:02)

Ingredients of Motorcycle: Truth...Tradition...Rebellion...Blood...Sweat...Tears.

8

Re: REAL ROAD RACING 2009

PROVIZORNÍ KALENDÁŘ ZÁVODŮ SILNIČNÍCH MOTOCYKLŮ NA PŘÍRODNÍCH OKRUZÍCH PRO ROK 2009

19.04.                Scarborough Ian Watson Spring Cup (ENG)
24. a 25.04.        Cookstown (N.I.)
01. a 02.05.        Tandragee (N.I.)
12. ? 16.05.        North West 200 (N.I.)
16. a 17.05.        300 Zatáček Hořice (CZE)

23. a 24.05.        Hengelo (NED)
31.05. ? 01.06.    Oss (NED)
31.05. - 01.06.    Bremerhaven (GER)
06. a 07.06        Ostende (BEL)
30.05 ? 13.06.    TT Isle of Man (IoM)
13. ? 16.06.        Southern100 (IoM)

19. a 20.06.        Bush (IRL)
27. a 28.06.        Athea (IRL)
03. a 04.07.         Skerries (IRL)
11. a 12.07.        Walderstown (IRL)
11. a 12.07.         Scarborough Cock o North Road Race (ENG)
18. a 19.07.        Kells (IRL)
18. a 19.07.       Radvanice (CZE)
18. a 19.07.       Aberdare Park (WALES)
25. a 26.07.        Faugheen (IRL)
31.07 - 01.08.     Mid-Antrim (N.I.)
07. a 08.08.        Armoy (IRL)
08. a 09.08.        Boyne 100 (IRL)
12. a 13.08.        Dundrod 150 (N.I.)
15. 08.               Ulster GP (N.I.)
22.08 ? 04.09     Manx Grand Prix (IoM)
05. a 06.09.        Kyjov (CZE)
12. a 13.09.        Killalane (IRL)
22. a 23.08.        Zlatý kahanec Těrlicko (CZE)
19. a 20.09.     Scarborough Gold Cup International (ENG)
26. a 27.09.        Frohburg (GER)
14. a 15.11.        MacauGP (MAC)
26.12.              Cemetery circuit Wanganui (NZL)

Tučným písmem uvedené podniky mají zde uvedené termíny už definitivní

Naposledy upravil: wusa (18.12.2008 08:34:57)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

9

Re: REAL ROAD RACING 2009

TT Championship unveiled for 2009

The Isle of Man TT will feature a Championship format in 2009 it has been announced. The decision to create a points-based system that will establish a TT Champion was revealed at the International Motorcycle and Scooter Show in Birmingham.

Prizes will be awarded to the most successful solo rider, sidecar crew and to manufacturers in both the solos and sidecars.

Isle of Man Tourism and Leisure Minister Martyn Quayle said:
?The idea behind these awards is to build the excitement of the TT throughout the week, with an overall leaderboard calculated after every race. The award will also recognise the riders and manufacturers who have performed consistently throughout the week.?

Points will be awarded to the first 15 riders in the Superbike, Scottish Life International Superstock, Relentless Supersport and the Senior TT Races.
The rider with the highest points total across all five races on the Mountain Circuit will receive the coveted Joey Dunlop TT Champion Trophy and a cheque for ?10,000.

Based on 2008?s results, Australian Cameron Donald would have emerged as overall Champion with John McGuinness runner-up, by virtue of count-back with his Dainese Senior Race victory, from Ryan Farquhar, who finished in third place overall with the same number of points as McGuinness.

A similar trophy and prizes will also be contested by the sidecar crews.
Nick Crowe and Mark Cox would have been overall champions in 2008, with wins in both Sure Mobile Sidecar races, with John Holden and Andy Winkle runners-up and Tim Reeves and Patrick Farrance finishing third overall.

Two new Manufacturer Award?s will be awarded to the most successful manufacturer overall in the solo and sidecar races.

Relentless Suzuki by TAS Racing Team Manger Philip Neil said:
?These awards are a great initiative and I?m sure will be fiercely contested. Everyone at Relentless Suzuki by TAS Racing will be doing all we can to win the awards.?


VYHLÁŠEN TT ŠAMPIONÁT 2009

Se zajímavou novinkou přišli pořadatelé legendární TT pro příští rok.

Nedávno byl představena myšlenka TT šampionátu. Rozhodnutí vytvořit bodový systém, který by určil TT šampióna byl prozrazen na  International Motorcycle and Scooter Show v Birminghamu.

Ceny budou udělovány nejúspěšnějším jezdcům sólo třída, posádkám sidecarů a značkám v kategoriích sólo i side.

Ministr turistiky a volného času Isle of Man Martyn Quayle k tomu říká :
?Myšlenka hodnocení je zvýšení napětí během celého víkendu, když budou přepočítávány celková pořadí po každém závodě. Cena také představí jezdce a týmy, kteří se budou předvádět po celý týden.?

Body budou přidělovány prvním patnácti jezdcům ve třídách Superbike, Scottish Life International Superstock, Relentless Supersport a Senior TT.
Jezdec s nejvyšším počtem bodů ze všech pěti závodů na Mountain Circiut kýženou cenu Joey Dunlop TT Champion Trophy a šek na  ?10,000.

Vycházeje z výsledků z roku 2008 mohl by novým celkovým šampiónem být Australan Cameron Donald před Johnem McGuinnessem a Rynem Farquharem, který by na třetím místě měl stejný počet bodů jako McGuinness.

Podobná trofej a ceny budou také přidělovány v kategorii sidecar. Šampióny za rok 2008 by se stali Nick Crowe s Markem Coxem, před Johnem Holdenem s Andym Winklem, na třetím místě by byli Tim Reeves s Patrick Farrancem.

Dvě nové ceny budou přiděleny nejúspěšnějším týmům ve třídách sólo a side. Manažer Relentless Suzuki TAS by Racing Philip Neil k tomu říká :
?Udělování cen je skvělá iniciativa a jsem přesvědčený, že to bude naprosto spravedlivá soutěž. Tým  Relentless Suzuki by TAS Racing udělá všechno pro získání vítězství a ceny za ně."

Naposledy upravil: wusa (29.11.2008 09:22:25)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

10

Re: REAL ROAD RACING 2009

Ostrý zážitek z nejextrémnějšího z extrémních sportů. Jezdec a stroj řítící se rychlostí převyšující 170mph mezi ploty a kamennými zdmi, balancující v takové rychlosti v každé zatáčce. To je

                                                                                       REAL ROAD RACING

http://img140.imageshack.us/img140/5153/corransmythbn7.jpghttp://img140.imageshack.us/img140/9846/34596546ea3.jpg

Ale mezi těmito adrenalinovými zážitky se odehrávají také jiné příběhy : dlouhé hodiny strávené monotónní denní prací, aby bylo z čeho platit závody, dlouhé noci strávené v malých boudách vystaveni průvanu, když stavějí a opravují svoje stroje, žertování v paddocku, snaha obejít bolest ze zranění po pádech, mizérie z proher, euforie z vítězství.

Stephen Davison, excelentní fotograf, který fotografuje výhradně závody na přírodních tratích nejen doma v Severním Irsku a v Irské republice, ale také na Isle of Man, ve Scarborough v Anglii nebo i v exotickém Macau, napsal několik krásných knih, které doplnil fantastickými obrázky. Tituly jako King of the Road nebo Beautiful Danger, by neměly chybět v knihovně žádného milovníka Road Racingu. Nedávno vydal svou čtvrtou knihu Hard Road, která se zabývá touto tematikou.
Z knihy nazvané RAGGED EDGE, která byla jeho třetí v pořadí, vám přináším několik zajímavých ukázek.

?Ponořil jsem své prsty do měkce polstrovaných sedadel Porsche a s napětím jsem sledoval zvyšující se rychlost na tachometru. 140-150-155 až do případného maxima tohoto vozu ? 162mph.? John McGuinness, legenda Isle of Man, nyní řidič toho Porsche odstřelil definitivně tuto jízdu a s prudkým brzděním se na mě otočil a zeptal se : ?Cítil jsi tu rychlost??
?Zatraceně dobře?, mumlal jsem, když už auto jelo docela pomalu..

http://img140.imageshack.us/img140/2396/39687895il5.jpg  http://img140.imageshack.us/img140/6829/93890664my4.jpg

?Když jsem jel na Monstermob Ducati na TT v roce 2003, měli jsme na stroji dálkové měření a když jsem byl na úpatí Bray Hill, naměřilo mě to okamžitou rychlost 184mph (cca 295kmh),? nonšalantně reagoval na moje chvějící se ruce.
Osminásobný vítěz TT mě brilantně a bez obalu přivedl k diskuzi, kterou jsme večer před tím zahájili u pinty piva. Silniční jezdci jsou často dotazováni : ?Nejsi blázen?? To je neodmyslitelná otázka, která se nabízí vždy, když vidíte co tito jezdci předvádějí na svých motocyklech sice na uzavřených, ale jinak běžných, veřejných silnicích.
Mimochodem, Johnovi nedávno zvýšili osobní pojistku, což ho samozřejmě rozčílilo a on na to odpověděl ne slovy, ale způsobem, který umí nejlépe ? maximální rychlostí.
Právě jsme dali, obklopeni bezpečím auta, na rovné přehledné cestě tu ohromnou rychlost. V roce 2003 byl ale John na dvou kolech, bez ochranných prvků, kterými disponuje auto, na běžné silnici vedoucí mezi domy, mezi kamennými zdmi a telegrafními sloupy, obrubníky?. a ještě byl o celých 22mph rychlejší.

http://img140.imageshack.us/img140/3477/29833782uh8.jpghttp://img230.imageshack.us/img230/2280/93179240pd0.jpg

Kdybych to chtěl zkusit, nebo třeba ty, asi bychom se zabili. Okamžitě. Když to bude zkoušet blázen, zabije se taky. Jenom někteří se zkušenostmi a mistrovskou dovedností se zacházením s motocyklem, který zrovna mají pod sebou, můžou jet takovým způsobem přes vrchol Bray Hill a přežít. Jenom někdo s absolutní koncentrací s bleskovými reflexy za řidítky a s kolem těsně u obrubníku  může projet levou a hned pravou v rychlosti přes 180mph. Jenom lidé, kteří tohle provozují, muži jako John McGuinness, kteří dokáží vykonat takové skutky, skutečně vědí, kde je ?průlez? který jim dovolí, že se nerozbijí o první zeď.
Všichni jsou mistry, kteří v této velkolepé podívané přenesli své hřiště mezi zatáčky s nadějí, že vstoupí na vysněné pódium. Oslavy pak jsou dlouhé a hlučné, ale otevřenější a srdečnější ? takové nenajdete nikde jinde a u nikoho jiného ? jenom u jezdců Road Races.

Toto je jedna strana příběhu. S rychlostí také přichází obrovský risk, který ještě zvětšují věci okolo ? počasí může změnit stav silnice, může dojít k technické závadě na motocyklu, nebo prostě nastane jezdecká chyba. Když nastane některá z těchto skutečností, není tady mnoho míst pro nápravu.

Finanční náročnost, kterou je nutné věnovat pro případný úspěch v tomto stále ještě amatérském sportu, je značná. Málokdy a málokomu se vynaložené prostředky alespoň zčásti vrátí. To ale každý jezdec ví a je to jeho svobodná volba ? vydat se na dráhu motocyklového závodníka. To hlavní je otestovat sám sebe, svoje schopnosti a umění, porovnat se ostatními, vybojovat si svůj vlastní souboj, ukázat odvahu ? to je víc než všechna ocenění, to je ten motor, který žene tyto muže zpět na startovní čáru. To je ta druhá strana příběhu...
                                                                                                 
http://img61.imageshack.us/img61/666/91737077ss0.jpghttp://img230.imageshack.us/img230/2953/61043914xi0.jpg

Použité obrázky nejsou z knihy Ragged Edge.....

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

11

Re: REAL ROAD RACING 2009

Wuso moc pěkné počtení........fakt bomba

12

Re: REAL ROAD RACING 2009

Tak , tak , těšíme se na  další.....Ty zimní večery jsou dlouhé .....Wuso dík !

Naposledy upravil: Jirka 97 (01.12.2008 08:23:33)

13

Re: REAL ROAD RACING 2009

No to je jasná věc !!!

WUSA JE HVĚZDA, WUSA JE NAŠE HVĚZDA, WUSA JE NEJLEPŠÍ ....................... cool

Ingredients of Motorcycle: Truth...Tradition...Rebellion...Blood...Sweat...Tears.

14

Re: REAL ROAD RACING 2009

Harlejíček napsal:

No to je jasná věc !!!

WUSA JE HVĚZDA, WUSA JE NAŠE HVĚZDA, WUSA JE NEJLEPŠÍ ....................... cool

Nepařil jsi moc dlouho ??? big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Jinak jsem rád, že se vám to zatím líbí a doufám, že se připojí i ostatní. Třeba FF má určitě hafo zážitků a materiálů taky....

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

15

Re: REAL ROAD RACING 2009

a tady je ode mne takovej malej příspěvek.............

CESTA DO HOŘIC

Jel jsem na kole z práce a u naší benzinky jsem si všiml plakátu, že na hradě Kokštejn, bude sraz motorkářů.
Jedu tam?druhý den jsem vytáhl ze stodoly jawku, na který dědek jezdil do práce, když ještě dělal na dráze. Helmu jsem našel na půdě. Trochu jsem to všechno oprášil a chvíli běhal s motorkou po dvoře, než si dala říct.

Tak jsem vyrazil. Čím víc jsem se blížil místu srazu, tím mě předjíždělo víc a víc motorkářů.Každej kdo mě předjel se po mě otočil a ukazoval mi zdvižený palec. Tak, už jsem tady. Celý sraz se odehrával na louce pod hradem. Neměl jsem odvahu tam se svou jawkou přijet, asi by ji tam byla trošku hanba mezi těma Japoncema.Tak jsem ji strčil do křoví a hodil za ní i dědkovu helmu. No a zbytek cesty jsem šel pěšky.

Najednou slyším za sebou burácet motor?ty vogo?no to je Dukna?otočím se?jo..je to Dukna..a celá černá?a na ní pilot, taky celý v černým. Stojím na cestě a jen tiše čumím. Najednou ten black biker zastaví a zvedne plexi?a ptá se, kde je tady ten sraz?ukážu prstem a všimnu si že pod plexi se ukrývá ženský obličej?je to baba?

Odjela a já se pěšky došoural na místo.Louka plná lidí, plná krásnejch motorek. Voní prase na rožni a je slyšet pěknou rockovou palbu. Dám si pivko a bloumám mezi motorkama. Dám, si další a pak další. Pak si sednu na lavici a jen pozoruju ten mumraj.

Čau bajkere?je to ona..sedla si naproti mně. Čau bajkerko..odpovím jako slušně vychovanej kluk. Bavíme se o všem možným. Odkud jsme , co děláme a tak. Ani jsem si nevšiml, že se už setmělo. Pijeme a kecáme, kecáme a pijeme. Nešel by sis zatancovat??jojo..koktám?zrovna hráli ploužáky?byla na mě přilepená?to je asi tím pivem ?cítím její parfém..je sice malá?ale pěkná.
Lepí se na mě čím dál víc a já cítím, že mi jsou džíny nějako těsnější.Podle jejího šibalského úsměvu, to cítí i ona.Najednou mě chytne za ruku a táhne mě pryč ?sakra, zrovna když hráli Ozzyho?jdeme dál a dál na louku?už necítím prase z rožně..a i hudba už není tak hlasitá?Stojíme na louce.

Koukáme na sebe a ona zahodí koženou bundu a hned letí do trávy i její tričko. Stojím tady jako tele, který je poprvé na pastvě. Tak co bajkere..ptá se mě. No nic, povídám, asi bude do rána kosa, trapně dodám. Sudnavá si boty a pak slyším patenty od jejich kožených kalhot?a vidím jak si je rve dolů?ani nevím jak se ocitám na zádech jako brouk..její tanga a moje trenky tiše padnou do trávy?už vím, co to je, když motorkář jede spanilou jízdu..

Probouzí mě chlad a sluníčko?otevřu oči a chvíli nevím co se děje. Vidím oblohu, posadím se?vidím kolem rozházený svoje věci. Rychle se oblíknu..mám žízeň..a bolí mě celý tělo. Jdu zpátky a hledám stánek, abych si dal kafe. Až teď mě došlo, že to nebyl sen. Srkám vyprošťovací kávu a pozoruju, jak se ostatní balí a loučí. Vydám se na cestu hledat svou jawku.

Přidám do kroku z obav, jestli ji náhodou někdo neukradl. Pak ale zvolním?kdo by ji kradl ty vole. Zhruba na stejným místě jako včera, slyším za sebou opět ten zvuk Dukny. Bojím se otočit. Zastavuje vedle mě a mě se zastavuje srdce. Chytla mě za přezku na opasku a přitahla k sobě. Díky bajkere, bylo to super..slyším její hlas z černý helmy.A ten jeií provokativní kukuč.Příští sraz je za měsíc v campu poblíž Hořic, jedou se tam závody, přijedeš?...ptá se mně?jojo..koktám?pohladí mě a odjíždí?

Vyjede z louky na silnici a ještě jednou se otočí a zamává. Pak ji už nevidím a za chvíli ani neslyším. Black Woman a Black Dukna jsou pryč. Vytáhnu jawku z roští nasadím blembák a jedu domů. Motorku šoupnu zpátky do stodoly a helmu položím na sedlo, jak jsem to viděl na srazu.

Vezmu si mapu a koukám, kde jsou ty Hořice. Za měsíc vyrážím do Hořic. S dámou od Dukny jsme se ale nepotkali. Ale neva, závody byly fantastický a nikdy na ně  nezapomenu. Od tý doby jsem do Hořic jezdil pravidelně. Ne abych hledal černou bajkerku a chtěl nasávat její vůni, ale abych nasával vůni motorek, abych se opájel, ne u stánku pivem, ale tou atmosférou?

GO HOŘICE GO!!!

16

Re: REAL ROAD RACING 2009

HOŘICKÁ TRAŤ

Pojďme se nyní projet, nebo projít po závodní trati. Když  Tě depaři pustí na trať , tak sjedeš pár metrů z depa a jsi tady?jsi na té respektované, obávané, ale i milované trati. Tak pěkně se usaď, zaklapni plexi a první kolo si spolu vychutnáme i jinak.

Mineš startovací věž, kterou jsme kdysi brigádně postavili a před sebou vidíš první pravou zatáčku. Ta nemá žádné jméno, ale už si tam ustlalo několik borců. Vlastně ještě před touto první zatáčkou upadl kdysi tovární jezdec Jawy, Zdenek Bíma z Hořic. Ale my jsme v té první pravé pod startem a já pamatuji Henryho Salu z Holandska, kterému tady bylo krušno. Tenkrát pršelo a Henry si nešetrně cvaknul o přední brzdu ?no a bylo to. To tam ještě nebyly sítě! Ale nizozemský pilot se zvedl a odkráčel zpět do depa po svých. Dalším byl i populární Knoflík, jak se přezdívalo René Knöflerovi z Německa. Bylo to v roce 2004, tedy v roce, co nám před závody padal sníh, vlastně taková zmrzlá krupice. Knoflík ve dvackách Podlipákovi ujel. No ale znáte Oldu, začal Knoflíka dotahovat a to tak silně a rychle, že to pak sympatický Němec neuseděl a chytil se do záchranné sítě. V roce 2006 ho napodobil jeho krajan Johannes Kehrer, který tam ztrestal svou MZ ve třídě Supermono.


No, takže tu první pravou už známe, ale musíme sklápět hned vlevo, je to vlastně takové ?esíčko?.Zde se slangově říká Na Cikánce. Vlastně ani nevím proč. Možná se tam chodila dívat na závody nějaká cikánka, těžko říci?.Ba ne, to byl jen vtip?Ale proč Cikánka, to se v této knize ještě dočteš. V té levé spadnul Karl Heinz Kittler z Německa a pak také jeho krajan Hans-Peter Reichel.Ten ke vší smůle po highsideru přepadl přes řidítka a spadl na záda tak tvrdě, že to znamenalo zranění míchy a trvalé upoutání na invalidní vozík. Svoje si tam také ?užil? Bíťák, tedy Pavel Bittner, když tam ve warm-upu havaroval. Byl jsem u toho, když si Petra Lukáš Pešek pak v depu dobíral, že spadnout ve warm-upu je ?umění? a to , že se mu ještě nestalo. Na Cikánce, také upadl Mašek alias Mazzda. Ano čtete správně, upadl na Cikánce a ne na cikánku. Mazzda, jak přezdívají tomuto klukovi tam ukázal salto mortale , i tady síť splnila svůj účel.

Tak, esíčko Na Cikánce, máme za sebou a po krátké rovince přijíždíme k jedné z TOP zatáček hořické tratě. Ano, jsme v zatáčce U Nálevků. Jenom  na vysvětlenou. Tento název je podle jména majitele domu, který v zatáčce stojí, ne tedy podle pivního stánku, který je na druhé straně silnice.Tak a tady bývá rušno dosti často.Spadl zde mimo jiné i Jeho Veličenstvo Venoušek Párus už v době svého pokročilého věku. Spadl tady i zelený expres a populární postava Ruedi Gächter ze Švýcarska. Předváděl se tady ale i Eda Klimek, nebo Atilla Cszöcz z Maďarska. Ale i Šmudla Martin Loicht se tady marně snažil na vodě zkrotit svůj stroj. Cagiva Kedziora tam lítala vzduchem, zatím co  Martin Kamenický se  na své Cagivě bořil do balíků slámy.V roce 2007, tam při závodech Klasik spadli hned dva najednou a to hvězdy této kategorie, tedy Neuimar a Fürböck. Je to zatáčka, kam s oblibou chodí Luboš Novosad, tedy výborný člověk a také výborný fotograf.Jeho ?fotopády? jsou už ve světě motorismu notně ?profláknuté?.

Opouštíme zatáčku U Nálevků a máme před sebou kopec dolů do města, pěkně na srdíčko. My říkáme, že jedeme z Borku. Dole pod Borkem přesně u hospody, je nutné už intenzivně brzdit, abys zvládl pravej vingl Pod Borkem. Kdysi dávno v této zatáčce bývala statná stoletá lípa. Říkalo se tam ? U lípy??proto se také blízké sídliště jmenuje Pod Lipou. I tato zatáčka nadělala mnohým jezdcům problémy a to i takovým formátům, jakým je v Hořicích Roman Boček.Ten zde upadl a jeho motorka skončila na střeše blízkých garáží. A jedeš po rovině, míjíš hospodu přezdívanou ?Hračkárna?, projíždíš vrchní částí náměstí, mineš budovu bývalých jeslí, jinak nejužší místo na trati a už musíš mačkat brzdy.

Jsme v zatáčce U Koruny.Je zde restaurant Koruna, tak zatáčka nemůže mít ani jiné jméno.Je to opět pravej vingl, i zde je to divácky oblíbené místo. A také fotografové zde rádi loví, jelikož zde jezdci jedou pomalu.Jeden příklad pádu za všechny je případ německého jezdce Thomase Lucase, jinak několika násobného vítěze 300 ZGH. Když zde začínal, tak se trať pilně učil a jednou jaksi zapomněl u Koruny zabrzdit?takže nejel doprava, ale rovně?sice stál na brzdách, ale rychlost byla příliš vysoká, navíc najel na kanál a po skoku upadl a skončil i s motocyklem pod zaparkovaným automobilem, který stál v úctyhodné vzdálenosti od jmenované zatáčky. Projeli jsme tedy Korunu a hned následuje prudká vlevo.

Poblíž je Hasičský záchranný sbor, tedy zatáčka U Hasičárny.Odsud jsou super fotografie, které jsou foceny od zadu. Vidíte zde jezdce v náklonu a kousek od obrubníku na levé straně. Zde spadl v Supermonech Vacek, který se smekl po oleji, který mu vytékal z jeho motocyklu na zadní kolo. Už jsi jistě zaregistroval, že stoupáme do kopce, čeká nás rovina a opět pravá nepříliš oblíbená zatáčka. Ta má názvy hned tři..U Hroníků, nebo U Schodů, ale také Svodidlovka?platí jedno druhé i třetí.. V této zatáčce si poslední roky staví tribunu parta mladých fans, kteří tam bouřlivě povzbuzují?nechybí státní vlajky, trumpety a samozřejmě notně hlasitý projev. Máš za sebou další zatáčku a využij krátkou rovinu na oddech. Trať stoupá stále do kopce, ven z města.

A je tu další oblíbené místečko, i moje . Ano, zatáčka Na Jabloňáku. Proč Jabloňák?. No protože je to u ulice , která nese název po panu Jablonském. Tato zatáčka je kouzelná ze všech pohledů, proto i zde se s oblibou fotí a natáčí. A je jedno, jestli stojíš vně nebo uvnitř zatáčky. Obzvlášť apartní jsou výjezdy s levým kolenem těsně nad obrubníkem. Při nájezdu do této zatáčky, kvůli technickým problémům spadl Radek Urbanec. Na výjezdu si Fantomas Jirka Fejta škrtnul o pneumatiku vytyčující trať a lehce ji posunul do silnice. Fejtič sice z motorky nespadl, ale předvedl tam úžasná gymnastická prostná. Za ním jel Michal Sali Salač.Ten si ťuknul o onu pneu, co tam rozhodil Fejtič. I Sali se snažil vybalancovat, ale to už byl v trávě a tam sebou žuchnul.

Takže máš za sebou i Jabloňák, teď se protáhneš kolem břehu mineš plot u internátu, mineš Villu Annu a máš tu Vodojem. Onen zmiňovaný plot u internátu vyzkusil Falout, když tam zlomil svou krásnou Hondu, bohužel si přitom zlomil i svou nohu. V nájezdu k ukrutné zatáčce U Vodojemu spadl Marek Zima z Hořic, který přeletěl všechno co měl před sebou a spadl do blízké zahrady. V nájezdu také havaroval Antonín Pražák, vinou bylo srdeční selhání. Bohužel Antonín jej neustál?.

Zatáčka U Vodojemu?další atraktivní místo, počítáš je, kolik jich už je?? Jsme zhruba v polovině tratě, kdysi zde bývalo druhé hlasatelské stanoviště.Zde se padá poměrně často, zatáčka se musí správně najet a pak bývají problémy i na výjezdu. Nutí tě to, abys potáhl za plyn dříve, rychleji a razantněji než soupeř?a ouha..musíš nalehnout na přední kolo a tu svou potvůrku krotit. Jak ji povolíš uzdu, mohl by ses tady pěkně vyválet. Rosťa Nečesánek tady zahodil svou Kawu. Viděl jsem tady spadnout i dva veteránisty, jména si už nepamatuji. Po zadním  opustíš zatáčku, tedy ne po zádech jako Victor Gilmore z Irska a stále stoupáš výš a výš. Teď se musíš protáhnout úsekem, který není mezi jezdci oblíbený.Je to taková dlouhá levá, není tady moc vidět. Tady předvedl neskutečný artistický kousek Sali.Spadl dolů v pravo z náspu a i s mašinou se koulel dolů po stráni, skoro až do zatáčky Na Jabloňáku.V tomto místě při závodech České Tourist Trophy, došlo k ne příliš pěkné kolizi hned tři sidecarů.Ale to už máš před sebou levou zatáčku U Halířů. Dům přímo v zatáčce patřil výbornému hořickému jezdci, Pepíku Barešovi, který tragicky zahynul na závodech v Chomutově, takže by se zatáčka také mohla klidně jmenovat, Barešova zatáčka.

Na výjezdu z této zatáčky se na  tebe směje autobusová zastávka. Je nová, protože na tu starou se už nemohl Honza Janeček koukat, tak ji tam se svou Suzou zbořil a bylo to.No a teď můžeš konečně trochu zalehnout za plexi a jet taky chvíli rovně. Pořád jedeš do kopce, ale už vidíš jeho vrchol, Jo, jsme na Křížku. Tento horizont, je nejenom vidět,ale i cítit. Je nutné včas ubrat, abys tady neodlepil mašinu od silnice. Peťa Javůrek by mohl vyprávět, jak to bolí, když si sedneš rozkročmo na nádrž. Křížek je místo, kde vjedeš do lesního tunelu. Je to tedy změna i na oči. Hned za Křížkem ale musíš brzdit a motorku mačkat k pravému břehu, nebo ti ta  pravá zatáčka  nebude stačit.Jako nestačila Andy Preiningovi, který tady ulehnul. Jel po zadku mimo trať do mlází a tam si poranil svoje mužství, které mu muselo pár odborných stehů spravit.A najíždíme k zatáčce, která vlastně ani jméno nemá,respektive neměla..

Když se chceme zmínit o této zatáčce, tak řekneme?to je ta velká levá za Křížkem, ale po diskuzi s fanoušky a diváky, bylo v roce 2008 rozhodnuto, že tato zatáčka se bude jmenovat Na Lošánce. Navrhl jsem její jméno  podle zdejšího názvu lesa, který vede podél této zatáčky?i zde se dobře dívá na závody, protože se na jezdce díváme shora. Tady se Mára Červený chtěl předvést divákům, bylo už po odmávnutí.Ale jeho trik jaksi nevyšel a Mára se tam vyvalil a poslal svou Hondu do lesa.Pepa Kubíček ho asi nepochválil,  ale stalo se.No dobře, my pokračujeme v krasojízdě.

Mírná pravá, mírně z kopečka, ale prudce na brzdy, nakopat tam za jedna?a prudce vpravo?tak už doufám víš, proč tohle je Lukaveckej vracák. Vlastně, proč vracák jsi už poznal, ale proč Lukaveckej? No protože, kdybys náhodou byl dlouhej na brzdy a pustil to rovně, pak bys dojel do Lukavce. I tady se ohrála divadelní představení. Někomu tady lehce ukápl olejíček a za ním padal jeden za druhým. Nezapomenutelným zůstane souboj mezi Dekánkem a Hlavatkou, který se rozhodl právě zde.Dekoš Petce tak vybláznil, že to Petec tady neubrzdil prakticky už bez brzdových destiček jel rovně. Taky se zde vyřešil tvrdý souboj mezi Auingeren a Meidingerem. Oba hoši z Rakous, se do sebe ta zakousli, že musel Gusti Auinger spadnout do lesa . Meidinger, ale zpomalil a počkal, až jeho krajana pořadatelé vytáhnout zpátky na trať a bitva mohla pokračovat.Ale Auinger to svému kámošovi gentlemansky vrátil a nechal ho vyhrát.Upadl tady i Voit, zlomil si tu malíček a bylo po nadějích na věnec. Za tímto vracákem máme první dachovské esíčko, které nese jméno legendárního Bohouše Staši.

Bývalo tady vždy narváno. Když do Hořic jezdili diváci z bývalé DDR, tady to byl jejich pelech.Těch německých diváků, sem jezdilo každý rok tak 8.000. Měli i své policajty, kteří si je hlídali.Když už jsem zmínil tuto část publika, musím na ně prozradit i toto. Oni sice přijeli na závody, lesy byly plné MZ a Trabantů nebo Wartburgů, ale přijeli si také vypít naše pivo. V pátek večer už jsi v Hořicích nekoupil jeden lahváč. V lese kolem tratě vznikala divoká tábořiště a tam se pilo, pilo, spalo a pak zase pilo. V sobotu ráno jich byly plné příkopy. Naše pivo je vždycky dokonale srazilo na kolena a potom jim praštilo i celým jejich tělem o zem. A oni, tam kde se jim nohy podlomily, tam zůstali ležet. Pak v kocovině probloumali zbytek dne a ze závodů někteří moc neměli.

No , ale my pokračujeme. Na výjezdu z první esíčka spadnula i legenda, tedy Bohouš Staša. Tak jako obvykle, jel první na své číze, a tam na výjezdu spadl.Důvod? Údajně mu stříkající benzin rozleptal rukavici na pravé ruce, tedy tam kde se tahá za plyn. A když chtěl Bohouš ubrat?ouha..nic?přilepená rukavice nevrátila plyn a Bohouš se poroučel.Po vyjetí ze Stašova  eska, je takový rychlý, krátký sešup dolů, ke druhému esíčku. Tohle místo, je přímo úžasný.Kdo neviděl , neuvěří, Výjezd z prvního ?eska?, mírný hup na silnici?plnej kvalt..přední kolo ve vzduchu, rychle ho vrať na zem?prudce na brzdy a pak to musíš pustit do druhého dachovského eska. Hop vpravo..a hned hop vlevo..pozor na výjezdu, abys tam nechytil krajnici jako Miloš Urbanec. Pak z toho byla zbouraná brána na druhé straně silnice. Obdobný výlet tam podnikli i dva borci na side.Ale vraťme se ještě před to druhé ?esko?. Zde se odehrála nejdramatičtější chvíle historie 300 ZGH. Stalo se to v roce 1995 ve třídě Superbike. Na startu vedle sebe dva rafani. Franz Heller a Radek Urbanec. Těsně před startem jsem chytil Radka za ruku a popřál mu hodně štěstí. Celé jezdecké pole se vzepjalo a odlétlo smerem k městu. Viděl jsem že Radek a Franz byli na špici, Vešel jsem do startovací věže a slyšel emotivní křik do vysílačky lékaře. Lékař vyzval onoho traťáka, aby hovořil ještě jednou a pomaleji, všechno jsem si vyslechl a podlomila se mi kolena. Seděl jsem tam na zemi a bylo mi hodně zle.

Co se tam odehrálo? Franz na čele, pár metrů za ním Radek, potom pauza a pak celé jezdecké pole.Těsně před druhým ?eskem? se Radek rychle blíží na záda Hellera, ale?.zahulí se mu z gum a je vidět jak  Radek pokládá motocykl, aby do Hellera zezadu nenarazil?problém byl v zaseknutém plynu??? Ale pád pokačuje. Zatímco nic netušící Heller naklání motorku vpravo, dojíždí ho po zemi letící Urbanec a podraží tělem zadní kolo Suzuki Hellera. Ten v momentě nekontrolovatelně letí vzduchem a rozráží balíkovou barieru. Nekontrolovaně také letí i  Suzuki Urbance, vymete příkop  a letí dál a doslova se rozstřelí o statné smrky. Radek vstává a odchází, u Franze je už lékařská pomoc. Na trati je sanitka, mezi lidmi panika, křik?červená vlajka závod je zastaven.Až pak je patrné, že letící motocykl zasáhl jednoho diváka.300 ZGH poprvé navštívila smrt. A neměla by nárok, jenom kdyby?onen mladý divák nestál v zakázaném prostoru, byl tam odtud vykázán pořadateli..nechtělo se mu odejít, tak byl odnesen policejní hlídkou?těsně před příjezdem jezdeckého pole tam ale znovu utekl a v momentě pádu obou jezdů se zvedl aby lépe viděl?.bohužel?to se mu stalo osudným?..
Toto esko se tedy jmenuje Urbancovo esko, ale zažitý je též název Šafránkovo esíčko.

Po výjezdu z Urbancova eska, je po krátké rovince zatáčka vpravo, jmenuje se U Dachovské hospody. Efektní místo, protože se tady pořádně nechá potáhnout za plyn a zvednout na zadní. Kdo chce, může si to ve stoje vyjet až nahoru.Vyhoupneme se z lesa a máme před sebou cílovou zatáčku, tzv.Kudrnáčku.
Mirek Kudrnáč, náš letitý startmarschall, ten si tady v roce 1961 ustlal a od té doby Kudrnáčova zatáčka.I tato zatáčka pamatuje dost pádů.Třeba ten, kdy spadli najednou Franta Šťastný, Špak, Kroon z Dánska a Schmied ze Švýcarska. Švýcar vedl celý závod a v posledním kole dojel tuto tříčlennou skupinu a začal je předjíždět. Došlo ke kontaktu a už to lítalo, všichni šli na zem.I hořický Jarda Kopp tam předvedl pěkné kousky. Jeho motorka se mu před Kudrnáčkou kousla a Jarda s nohama na zemi vyjel na stráň a zase dolů, přesně tak jako jízda smrti na pouti. Já jsem asistoval u havárie Franze Lederera. Ten se mazal o první flek s Heinenem z Belgie. Oba za sebou vylítli z lesa a už jsme čekali, jak to položí do Kudrnáčky?ale?na Ledererově Yamaze došlo k technické závadě na předních šavlích?pád byl šílený?motorka naráží na hrazení a Lederer letí dobrých 50 metrů po vozovce. Heinen toto všechno sleduje jako šílené divadlo. Okamžitě zastavuje v boxech..odhazuje motocykl a už nepokračuje. Lederer se dosmýkal až k místu, kde jsem stál já. Nezapomenu ten jeho pohled..klečel?rozbité plexi na přilbě?a rudě krvavé oči?pak nátáhl ruku směrem ke mně?skočil jsem na trať a odtáhl ho na deku?tam ležel, než si pro něj přišli jeho mechanici?takže to byla Kudrnáčka?.no a tím naše projížďka po legendární trati 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích končí?.

17

Re: REAL ROAD RACING 2009

NORTH WEST 200 - 2009

"I?ll be back for the North West 200. Take that as definite." That?s the promise of 12 times winner Michael Rutter, despite his possible departure from the North West 200 Ducati team, set up to promote the race worldwide, with Rutter the headline act.

And its left his plans a bit up in the air at the moment ? in more ways than one. Rutter took a break after racing in Macau to holiday in Thailand. Unfortunatly for Rutter, political unrest broke out and closed the airport while he was there.

"Regarding next season I have received a great offer from Alister Kennedy, the Coleraine businessman behind my venture on the NW 200 Ducati this year,? he told me.

?Unfortunately there is no provison for the British Championship which I want to contest. My plan is to ride at the North West, even if it means competing for a different team. I have won 12 times there and I regard it as my race!"

Rutter had a good year in 2008 including a sixth place in the British Championship and a win at Mallory Park. In addition he has finished in every place in the British title except first and he would not like to hang up his boots and leathers with that blot on his CV.

"I have ridden in 301 British Championship races and I obviously do not want to leave the title as unfinished business. At the same time I am keen to ride at the North West and possibly the TT but really its the North West which gets me excited. My win there this year was my 12th and that was a record for anyone outside Ireland. Here's hoping I can complete a satisfactory arrangement which will allow me to ride the North West and the British Championship as was the case this year."

Meanwhile Mervyn Whyte has stressed that he has not cut his links with the North West following his decision to give up the Clerk of the Course position in 2010.
 

He will be in the hot seat next year for the 80th annivesary of the race and told me: "The position only takes up part of my time close to the race itself. I have overall authority and control everything. We are appointing someone new to look after marketing and other aspects of the race.

?As far as the riders are concerned, we have signed up treble winner Steve Plater and probably the rider who apart from Rutter is the best name at the meeting and that is John McGuinness."

Two other big names will be Cameron Donald and Bruce Anstey.

Both have made their mark at the meeting, particularly Anstey who has won a race virtually every year. This pair of riders will head the TAS Suzuki team and team owner Hector Neill told me: " We are hoping that Cameron can get his first North West win. Bruce has already shown he is master on this circuit. As far as the British Championship is concerned, Ian Lowry will ride in the Superbike Class as well as the Japanese competitor Atsushi Watanabe, while we have BJ Toal in the 600cc Supersport. Sadly Michael Laverty will be no longer with us. I understand he is looking for a place in a team to race in America."

Meanwhile sports photographer and film maker Alwyn James has announced that he is to bring out a new film on the life and times of Stanley Woods, the Dubliner who won the Isle of Man TT on 10 occasions. James is hoping that the film will be transmitted on televison in the New Year.


http://img143.imageshack.us/img143/2888/56585731oq0.jpghttp://img143.imageshack.us/img143/3839/29681053sv1.jpg http://img220.imageshack.us/img220/6016/64018895sw8.jpghttp://img143.imageshack.us/img143/6516/62412742oq4.jpg


Proslýchá se, že dvanáctinásobný vítěz North West 200 Michael Rutter, je pro příští ročník tohoto prestižního závodu zatím bez angažmá. Jeho dosavadní tým North West 200 Ducati s ním už smlouvu obnovovat nebude. Rutter si stanovil podmínku, že chce startovat na NW a v britském mistrovství, tak jak tomu bylo v letošním roce, kdy v BSB skončil celkem na šestém místě, když se mu podařilo zvítězit v Mollory Parku. Zajímavostí je, že dokončil všechny závody, kromě prvního.

Pro příští rok plánuje právě NW200 i BSB (kde startoval v 301 závodě) i kdyby to mělo být v jiném týmu. Jeho ambicí pro rok 2009 je zvítězit na NW200 po třinácté a vyhrát titul britského šampióna.
Vedle Ruttera budou mezi největší favority na zisk vítězství ze závodu na trati v Coleraine patřit Steve Plater a John McGuinness. V neposlední řadě by se určitě nemělo zapomínat na Camerona Donalda a Bruce Ansteyho (oba TAS Suzuki). Zajímavou akvizicí bude jistě Japonec Atscushi Watanabe ve třídě supersport.

O tom, kdo nahradí Michaela Ruttera v týmu North West 200 Ducati, se zatím vedou velké spekulace, ale z dobře informovaných zdrojů se proslýchá, že by jím měl být Ryan Farquhar, letošní dvojnásobný irský roadracingový šampión ve třídách supersport a superbike.

Ještě jsem doplnil fotky, které mi tam před tím nešly vložit    neutral
(Steve Plater, Michael Dunlop, Michael Rutter a Gary Johnson)

Naposledy upravil: wusa (01.12.2008 19:33:29)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

18

Re: REAL ROAD RACING 2009

Wusa a Larry:  nazdáár klucíííí, nepařil jsem vůbec lol lol lol  a jak  tak čtu a koukám tak Larryho dnes zulíbala nějaká můza či co ... lol  OK, dost dobrý počteníčko.

Ingredients of Motorcycle: Truth...Tradition...Rebellion...Blood...Sweat...Tears.

19

Re: REAL ROAD RACING 2009

no to je paráda,jen jsem to přehltla očima a jdu to číst znovu a znovu.Seš fakt dobrej.díky

20

Re: REAL ROAD RACING 2009

Wusa:velký dík,že tady dáváš to zajímavé psaní !

21

Re: REAL ROAD RACING 2009

Zajímají vás názory špičkových irských jezdců na budoucnost Road Racingu? Na otázky odpovídají Adrian Archibald, Adrian McFarland a Ryan Farquhar


Adrian ARCHIBALD
V minulosti jsi byl na irských silnicích téměř neporazitelný. Po všech těch trablech tohoto sportu, co si osobně myslíš o Road Racingu?
V tuhle chvíli tady nevidím moc možností pro nějaké výrazné zlepšování bezpečnosti, všechno jde rychle kupředu. Hodně lidí si myslí, že už by toho mohlo být dost, ale nevidím reálné zastavit Road Racing. Skoro každý přináší do diskuze nějaké své poznatky. Pro mě to znamená jezdit s maximálním odhodláním, aby se nic nestalo. Nikdo ale neví, co se může přihodit.

Jak to vidíš s vyhlídkami v delším časovém horizontu se skutečným irským Road Racingem?
MCUI (motocyklová federace) začala někdy okolo roku 2000 spolupracovat se samosprávami a vypadá to, že tudy vede ta správná cesta. Jak jsem říkal, když tu nebude moc nešťastných událostí, neobávám se o budoucnost irského sportu číslo jedna, kterým Road Racing bezesporu je. To přivede na přírodní okruhy nové jezdce, sponzory a pořadatele. O zájem diváků se rozhodně nebojím.

http://img359.imageshack.us/img359/9804/archienx7.jpg


Adrian McFARLAND
Ví se o tobě, že jsi fanoušek Road Racingu, ale nezměnil jsi po některých nepříjemných událostech v předchozích sezónách názor? Jaká je podle tebe budoucnost tohoto sportu?
Nemyslím si, že to by vyhlídky byly nejhorší. Vzpomeňme třeba na rok 2001, ten byl fakt hrozný a pokud by se nějaký podobný měl opakovat, mohlo by to závodům na přírodních tratích přinést potíže. Kdyby se tak stalo, nevěděl bych, co mám dělat. Pravdou ale je, že v posledních letech to bylo mnohem lepší a diskuze na toto téma hodně ustaly.

Hodně lidí zkouší přijít se zlepšeními pro tento sport, ale jak to vidíš ty?
Se silnicemi je to těžké. Tady není moc co dělat. Podívej, tady se začalo s přestavováním zídek a osvětlení a to je tak všechno, co s tím jde udělat.
Někde se přidávají šikany, ale jsem přesvědčený, že s nimi je to mnohdy nebezpečnější než před tím. Jedna taková je i v Tandragee. Opravdu ji tam nepotřebujeme, vím taky, že se ji hodně jezdců chtělo zbavit.

A co TT? Jsou tady nějaká vylepšení, které bys tu rád viděl?
Errr, já TT opravdu miluji. Je to nejlepší místo na ježdění. Miluji to, protože je to dlouhý okruh, na kterém se opravdu svezeš.
Zlepšení? Fakt nevím. Znám jednoho anglického jezdce, který si párkrát stěžoval, ale to bylo asi kvůli jiným věcem (smích). V Irsku je na některých závodech ne zrovna nejlepší organizace, proto, když dojedeme na Isle of Man, vidíme věci jinak než ostatní.

http://img291.imageshack.us/img291/3038/mcfarlandvr7.jpg


Ryan FARQUHAR
Jak to vidíš do budoucna, budeš pokračovat se závoděním na přírodních okruzích nebo se chystáš přestěhovat na dromy v Británii nebo někde jinde?
V roce 96 jsem zkoušel jezdit Super Cup, ale motorka nebyla konkurenceschopná a nenašel se nikdo, kdo by za mě chtěl utrácet tak velké peníze. Jestliže by se něco stalo s Road Racingem tady doma v Irsku, budu se muset asi poohlédnout po startech na okruzích v Anglii, ale bylo by to pro mě obtížné kvůli rodině, práci, cestování a v neposlední řadě i kvůli všem příznivcům irské silnice.

Jak oba víme, Road Racing jako sport je často diskutovaný. Jaký je tvůj názor na budoucnost tohoto sportu?
Záleží na zájmu jezdců závodit na takových okruzích a zájmu pořadatelů pořádat takové závody. Myslím si, že tady vždycky Road Racing zůstane. Vím, že DOE se snaží tyto závody zastavit, ale nemyslím si, že se jim to podaří, protože Road Racing je naším největším a nejúspěšnějším národním sportem. V celém Irsku je to sport číslo jedna, což je vidět i na počtech jezdců, diváků, ale i samotném množství pořádaných závodů. Nikde jinde na světě něco podobného nenajdete v takovém měřítku.
Nikdo neví, jestli další rok bude stejný jako ten předchozí, nikdo neví co se může stát. Když tady bude pár sezón bez vážné nehody, neuslyšíme jediné záporné slovo.

Jezdci, kteří v minulosti přišli o život, byli téměř všichni z popředí startovního pole a to je možná ten důvod nebývalého zájmu novin a veřejnosti.
To je pravda. Je to stejné napříč celým motoristickým sportem. V případě, že by se třeba zabil Michael Schumacher nebo jiný špičkový jezdec z F1, byly by toho plné všechny noviny, všechny zprávy v TV. Možná by se taky začaly vést diskuze na téma, jestli s F1 pokračovat nebo ne. Ale když se někdo zabije při automobilových závodech někde v Jurby, neuslyšíme jediného slova.
Nikdo z nás nechce vidět nějaké neštěstí na Road Racingu, to je pravda. Každý jezdec ví, co riskuje a do čeho jde. Je to jeho vlastní rozhodnutí a svobodná vůle, podporovaná tím, že si všichni myslíme, že se nám nic nemůže stát a to je důvod, proč nikdy nepřestaneme.

http://img79.imageshack.us/img79/1571/skerries2008064ro2.jpg

A co si myslíte vy o budoucnosti českého Road Racingu? Máme tady skvěle fungující Hořice, po dlouhé odmlce se objevilo Těrlicko, Radvanice snad vyřeší své porodní bolesti, pak je tu ještě Kyjov a Staré Město. Možná se blýská na lepší časy a třeba se vynoří další odvážlivci, kteří se do uspořádání závodů pustí také. Jezdci, aspoň si to myslím, by zájem asi měli (přes riziko, které tu je, je to jednoznačně nejlevnější způsob, jak si zazávodit), o diváky nebyla letos nouze nikde a to i přes počasí, které panovalo v Hořicích i v Radvanicích.

http://img56.imageshack.us/img56/6715/dsc3039go5.jpg

Naposledy upravil: wusa (02.12.2008 13:24:12)

Jezdím tak rychle, jak rychle lítá můj anděl strážný cool
SUZUKI GSX-R 750 K7

22

Re: REAL ROAD RACING 2009

Já si myslím že to bude rok od roku lepší a lepší.....je velký zájem jezdců i diváků v Česku o Road Racing a myslim že to je dobře,protože je to ten nejkrásnější sport co existuje..!Myslím že se asi najdou jěště nějací odvážlivci co uspořádají závody na novém přírodním okruhu v čechách....!!Možná škoda že se nenajde pořadatel pro závody v dymokurech(pěkný asfalt,docela i bezpečna trať ale hodně rychlá)....je dobře že se o český road racing zajímají i Ostrovní jezdci z Irska a myslím díky hlavně Wusovi...si fakt nadčenec a to se cení.......Děkuji Road Racing 4Ever a hlavně Hořice čáu

23

Re: REAL ROAD RACING 2009

wusa: Taky jsem si Adriana McFarlanda takhle vyfotil :-) Tyhle zprávy od Tebe jsou SUPER! Těším se na další psaní ;-) Díky.
Já si myslím, že road racing má budoucnost, to je vidět. Hořice mají diváků snad každým rokem víc a jezdecké pole se má šanci rozšířit o absolutní hvězdy. Jsou tu nový pořadatelé a žádný závod se neskončil (přestože o Brannou jsem obavy měl loni). Jde o to, že tohle vše může skončit, pokud se stane nějaké neštěstí nebo díky pirátům v běžném provozu, kdy lidi sepíšou petice. Pro nás je plus, že na Frohburg letos přijela velká esa (teda už dřív tu byl i Robert Dunlop se syny) a pokud se dozví, že jen o 300 km vedle je další a mnohem hezčí okruh, pak by se mohlo podařit sem dostat dost jezdců.

24

Re: REAL ROAD RACING 2009

Jindra: Dymokury...jasně, je to trojúhelníkový letiště, ale to je frohburg taky pekelně rychlej, to by neměl být problém. Proč se tam už nejezdí mi není známo a je to škoda.

25

Re: REAL ROAD RACING 2009

to Jindra: podle mě je v Dymokurech největší problém v době konání závodů s uzavírkou silnice č. 32 Poděbrady - Jičín.
Trať byla vlastně trojúhelník a to dost rychlej.

Naposledy upravil: Harlejíček (02.12.2008 15:25:21)

Ingredients of Motorcycle: Truth...Tradition...Rebellion...Blood...Sweat...Tears.